beantwoord

NS Flex altijd vrij, ging altijd goed tot de arriva trein is overgenomen door Qbuzz, klopt het dat de merwede treinlijn nu niet meer bij dit abonnement hoort?

• 15 december 2018
  • 4 reacties
  • 393 Bekeken

sinds 9 dec is de Arriva trein tussen Dordrecht en Geldermalsen van r-net, en werkt ns flex altijd vrij niet meer.
icon

Beste antwoord door Dennis 16 december 2018, 08:14

201812 16 8:13
sinds 9 dec is de Arriva trein tussen Dordrecht en Geldermalsen van r-net, en werkt ns flex altijd vrij niet meer.
Krijg je de melding ''saldo te laag''? Misschien helpt het om (meer) saldo op de kaart te zetten, ook al is dit een vreemde voorwaarde bij vrij reizen en bij reizen op rekening.

Zie ook https://community.ns.nl/dienstregeling-59/onduidelijk-of-dal-vrij-nog-geldig-is-op-de-merwedelingelijn-nu-met-qbuzz-54025#post364260.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hij hoort er gewoon wel bij en uw abonnement is zonder meer geldig, maar er zijn meerdere meldingen dat het fout gaat op deze lijn.

Ik zou in uw geval mijn AltijdVrij dan als zichtabonnement gebruiken, dat is voldoende bewijs als inchecken niet kan, omdat uw reisrecht is afgekocht. Dat wordt niet beboet.
Reputatie 3
@Thom
Wat is een zichtabonnement?
Of hoe werkt dat?
Mijn NS laten zien?
Reputatie 6
Badge +2
201812 16 8:13
Krijg je de melding ''saldo te laag''? Misschien helpt het om (meer) saldo op de kaart te zetten, ook al is dit een vreemde voorwaarde bij vrij reizen en bij reizen op rekening.

Zie ook https://community.ns.nl/dienstregeling-59/onduidelijk-of-dal-vrij-nog-geldig-is-op-de-merwedelingelijn-nu-met-qbuzz-54025#post364260.
Badge +3
Ik zou in uw geval mijn AltijdVrij dan als zichtabonnement gebruiken, dat is voldoende bewijs als inchecken niet kan, omdat uw reisrecht is afgekocht. Dat wordt niet beboet.
Bij NS Flex staat alleen het product Reizen op rekening op de kaart. Als de controleurs van Qbuzz net als die van Arriva nog niet kunnen zien welk Flex-abonnement de reiziger heeft, dan ziet men alleen een OV-chipkaart met reizen op rekening waarmee niet is ingecheckt. Dat lijkt me zeker wel beboet te worden.

Reageer