Ik heb een vraag: Hoe kan ik de IBAN van mijn NS Flex abonnement wijzigen naar een Duitse IBAN a.k.a. zonder iDeal te hoeven gebruiken?
Ik heb al een persoonlijk OV-chipkaart en het abonnement, maar ik kan de IBAN alleen wijzigen door iDeal te gebruiken, dus met een Nederlandse bankrekening, maar ik heb een Duitse. Ik kon dus het abonnement alleen via mijn Nederlandse vriend kopen.
Als ik begin november bij de klantenservice belde, werd me verteld dat ik dat zelfs online kan wijzigen. Ik heb natuurlijk 2 keer gevraagd of dat ook met een buitenlandse IBAN kon. Online kon ik dat wel niet zonder mijn vriend regelen, omdat men 0.01€ moet overmaken om te kunnen wijzigen. Dus het kon niet op mijn werk.
Als ik het dit weekend wilde gaan doen ging dat niet/niet meer omdat men nu met de nieuwe bankrekening 0.01€ via iDeal moet betalen, wat dus niet kan met een Duitse bankrekening. Daarover heb ik net gebeld en de antwoord was: ja, dat kan inderdaad niet (naar een Duitse bankrekening wisselen).
Doe ik iets verkeerd? Hoe moet ik het anders gaan doen?
Beste antwoord door dennisg
Je kunt het wel door de klantenservice laten veranderen. Het duurt dan wel volgens mij enkele dagen voordat het volledig verwerkt is.