beantwoord

NS flex annuleren

• 6 november 2018
  • 2 reacties
  • 553 Bekeken

Waarom kan ik mijn onopgehaalde flex abbonement niet annuleren? Wat een onzin!

Ik heb naar klanteservice flexabonnemnd gebeld en die beweerde zelf dat ik het abonement niet hoefde op te halen. 1 seconde later krijg ik mailtje dat ik mijn abonnement moet ophallen. Ook leker goed op de hoogte dus.

Waarom staat er op site dat je een flex abbonement per maand kan wijzigen terwijl het eigenslijk per 2 maanden is. Eerste maand betaal je direct en twee de maand moet je betalen omdat je het abonnement niet voor de tweede maand ingaat kan wijzigenen. Pas 31 dagen later. Pure misleiding.

Hoezo kan ik mijn abonnement pas aan het einde van de maand wijzigen? Wat een onzin! Het is 2018 geen 1513.

Het meest stompzinning is nog dat ik waarschijnlijk niet eens mijn ns weekend abonnemet met mijn arriva 40% kortings abonnement kan combineren.Zonder waarschuwing of zelfs een meldiing is mijn arriva abonnement ineens verdwenen. Ben ik uiteindelijk twee keer zo duur uit? 🤓

Niet doen dus. Dat is mijn advies.
icon

Beste antwoord door Thom 6 november 2018, 15:58

Als u het na een maand wijzigt kan het per dag en krijgt u uw geld terug. Per saldo bent u het geld kwijt voor uw eerste maand, plus het aantal dagen voor u opzegt. Het is echt niet per twee maanden. Alleen de eerste maand kunt u niets wijzigen, omdat opzegging per direct ingaat. Dat dit kan, vinden veel mensen erg prettig. Het dus echt geen onzin. Iets wat in theorie kan, is daarmee nog niet de werkwijze in de praktijk.

Misleiding is een misdrijf en daar is totaal geen sprake van. Met termen als onzin, misleiding en stompzinnig wint uw bijdrage ook niet aan overtuigingskracht. Met de juiste argumenten is dat zelfs helemaal niet nodig, lijkt me. Het zal mijn noordelijke nuchterheid wel weer zijn, maar het is beter te kijken hoe het echt werkt.

Een Flexabonnement werkt met betaling achteraf of reizen op rekening. Het is nooit te combineren met abonnementen op saldo. U kunt trouwens 40 procent korting in alle treinen, ook die van Arriva, combineren met NSFlex Weekendvrij tegen een geringe meerprijs. De meeste mensen doen dat ook, domweg omdat het veel handiger is.

Mijn advies is derhalve eerst nog even goed te kijken wat de voorwaarden zijn.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als u het na een maand wijzigt kan het per dag en krijgt u uw geld terug. Per saldo bent u het geld kwijt voor uw eerste maand, plus het aantal dagen voor u opzegt. Het is echt niet per twee maanden. Alleen de eerste maand kunt u niets wijzigen, omdat opzegging per direct ingaat. Dat dit kan, vinden veel mensen erg prettig. Het dus echt geen onzin. Iets wat in theorie kan, is daarmee nog niet de werkwijze in de praktijk.

Misleiding is een misdrijf en daar is totaal geen sprake van. Met termen als onzin, misleiding en stompzinnig wint uw bijdrage ook niet aan overtuigingskracht. Met de juiste argumenten is dat zelfs helemaal niet nodig, lijkt me. Het zal mijn noordelijke nuchterheid wel weer zijn, maar het is beter te kijken hoe het echt werkt.

Een Flexabonnement werkt met betaling achteraf of reizen op rekening. Het is nooit te combineren met abonnementen op saldo. U kunt trouwens 40 procent korting in alle treinen, ook die van Arriva, combineren met NSFlex Weekendvrij tegen een geringe meerprijs. De meeste mensen doen dat ook, domweg omdat het veel handiger is.

Mijn advies is derhalve eerst nog even goed te kijken wat de voorwaarden zijn.
Welkom bij onze NS Community, TreinreizigersBB!

Ik heb je naam veranderd omdat er "NS" in stond en ik heb de titel van het topic aangepast om de vindbaarheid te vergroten. Het antwoord van Thom klopt inderdaad. Jammer om te lezen dat je niet helemaal goed voorgelicht bent en dat het abonnement niet werkt voor jou. Je kunt het NS Flex abonnement na een maand dagelijks opzeggen. De eerste mogelijkheid om het op te zeggen is dus op de laatste dag van de eerste maand.

Reageer