Goedenavond,
Ik heb een vraag/ probleem. Ik heb/had een NS flex abonnement welke ik opnieuw geactiveerd wil hebben doordat de NS deze heeft gedeactiveerd vanwege een te late betaling volgens hen.
Ik zal eerst wat meer achtergrondverhaal geven. Op donderdag 9 April heb ik het openstaande bedrag, na een laatste herinnering, aan de NS overgemaakt dmv internetbankieren. De deadline waarop het betaald moest zijn was 15 April. Op 14 April iets voor middernacht krijgt ik een mail binnen dat er geen betaling is ontvangen, de openstaande vordering wordt doorgezet naar het incassoburo en dat mijn abonnement wordt beëindigd. Nog die nacht bel ik de klantenservice en wordt ik doorverwezen naar de live chat de volgende dag om een screenshot van de betaling door te zetten. Zo gezegd zo gedaan. Via chat werd me beloofd dat ik spoedig reactie zou krijgen. Op 16 April gebeld en kreeg ik te horen dat ik op vrijdag 17 of maandag 20 April reactie zou krijgen. Op mijn vraag dat,zoals de screenshot bewijst, ik optijd betaald heb mijn abonnement weer geactiveerd zou worden, was het antwoord volmondig ja.
Gisterenavond, 20 April, nog geen bericht van de NS gehad en dus zelf maar gebeld. Lang verhaal kort, ik had optijd betaald, dat konden ze zien aan de screenshot, maar doordat goede vrijdag, het weekend en Pasen er tussen zat en de banken niet werkten was het op hun rekening te laat bijgeschreven/ te laat in hun systeem verwerkt. Op mijn vraag/opmerking dat ze dus erkennen dat ze kunnen zien dat ik het 5a 6 dagen voor de deadline van de herinnering heb overgemaakt, en dus ik optijd was maar daar geen boodschap aan hebben werd volmondig ja geantwoord. Want, zo was de beredenatie, ik moest rekening houden met het weekend en feestdagen waarop de banken niet werkten en de verwerkingstijd in hun systeem. Mijn vraag of de deadline dan niet foutief was en dat je die dan of eerder of juist later moet zetten ivm het lullig samenvallen van weekend en feestdagen werd afgedaan als mijn verantwoordelijkheid.
Nogmaals ik heb optijd betaald, niet 1 of 2 dagen voor de deadline maar 5 a 6. Mijn vraag is dus heractiveer aub mijn account want ik ben gewoon de afspraken nagekomen. Graag verneem ik wat u hiervan denkt.
(De discussie over betalingsherinneringen heb ik vaak gelezen, ik erken dat ik de eerste factuur niet optijd heb betaald maar de deadline van de herinnering was ik optijd mee. Laten we die discussie niet voeren, het gaat mij erom dat ik aantoonbaar optijd betaald heb, de NS dat toegeeft en de NS , doordat zij pas dagen later betalingen gaan verwerken, mijn betaling als te laat bestempelen met alle gevolgen van dien. Ik wil gewoon dat mijn abonnement hersteld wordt omdat ik optijd betaald heb). Alvast dank voor uw moeite.
Beste antwoord door mrfreeze
Helaas werkt dat bij ons niet zo, mrfreeze. Betalingen die naar aanleiding van een aanmaning worden overgemaakt dienen door onze financiële afdeling gekoppeld te worden aan de juiste gegevens binnen ons systeem. Dit gaat jammer genoeg niet automatisch maar kan 2-3 werkdagen duren. Aangezien onze financiële afdeling afwezig is op feestdagen en in het weekend is er dus langere tijd overheen gegaan voordat de betaling van Henk02 is verwerkt bij ons.
Prima dat jullie daar 3 werkdagen over doen, maar daar hoef je als klant geen rekening mee te houden. Dan moeten jullie een datum van 3 werkdagen eerder communiceren, zodat jullie het nog kunnen verwerken. Er is werkelijk geen rechter die daar in mee zou gaan.
Echt, wat een bedrijf af en toe …