beantwoord

NS Flex beëindigen

• 9 september 2018
  • 13 reacties
  • 1646 Bekeken

Beste,
Ik heb iets stoms gedaan, ik heb namelijk mijn dalvrij abbo omgezet in een flexabbo vamwege het reizen op saldo. Het was de bedoeling dat ik mijn dalvrij abbo behoud en daarnaast ook gebruik kan maken van het flex. Hoe kan ik het zo snel mogelijk terug draaien...ik reis elke dag met de trein en 1keer in de week heb ik de flex nodig.

Hopelijk word ik hier sneller geholpen dan op twitter of fb

Mvg,
Shyam
icon

Beste antwoord door Denice NS 10 september 2018, 10:05

Hi Shyam! Welkom bij de Community.

Je oude Dal Vrij Reizen op Saldo abonnement kan niet worden gecombineerd met NS Flex. Op je kaart kan dus maar één van de twee producten staan. Onze Klantenservice heeft de mogelijkheid om je NS Flex per direct te beëindigen en je weer terug te zetten naar Reizen op Saldo. Je dient dan wel zelf weer Dal Vrij af te sluiten (met het nadeel dat je er weer minimaal één jaar aan vast zit). Je kan er ook voor kiezen om dan NS Flex Dal Vrij te bestellen. Dan reis je op rekening en heb je de mogelijkheid om elke maand het abonnement te wijzigen/beëindigen. Zoals hierboven al is aangegeven kan je het beste even contact opnemen met onze Klantenservice.
Bekijk origineel

13 reacties

Heb je NS Flex Dalvrij besteld of alleen NS Flex Basis?

En persoonlijk denk ik dat je het snelt geholpen kunt worden als je belt. 030 7515155
NS Flex kun je per maand gaan wijzigen. Ik vraag mij af of je NS Flex Dal Vrij hebt zo niet dat kun je in mijn ns gaan regelen.
Hi Shyam! Welkom bij de Community.

Je oude Dal Vrij Reizen op Saldo abonnement kan niet worden gecombineerd met NS Flex. Op je kaart kan dus maar één van de twee producten staan. Onze Klantenservice heeft de mogelijkheid om je NS Flex per direct te beëindigen en je weer terug te zetten naar Reizen op Saldo. Je dient dan wel zelf weer Dal Vrij af te sluiten (met het nadeel dat je er weer minimaal één jaar aan vast zit). Je kan er ook voor kiezen om dan NS Flex Dal Vrij te bestellen. Dan reis je op rekening en heb je de mogelijkheid om elke maand het abonnement te wijzigen/beëindigen. Zoals hierboven al is aangegeven kan je het beste even contact opnemen met onze Klantenservice.
Wat houdt dat in een NS flex dalvrij?
NS Flex Dal Vrij is qua geldigheid (dal/spits) hetzelfde als het klassieke Reizen op Saldo Dal Vrij. Je reist alleen niet meer op saldo maar op rekening. Kortom, als je met een NS Flex Dal Vrij in de spits reist dan krijg je aan het einde van de maand een factuur en worden deze kosten van je rekening afgeschreven en niet van het saldo van de OV-chipkaart. Tevens heb je met een NS Flex Dal Vrij abonnement de mogelijkheid dit contract elke maand te wijzigen/beëindigen.
Dus als ik het goed begrijpt, krijg ik eind van de maand een factuur voor de extra kosten dat ik heb gereisd in de spits en de maandelijkse abbo?
Kunnnen jullie dit dan gelijk voor mij overzetten naar NS FLEX DAL VRIJ ABONNEMENT?
Klopt, je krijgt maandelijks een factuur voor de reiskosten (spits) en de abonnementskosten.

Als je nu NS Flex Basis (zonder abonnement) hebt kan dat pas na 30 dagen worden gewijzigd naar een ander NS Flex product. Je kan daarom het beste even contact opnemen met onze Klantenservice en je NS Flex volledig, per direct, laten beëindigen (terug laten zetten naar Reizen op Saldo). Je dient het NS Flex product dan eerst weer van je kaart te verwijderen. Vervolgens kan je via de webshop opnieuw NS Flex in combinatie met Dal Vrij bestellen.
Klanten service kom je niet door, ...
Kan ik dit ook bij een service winkel regelen, want telefonisch kom ik echt niet door
.
Helaas kan dit niet bij het loket. Het is op al onze kanalen vanwege de grote belangstelling voor NS Flex ontzettend druk. 😞 Telefonisch zijn de wachttijden momenteel het kortst vanaf +/- 22.30 uur tot +/- 8.00 uur in de ochtend. Ik wil best kijken of ik iets voor je kan betekenen echter kan een reactie vanuit het forum ook even op zich laten wachten aangezien dezelfde moderator niet dagelijks dienst heeft. Via een privébericht mag je me dan je NAW-gegevens, geboortedatum en OV-chipkaartnummer sturen. Een privébericht kan je sturen door op mijn naam te klikken.
Is het inmiddels al gelukt, Shyam? Ik heb namelijk geen privébericht van je mogen ontvangen.
Ik hoop dat het inmiddels gelukt is, Shyam. Ik heb namelijk geen bericht meer ontvangen.

Voor de meelezers: als je een fout hebt gemaakt bij het overstappen van je klassieke abonnement naar NS Flex neem dan contact op met onze Klantenservice. Je NS Flex product kan dan per direct worden beëindigd. Je kan dan een nieuw NS Flex product of een nieuw klassiek abonnement afsluiten. Je dient NS Flex dan wel eerst bij de automaat van je kaart te verwijderen.

Reageer