Ns flex dal voordeel en kids vrij

• 7 december 2018
  • 5 reacties
  • 602 Bekeken

Zijn er meer mensen met het probleem dat ze zijn overgestapt van NS dal naar NS flex dal en nu dus geen kids vrij abonnement kunnen koppelen aan het abonnement wat je nu hebt. Ik had net een medewerkster aan de telefoon die vertelde dat het niet kan. Ik als NS klant met 3 kinderen voel mij hierin behoorlijk benadeeld. Je betaald €5 per maand voor dit abonnement maar het heeft niet dezelfde privileges als het normale dal voordeel abonnement waar je per maand niks voor betaald! Dit maakt mij boos als klant.

NS DOE HIER IETS AAN! NIET DE PRIJZEN VERHOGEN EN VERVOLGENS JE KLANTEN BENADELEN!!

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Uw ergernis is niet nodig en ook niet terecht.. Een Kidsvrijabonnement is helemaal nergens aan gekoppeld. Ook niet aan uw chipkaart. Uw kind heeft een eigen chipkaart met een eigen Kidsvrijabonnement en mag met u, maar eigenlijk met iedereen, meereizen die een geldig kaartje heeft en ouder is dan twaalf jaar. Een eigen persoonlijke chipkaart voor uw spruit is uiteraard altijd nodig en moet u zo nodig aanschaffen. Een abonnement moet altijd op een persoonlijke chipkaart.

Prijzen verhogen? Benadelen? Nou nou. Het is veruit de mooiste aanbieding van NS, uw kind reist tot zijn twaalfde gratis met u mee. De prijs is naast de chipkaart 1 cent als controle van de bankrekening en die prijs is niet verhoogd. De prijs van een chipkaart is ook al jaren € 7,50.

Een eigen persoonlijke chipkaart voor zoon- en dochterlief is normaal en noodzakelijk om vast te kunnen stellen dat alleen uw kind met abonnement er mee reist. Dit als minimale waarborg om te voorkomen dat NS wordt benadeeld.

Ik veronderstel dat u dacht dat het anders werkte dan het werkelijk gaat. U kunt het beste gewoon een bestelling doen en een digitale foto van uw kind klaar hebben liggen. Wat u veronderstelt, namelijk dat een koppeling aan uw abonnement noodzakelijk is, klopt niet.

https://www.ns.nl/abonnementen/kids-vrij.html

Edit: Ik onderschrijf wel de opvatting van Momo, de tekst had al lang aangepast moeten worden, om te beginnen bij de sites voor 60 plus. Eigenlijk is Kidsvrij als bijabonnement nauwelijks zinvol. De regels over een bijabonnement kunnen beter worden weggelaten en geven alleen maar verwarring. Laat ik nu denken dat sites de mooie mogelijkheid geven informatie snel aan te passen in plaat van verwarrende zaken jaren te laten staan.
Goedemiddag Christa 84 en welkom bij de NS Community!

Het klopt dat je (nog) geen bijaonnementen kunt bestellen bij een NS Flex abonnement. Dat weerhoud je er echter niet van om een Kids Vrij abonnement aan te schaffen. Het is namelijk niet noodzakelijk om een Kids Vrij abonnement als bijabonnement te bestellen, dit kan gedaan worden als een op zichzelf staand hoofdabonnement. Ook al heb jij nu een NS Flex abonnement, kun je jouw kinderen zeker nog gebruik laten maken van een Kids Vrij abonnement.
Reputatie 7
Badge +3
Verwarring komt ongetwijfeld omdat bij de klassieke abonnementen nog steeds als voordeel staat dat je 3 x Kids Vrij kunt bestellen, ook is het nu voor iedereen gratis.

Reden die ik ervoor kan bedenken dat het daar nog staat is dat de prijs van €0 wordt aangegeven als een tijdelijke actie en dat NS zich het recht behoudt om de prijs van het abonnement weer te verhogen.. Wanneer de tijdelijke actie voorbij is, dan is niet meer voor iedereen gratis, alleen bij de abonnementen waarbij het aangegeven is.
De kids vrij kun je alleen aanvragen als je hem koppeld aan het abonnement van de hoofdhouder. Het kan bij elk abonnement gekoppeld worden maar niet aan het abonnement van de ns flex dal voordeel. Je kan hem niet los aanvragen. Want je moet het abonnement van de hoofdhouder aanvinken. Dus ik heb wel degelijk reden tot klagen. Ik betaal elke maand €5 voor mijn abonnement maar mijn kind kan niet gratis met mij mee reizen omdat de kids vrij er niet aan gekoppeld kan worden. Ik heb ook met ns gebeld hierover. En zij hebben dat bevestigd. Ik vind dat een kwalijke zaak, zeker omdat er grof betaald moet worden voor het ov, maar vervolgens dingen niet gelijkwaardig worden aangeboden aan de "gratis" abonnementen waarbij het kids vrij wél gekoppeld kan worden
Ik durf niet te zeggen waardoor het bij jou niet werkt, Christa 84, maar wat je aangeeft is simpelweg niet juist. Je kunt een Kids Vrij abonnement prima als op zichzelf staand hoofdabonnement bestellen, zonder de optie 'Bent u hoofdabonnementhouder, dan kunt u dit ook als bij-abonnement bestellen. Vink dan deze optie aan...'.

Laat die optie simpelweg uit staan en klik op 'verder' om het Kids Vrij abonnement als een op zichzelf staand abonnement te bestellen. Het staat zelfs letterlijk al vermeld in die optie, je kunt het als bij-abonnement bestellen, het is dus geen noodzaak. Waarom dit is aangegeven door telefonische collega's durf ik niet te zeggen.

Reageer