Wanneer is het Flex abonnement aangeschaft?
In de mail die je ontvangt na de aanvraag en waarin aangeven is dat de Flex bestelling kan worden opgehaald bij een automaat staat:
Stond er nog een positief saldo op uw OV-chipkaart? Dan verrekenen we dit automatisch op uw eerstvolgende NS Flex factuur. Maakte u gebruik van automatisch saldo laden, dan zetten we dit voor u uit.
Deze tekst is uit 2019, mogelijk is dit intussen iets aangepast.
Het saldo wordt verrekend met de eerstvolgende factuur. Stel u heeft Flex gister 13 maart aangeschaft, en opgehaald bij een automaat dan is de eerstvolgende factuur 13 april. Met die factuur wordt het saldo verrekend.
Nee, ik heb niets teruggekregen. Ik zie dat mijn alle reisinformatie € 0,00 zijn. Hoe kan dat nou?
Dan raad ik je aan om even contact op te nemen met onze klantenservice. Het saldo dat op jouw OV-chipkaart stond, hoor je wel terug te ontvangen wanneer je NS Flex activeert.
Nee, ik heb niets teruggekregen. Ik zie dat mijn alle reisinformatie € 0,00 zijn. Hoe kan dat nou?
Dan raad ik je aan om even contact op te nemen met onze klantenservice. Het saldo dat op jouw OV-chipkaart stond, hoor je wel terug te ontvangen wanneer je NS Flex activeert.
Hartelijk bedankt voor u hulp. Ik kan niet mijn reisinformaties en de gedragen niet zien. Wat een rommelig bladzijde! Ik heb ingecheckt en uitgecheckt, maar ik kan die niet zien.
Hartelijk bedankt voor u hulp. Ik kan niet mijn reisinformaties en de gedragen niet zien. Wat een rommelig bladzijde! Ik heb ingecheckt en uitgecheckt, maar ik kan die niet zien.
Het kan met Flex soms langer duren voor een reis in de reishistorie komt te staan, soms enkele dagen maar het kan ook wel eens weken duren. Bij een retour reis van mij afgelopen juli stond de ene reis er na 3 dagen bij en de ander na 3 weken.
Wanneer is het Flex abonnement aangeschaft?
In de mail die je ontvangt na de aanvraag en waarin aangeven is dat de Flex bestelling kan worden opgehaald bij een automaat staat:
Stond er nog een positief saldo op uw OV-chipkaart? Dan verrekenen we dit automatisch op uw eerstvolgende NS Flex factuur. Maakte u gebruik van automatisch saldo laden, dan zetten we dit voor u uit.
Deze tekst is uit 2019, mogelijk is dit intussen iets aangepast.
Het saldo wordt verrekend met de eerstvolgende factuur. Stel u heeft Flex gister 13 maart aangeschaft, en opgehaald bij een automaat dan is de eerstvolgende factuur 13 april. Met die factuur wordt het saldo verrekend.
Hallo Momo,
Ik heb in 9 maart gekocht en 10 maart uit een automaat opgehaald.
Hallo Momo,
Ik heb in 9 maart gekocht en 10 maart uit een automaat opgehaald.
Dan is de eerstvolgende factuurdatum 9 april en met die factuur in april moet dan het saldo worden verrekend. In de nacht 9 op 10 april moet je dan kort na middernacht een mail ontvangen dat die factuur klaarstaat.
Hallo Momo,
Ik heb in 9 maart gekocht en 10 maart uit een automaat opgehaald.
Dan is de eerstvolgende factuurdatum 9 april en met die factuur in april moet dan het saldo worden verrekend. In de nacht 9 op 10 april moet je dan kort na middernacht een mail ontvangen dat die factuur klaarstaat.
Hartelijk bedankt voor je hulp Momo. Fijne avond.
Het NS Flex Dal Voordeel abonnement is tijdelijk de eerste drie maanden € 2,50 per maand.
Wat is het actie-aanbod?
Nieuwe klanten kunnen het NS Flex Dal Voordeel abonnement 3 maanden voor € 2,50 per maand in plaats van € 5,60 per maand bestellen. Met Flex Dal Voordeel reis je met 40% korting in de daluren, in het weekend en op feestdagen. Daarnaast krijg je 40% Samenreiskorting voor 3 medereizigers in de daluren
Looptijd
Je kan het abonnement bestellen tussen 24 januari tot en met 5 maart 2023.
Actievoorwaarden
- De actie geldt alleen voor nieuwe klanten (geen NS Flex) of klanten met een minderwaardig NS Flex abonnement (Basis of Weekend Voordeel)
- Een NS Flex Dal Voordeel abonnement dat tijdens de actieperiode is afgesloten, kost de eerste drie maanden € 2,50 per maand. Na deze eerste drie maanden geldt het reguliere NS Flex Dal Voordeel tarief van € 5,60. NS Flex Dal Voordeel is een doorlopend abonnement. Dit betekent dat het abonnement na de eerste maand automatisch wordt verlengd. Wijzigen naar NS Flex Basis of opzeggen kan op ieder moment na de eerste maand. Zie voor meer informatie de Productvoorwaarden NS Flex, die van toepassing zijn op het abonnement.
- De ingangsdatum van het NS Flex Dal Voordeel abonnement kan maximaal 2 weken in de toekomst liggen.
- Je mag één keer gebruikmaken van deze actie. Als je toch meerdere malen gebruikmaakt van de actie, dan heeft NS het recht om het onterecht genoten voordeel terug te vorderen.
- Deze actie geldt niet in combinatie met andere aanbiedingen.
Hallo. Ik heb mijn kaart (Flex dal voordeel) op 13 maart 2023 aangevraagd en op 24 maart ontvangen. Deze is geldig vanaf 28 maart. Het abonnement ad € 5,60 per maand is al afgeschreven. Ik heb verder bij mijn aanvraag ook niets gelezen over een aanbod c.q. actie gedurende de eerste drie maanden…? Mvg, jw
Het NS Flex Dal Voordeel abonnement is tijdelijk de eerste drie maanden € 2,50 per maand.
Wat is het actie-aanbod?
Nieuwe klanten kunnen het NS Flex Dal Voordeel abonnement 3 maanden voor € 2,50 per maand in plaats van € 5,60 per maand bestellen. Met Flex Dal Voordeel reis je met 40% korting in de daluren, in het weekend en op feestdagen. Daarnaast krijg je 40% Samenreiskorting voor 3 medereizigers in de daluren
Looptijd
Je kan het abonnement bestellen tussen 24 januari tot en met 5 maart 2023.
Actievoorwaarden
- De actie geldt alleen voor nieuwe klanten (geen NS Flex) of klanten met een minderwaardig NS Flex abonnement (Basis of Weekend Voordeel)
- Een NS Flex Dal Voordeel abonnement dat tijdens de actieperiode is afgesloten, kost de eerste drie maanden € 2,50 per maand. Na deze eerste drie maanden geldt het reguliere NS Flex Dal Voordeel tarief van € 5,60. NS Flex Dal Voordeel is een doorlopend abonnement. Dit betekent dat het abonnement na de eerste maand automatisch wordt verlengd. Wijzigen naar NS Flex Basis of opzeggen kan op ieder moment na de eerste maand. Zie voor meer informatie de Productvoorwaarden NS Flex, die van toepassing zijn op het abonnement.
- De ingangsdatum van het NS Flex Dal Voordeel abonnement kan maximaal 2 weken in de toekomst liggen.
- Je mag één keer gebruikmaken van deze actie. Als je toch meerdere malen gebruikmaakt van de actie, dan heeft NS het recht om het onterecht genoten voordeel terug te vorderen.
- Deze actie geldt niet in combinatie met andere aanbiedingen.
Hallo. Ik heb mijn kaart (Flex dal voordeel) op 13 maart 2023 aangevraagd en op 24 maart ontvangen. Deze is geldig vanaf 28 maart. Het abonnement ad € 5,60 per maand is al afgeschreven. Ik heb verder bij mijn aanvraag ook niets gelezen over een aanbod c.q. actie gedurende de eerste drie maanden…? Mvg, jw
Dat was een tijdelijke actie tot met 5 maart 2023. Die was afgelopen toen jij jouw abonnement bestelde. Zie beginpost.
Je kan het abonnement bestellen tussen 24 januari tot en met 5 maart 2023.
Hallo. Ik heb mijn kaart (Flex dal voordeel) op 13 maart 2023 aangevraagd
Hallo,
ik wil vandaag mijn flex daluren abonnement aanschaffen. Kan ik er dan ook vandaag al gebruik van maken via de app?
groet
EGerrits
Als u al een persoonlijke ov-chipkaart heeft, kan dat gewoon en veelal binnen een uur, vaak binnen een kwartier. Reist u nog op saldo dan moet u Flex activeren op een kaartjessautomaat.
Heeft u nog geen persoonlijke chipkaart, dan kan het niet Als u nu aanvraagt kunt een ingangsdatum kiezen vanaf over ongeveer een week, uw kaart is gratis maar dan kunt u er vandaag nog niet mee reizen
Dank Thom,
Ik zie dat je al antwoord geeft op mijn vraag hieronder.
ik heb nog geen ov-chipkaart. Betekent dit dat ik er dus nog geen gebruik van kan maken en dat ik moet wachten tot ik de ov-chipkaart thuis heb?
vriendelijke groeten,
EGerrits
Hallo,
ik wil vandaag mijn flex daluren abonnement aanschaffen. Kan ik er dan ook vandaag al gebruik van maken via de app?
groet
EGerrits
NS abonnementen kun je niet in een app zetten. Je hebt daarvoor een persoonlijke chipkaart nodig. Heb je geen persoonlijke chipkaart dan kun je die gelijk bij het abonnement bestellen. Levertijd kaart+abonnement is een week. Heb je al wel een kaart dan kun je het abonnement vandaag gebruiken. Heb je geen kaart dan zul je een week moeten wachten.
Mijn vraag is: moet ik bij dit abonnement saldo op mijn NS-chipkaart hebbend te kunnen reizen? Ik moest het abonnement wel op de NS-kaart toevoegen.
Nee; bij NS Flex-abonnementen reist u op rekening. U laadt dan geen saldo meer, maar krijgt aan het eind van de maand een factuur voor de gemaakte reiskosten van die maand (en de abonnementskosten voor de volgende maand). Dat geldt overigens ook voor reizen met bus, tram en metro: ook daarvoor laadt u geen saldo meer, en die reizen komen ook achteraf op de factuur te staan. Wel altijd tegen vol tarief, want NS Flex-abonnementen geven alleen korting op reizen per trein.
Er is overigens ook nog een klassiek Dal Voordeel-abonnement beschikbaar, waarbij wel op saldo gereisd wordt, maar daarvoor geldt deze actie niet, dus dat zult u wel niet bedoelen.
Ik heb ns flex aangevraagd en zou 3 maanden 2.50 betalen die facturen heb ik niet gekregen en nu kreeg ik een factuur van boven 100 euro terwijl ik net in 3e maand zit. En heb het geld op dit moment ook niet ervoor
Ik heb ns flex aangevraagd en zou 3 maanden 2.50 betalen die facturen heb ik niet gekregen en nu kreeg ik een factuur van boven 100 euro terwijl ik net in 3e maand zit. En heb het geld op dit moment ook niet ervoor
Die € 2,50 is voor een abonnement met 40% korting. De treinreizen worden dan maandelijks achteraf gefactureerd. Blijkbaar heeft u flink wat treinreizen gemaakt. U kunt de specificatie van de factuur terugzien in MijnNS.
Ik heb mijn abonnement overgezet naar NS flex daluren. Op mijn kaart zie ik dit niet terug in de bestelling die ik heb opgehaald. Ik zie alleen reizen zonder tegoed staan (dus wordt later afgeschreven) klopt dit wel?
Bij NS Flex staat alleen het algemene product “Reizen op Rekening” op de kaart, en ook op het scherm van paaltje en poortje staat altijd “Reizen op Rekening Trein", ook als er een abonnement van toepassing is. Dit komt omdat het abonnement niet op de kaart zelf staat, maar alleen in het achterliggende systeem. En dat maakt het weer mogelijk om abonnementswijzigingen door te voeren zonder deze bij een kaartautomaat te hoeven bevestigen. Bij het opstellen van de factuur zal het abonnement wel worden meegenomen bij het bepalen van de ritprijzen. In Mijn NS (de website) kunt u altijd zien welk abonnement actief is.
mijn vraag is: ik heb een daluren abonnement met elke jaar 7 Keuzedagen.
ALS ik overstap naar NS FLEX Voordeel kan ik dan nog steeds die vrije keuzedagen erbij kopen?
Graag uw reactie Reggy_8
Nee, Keuzedagen zijn niet mogelijk bij NS Flex.
U moet echt uw Dalvoordeelabonnement op saldo houden. U betaalt dat voor een jaar vooruit. Dan heeft u een jaar lang een abonnement, en dat is ook precies de tijd waarin u uw 7 keuzedagen kunt gebruiken. Het is nu zo dat u zeven keuzedagen krijgt, die niet meer twee maanden geldig zijn, en dus ook niet elke twee maanden op moeten. Alle kaarten zijn een jaar geldig en u zou ze desnoods alle zeven in een week op kunnen maken. Deze regeling is echt veel gunstiger.
Bij Flex kunt u Dalvoordeel na een maand opzeggen en dan zouden uw zeven keuzedagen nog een jaar geldig zijn, terwijl u één maand lang €2,50 zou hebben betaald. NS is niet helemaal gek, was het wel soms.
Vervelend en onduidelijk is wel dat er nogal met het systeem gerommeld is en er verschillende regelingen zijn geweest die nu nog een beetje naast elkaar lopen.
Ik heb een NS Dal Voordeel Abonnement op Saldo en heb ook - op vrij agressieve wijze - het aanbod gekregen om over te stappen naar NS Flex Dal Voordeel. Dat zou veel voordelen hebben.
Dat is nog maar de vraag.
Zo heb je in NS Flex geen mogelijkheid meer om keuzedagen te nemen (voor deze doelgroep wel erg aantrekkelijk).
Zo kan je op een OV chipkaart met NS Flex abonnement geen andere abonnementen (zoals busabonnementen in de regio) zetten, en heb je een 2e OV chipkaart nodig (tegen extra kosten).
Zo krijg je bij OVchipkaart.nl de met Flex opgebouwde reishistorie niet te zien; lastig wanneer je gebruik maakt van meerdere vervoerders.
Prima om als NS een alternatief te bieden, maar doe dat dan eerlijk.
Hallo Pieter OVA Zutphen en welkom bij de NS Community,
Spijtig dat je dit als agressief ervaart. Je bent natuurlijk altijd vrij om de keuze te maken. Met betrekking tot Keuzedagen heb je gelijk. Met NS Flex kan je het bus, tram en metrogedeelte uitzetten en zodoende gebruik maken van busabonnementen in de regio. Daarvoor hoef je geen extra OV-chipkaart aan te schaffen. Je krijgt elke maand een factuur met alle gemaakte kosten. Ook van andere vervoerders en bus, tram en metro.