NS Flex Dal Voordeel tijdelijk 3 maanden voor € 2,50 per maand | NS Community

NS Flex Dal Voordeel tijdelijk 3 maanden voor € 2,50 per maand

  • 26 January 2023
  • 81 reacties
  • 5868 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2

Het NS Flex Dal Voordeel abonnement is tijdelijk de eerste drie maanden € 2,50 per maand.

Wat is het actie-aanbod?

Nieuwe klanten kunnen het NS Flex Dal Voordeel abonnement 3 maanden voor € 2,50 per maand in plaats van € 5,60 per maand bestellen. Met Flex Dal Voordeel reis je met 40% korting in de daluren, in het weekend en op feestdagen. Daarnaast krijg je 40% Samenreiskorting voor 3 medereizigers in de daluren

Looptijd

Je kan het abonnement bestellen tussen 24 januari tot en met 5 maart 2023.

Actievoorwaarden

  • De actie geldt alleen voor nieuwe klanten (geen NS Flex) of klanten met een minderwaardig NS Flex abonnement (Basis of Weekend Voordeel)
  • Een NS Flex Dal Voordeel abonnement dat tijdens de actieperiode is afgesloten, kost de eerste drie maanden € 2,50 per maand. Na deze eerste drie maanden geldt het reguliere NS Flex Dal Voordeel tarief van € 5,60. NS Flex Dal Voordeel is een doorlopend abonnement. Dit betekent dat het abonnement na de eerste maand automatisch wordt verlengd. Wijzigen naar NS Flex Basis of opzeggen kan op ieder moment na de eerste maand. Zie voor meer informatie de Productvoorwaarden NS Flex, die van toepassing zijn op het abonnement.
  • De ingangsdatum van het NS Flex Dal Voordeel abonnement kan maximaal 2 weken in de toekomst liggen.
  • Je mag één keer gebruikmaken van deze actie. Als je toch meerdere malen gebruikmaakt van de actie, dan heeft NS het recht om het onterecht genoten voordeel terug te vorderen.
  • Deze actie geldt niet in combinatie met andere aanbiedingen.

81 reacties

Vraagje; ik heb op dit moment een OV-chipkaart zonder foto (niet op naam? wel gekoppeld aan mijn mijn-ns account). Kan ik daar een flex abbonnement aan koppelen?

Reputatie 7
Badge +3

Vraagje; ik heb op dit moment een OV-chipkaart zonder foto (niet op naam? wel gekoppeld aan mijn mijn-ns account). Kan ik daar een flex abbonnement aan koppelen?

Neen. Je hebt voor abonnementen een persoonlijke ov chipkaart nodig. Deze kun je samen met het abonnement aanvragen.

Badge +3

Tip: als je al NS Flex hebt en die korting wilt dan kan dat ook gewoon.

Dus niet alleen voor nieuwe klanten.

  • De ingangsdatum van het NS Flex Dal Voordeel abonnement kan maximaal 2 weken in de toekomst liggen.

Heb je al NS Flex, dan is de ingangsdatum wel per direct natuurlijk.

Vraagje, 

Als ik  een daluren abonnement neemt kunnen er 3  mensen meereizen? en moeten  ze ook een ov kaart hebben? Of kan ik een losse treinkaartje kopen? 

Reputatie 6
Badge +2

Beide is mogelijk! Als ze geen OV-chipkaarten hebben, kunnen ze een e-ticket aanschaffen op de website. Dit kan voor een enkele reis of een retour.

Ik heb pas een abonnement afgesloten en nu is er de actie, kan ik daar dan ook gebruik van maken?

Wordt dit dan automatisch aangepast of moet ik het eerst opzeggen en dan opnieuw aanvragen?

Vraagje; ik heb op dit moment een OV-chipkaart zonder foto (niet op naam? wel gekoppeld aan mijn mijn-ns account). Kan ik daar een flex abbonnement aan koppelen?

Nee natuurlijk niet want dan zou iemand anders op uw abonnement kunnen reizen.

Ik heb pas een abonnement afgesloten en nu is er de actie, kan ik daar dan ook gebruik van maken?

Wordt dit dan automatisch aangepast of moet ik het eerst opzeggen en dan opnieuw aanvragen?

Het is niet de bedoeling maar het laatste blijkt te kunnen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb pas een abonnement afgesloten en nu is er de actie, kan ik daar dan ook gebruik van maken?

Wordt dit dan automatisch aangepast of moet ik het eerst opzeggen en dan opnieuw aanvragen?

Eerst opzeggen en dan opnieuw aanvragen is de officiële weg, maar je kunt ook wijzigen naar basis en dan weer wijzigen naar de actie dal voordeel. De actie is bedoeld voor nieuwe flex klanten of flex klanten die alleen basis hebben. De actieprijs wordt niet automatisch aangepast bij bestaande klanten.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb pas een abonnement afgesloten en nu is er de actie, kan ik daar dan ook gebruik van maken?

Wordt dit dan automatisch aangepast of moet ik het eerst opzeggen en dan opnieuw aanvragen?

Officieel schijnt het niet de bedoeling te zijn, maar als u het abonnement al minimaal een maand heeft, kunt u in Mijn NS het abonnement wijzigen naar hetzelfde abonnement en dan krijgt u ook de korting. U hoeft niet zoals hier boven gezegd eerst te wijzigen naar Basis. Ik heb het gisteren zelf ook gedaan en het werkt gewoon.

Hi there! I have just received my personal OVChipkaart and when I tried to use it on the train I was not allow because I do not have enough credit on it. As far as I understand I do not need to have like a credit on my card because I will receive a monthly basis invoice. Is that correct? Do I need to activate something before using it? Thanks! 

Reputatie 7
Badge +4

For a monthly invoice you do need a valid Flex subscription. This may be Flex Basic at no monthly costs.  It has to be activated once on a ticket machine. 

Ok, thanks! Should I use one of the machines into the station to activate the subscription then?

Badge +3

You first need to order NS Flex Basis on this page, and then you need to load it onto the card at a ticket machine. You will receive instructions on how to once you've completed the ordering process.

Also check out all the possible subscriptions; perhaps one of those is better suited for your needs.

Thanks! I have already order my card so I have it with me. I need to go directly to the machine then. Thanks! 

Reputatie 7
Badge +3

You need to order the subscription first, as mentioned by Tochjo.

Badge +3

Strange, because if you ordered a new card with a subscription it should work for both trains and bus/tram/metro.

Reputatie 7
Badge +3

Perhaps a new OV-chipcard was ordered at OV-chipkaart.nl and not together with a subscription at the NS website. 

Badge +3

Perhaps a new OV-chipcard was ordered at OV-chipkaart.nl and not together with a subscription at the NS website. 

That’s easy to tell, cards ordered via NS will have the NS logo (top right).

Hi, 

Een vraagje. Momenteel reis ik veel met de bus (Arriva). Kan ik daar dit abonnement ook voor aanschaffen? 

  • Reiskosten voor trein en overige OV maandelijks betalen via automatische incasso, staat er. Maar gaat daar dan ook in de daluren de 40% vanaf?
Reputatie 7
Badge +3

Nee, de 40% korting met dit abonnement is echt alleen voor treinreizen. Met de bus betaal je gewoon vol tarief, alleen betaal je dat dmv een maandelijkse factuur aan NS ipv dat je saldo op je kaart gebruikt. 

Hi, 

Een vraagje. Momenteel reis ik veel met de bus (Arriva). Kan ik daar dit abonnement ook voor aanschaffen? 

  • Reiskosten voor trein en overige OV maandelijks betalen via automatische incasso, staat er. Maar gaat daar dan ook in de daluren de 40% vanaf?

Voor de bus zijn er wel weer andere abonnementen, meestal per regio.

Reputatie 7
Badge +3

Hi, 

Een vraagje. Momenteel reis ik veel met de bus (Arriva). Kan ik daar dit abonnement ook voor aanschaffen? 

  • Reiskosten voor trein en overige OV maandelijks betalen via automatische incasso, staat er. Maar gaat daar dan ook in de daluren de 40% vanaf?

Flex dal voordeel is 40% korting in de daluren uren bij treinvervoerders en bij het overige OV reis je ook op rekening maar betaal je vol tarief.

Arriva heeft ook busabbonnementen.

Heb sinds kort ns flex dal open ov krijg ik nu nog wel de 65pluskorting in de bus

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Matthijscrul,

Nee, die korting krijg je alleen met een persoonlijke OV-chipkaart waarmee je op saldo reist.

edit: Ik blijk onzin te verkondigen. Zie de volgende reactie. U krijgt de korting dus wél.

Reageer