NS Flex Dal Voordeel tijdelijk 3 maanden voor € 2,50 per maand

  • 26 January 2023
  • 81 reacties
  • 6277 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2

Het NS Flex Dal Voordeel abonnement is tijdelijk de eerste drie maanden € 2,50 per maand.

Wat is het actie-aanbod?

Nieuwe klanten kunnen het NS Flex Dal Voordeel abonnement 3 maanden voor € 2,50 per maand in plaats van € 5,60 per maand bestellen. Met Flex Dal Voordeel reis je met 40% korting in de daluren, in het weekend en op feestdagen. Daarnaast krijg je 40% Samenreiskorting voor 3 medereizigers in de daluren

Looptijd

Je kan het abonnement bestellen tussen 24 januari tot en met 5 maart 2023.

Actievoorwaarden

  • De actie geldt alleen voor nieuwe klanten (geen NS Flex) of klanten met een minderwaardig NS Flex abonnement (Basis of Weekend Voordeel)
  • Een NS Flex Dal Voordeel abonnement dat tijdens de actieperiode is afgesloten, kost de eerste drie maanden € 2,50 per maand. Na deze eerste drie maanden geldt het reguliere NS Flex Dal Voordeel tarief van € 5,60. NS Flex Dal Voordeel is een doorlopend abonnement. Dit betekent dat het abonnement na de eerste maand automatisch wordt verlengd. Wijzigen naar NS Flex Basis of opzeggen kan op ieder moment na de eerste maand. Zie voor meer informatie de Productvoorwaarden NS Flex, die van toepassing zijn op het abonnement.
  • De ingangsdatum van het NS Flex Dal Voordeel abonnement kan maximaal 2 weken in de toekomst liggen.
  • Je mag één keer gebruikmaken van deze actie. Als je toch meerdere malen gebruikmaakt van de actie, dan heeft NS het recht om het onterecht genoten voordeel terug te vorderen.
  • Deze actie geldt niet in combinatie met andere aanbiedingen.

81 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Nee, de 40% korting met dit abonnement is echt alleen voor treinreizen. Met de bus betaal je gewoon vol tarief, alleen betaal je dat dmv een maandelijkse factuur aan NS ipv dat je saldo op je kaart gebruikt. 

Badge +3

U kunt uw Flex-abonnement op elk moment wijzigen als er minimaal een maand is verstreken sinds de aanschaf of de vorige wijziging. En wijzigen van NS Flex Basis naar een NS Flex-abonnement kan op elk moment.

Kortom, u kunt inderdaad na een maand uw abonnement opzeggen (= wijzigen in NS Flex Basis) en een nieuw abonnement afsluiten als u weer gaat reizen. Dit regelt u eenvoudig zelf in Mijn NS (de website, niet de app); bevestigen bij een kaartautomaat van wijzigingen binnen NS Flex is niet nodig.

Reputatie 7
Badge +3

Vraagje; ik heb op dit moment een OV-chipkaart zonder foto (niet op naam? wel gekoppeld aan mijn mijn-ns account). Kan ik daar een flex abbonnement aan koppelen?

Neen. Je hebt voor abonnementen een persoonlijke ov chipkaart nodig. Deze kun je samen met het abonnement aanvragen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb pas een abonnement afgesloten en nu is er de actie, kan ik daar dan ook gebruik van maken?

Wordt dit dan automatisch aangepast of moet ik het eerst opzeggen en dan opnieuw aanvragen?

Officieel schijnt het niet de bedoeling te zijn, maar als u het abonnement al minimaal een maand heeft, kunt u in Mijn NS het abonnement wijzigen naar hetzelfde abonnement en dan krijgt u ook de korting. U hoeft niet zoals hier boven gezegd eerst te wijzigen naar Basis. Ik heb het gisteren zelf ook gedaan en het werkt gewoon.

Badge +3

Bij NS Flex staat alleen het algemene product “Reizen op Rekening” op de kaart, en ook op het scherm van paaltje en poortje staat altijd “Reizen op Rekening Trein", ook als er een abonnement van toepassing is. Dit komt omdat het abonnement niet op de kaart zelf staat, maar alleen in het achterliggende systeem. En dat maakt het weer mogelijk om abonnementswijzigingen door te voeren zonder deze bij een kaartautomaat te hoeven bevestigen. Bij het opstellen van de factuur zal het abonnement wel worden meegenomen bij het bepalen van de ritprijzen. In Mijn NS (de website) kunt u altijd zien welk abonnement actief is.

Helder, bedankt

Reputatie 7
Badge +3

You need to order the subscription first, as mentioned by Tochjo.

Reputatie 7
Badge +3

Perhaps a new OV-chipcard was ordered at OV-chipkaart.nl and not together with a subscription at the NS website. 

mijn vraag is: ik heb een daluren abonnement met elke jaar 7 Keuzedagen.

ALS ik overstap naar NS FLEX Voordeel kan ik dan nog steeds die vrije keuzedagen erbij kopen?

Graag uw reactie     Reggy_8

Badge +3

Nee, Keuzedagen zijn niet mogelijk bij NS Flex.

Reputatie 7
Badge +4

U moet echt uw Dalvoordeelabonnement op saldo houden. U betaalt dat voor een jaar vooruit. Dan heeft u een jaar lang een abonnement, en dat is ook precies de tijd waarin u uw 7 keuzedagen kunt gebruiken. Het is nu zo dat u zeven keuzedagen krijgt, die niet meer twee maanden geldig zijn, en dus ook niet elke twee maanden op moeten. Alle kaarten zijn een jaar geldig en u zou ze desnoods alle zeven in een week op kunnen maken. Deze regeling is echt veel gunstiger.

Bij Flex kunt u Dalvoordeel na een maand opzeggen en dan zouden uw zeven keuzedagen nog een jaar geldig zijn, terwijl u één maand lang €2,50 zou hebben betaald. NS is niet helemaal gek, was het wel soms.

Vervelend en onduidelijk is wel dat er nogal met het systeem  gerommeld is en er verschillende regelingen zijn geweest die nu nog een beetje naast elkaar lopen. 

Hi, 

Een vraagje. Momenteel reis ik veel met de bus (Arriva). Kan ik daar dit abonnement ook voor aanschaffen? 

  • Reiskosten voor trein en overige OV maandelijks betalen via automatische incasso, staat er. Maar gaat daar dan ook in de daluren de 40% vanaf?

Voor de bus zijn er wel weer andere abonnementen, meestal per regio.

Reputatie 7
Badge +3

Om precies de 3 maanden korting te krijgen en daarna niet de normale prijs te betalen moet u het abonnement opzeggen of wijzigen naar Flex Basis op dezelfde dag van de maand als wanneer het in januari is ingegaan. Heeft u het bv op 10 januari in laten gaan, dan op 10 april opzeggen/wijzigen. 

Een wijziging of opzegging van een Flex abonnement gaat direct op dezelfde dag in, u kunt dit niet vooraf inplannen. 

Reputatie 7
Badge +3

Maar mocht je het een (of meer) dag later doen, dan wordt het geld van de resterende maand teruggestort. Je zit er dan dus niet direct weer een maand aan vast.

Reputatie 7
Badge +3

Klopt, je zit er niet weer voor een maand aan vast, maar die extra dagen zijn dan wel zonder de korting. Al is het verschil tussen wel of geen korting voor 1 dag extra maar klein. 

Badge +3

Bij bestellen van NS Flex op een bestaande kaart krijg je op de ingangsdatum (‘s nachts) een mailtje dat het voor je klaar staat om te activeren bij een automaat (station, supermarkt e.d.)

Krijg je die mail niet dan staat de bestelling alsnog voor je klaar per de ingangsdatum.

Bij bestellen op een nieuwe ov-chipkaart (ingangsdatum te kiezen minimaal 7 dagen tot 14 dagen na bestellen) kan je meteen na eerdere ontvangst met de kaart op rekening reizen, maar zonder korting.

In Mijn NS staat dan tot die tijd dat je NS Flex Basis hebt (indien de kaart aan je account gekoppeld is). Per de ingangsdatum wijzigt dat naar Dal Voordeel, en hoef je verder niets voor te doen.

Het kortere antwoord van @Tochjo is dus ‘juist’ (voor @Hannah1210). Even activeren bij een automaat op of na de 21e en klaar.

Badge +3

Hallo @BabbelBientje 

Zo te lezen heb je een abonnement besteld op een nieuwe persoonlijke ov-chipkaart (en die al snel ontvangen)?

Die kan je gewoon gebruiken voor Reizen op Rekening (NS Flex) maar tot de ingangdatum van je abonnement (7 dagen na besteldatum) krijg je nog géén daluren korting.

Je kunt met je nieuwe kaart dus gewoon in/uitchecken, en krijgt elke maand een rekening/factuur. Saldo laden is niet nodig.

Werkt de kaart (nog) niet, gebruik dan een bankpas om in/uit te checken. Je hoeft zelf niets te doen, het abonnement gaat vanzelf in.

Reputatie 7
Badge +3

Dat kan niet. Wijzigingen binnen Flex gaan altijd direct in. Je zou het abonnement op een nieuwe OV-chipkaart kunnen bestellen.

Did you choose a starting date in the future? You can load it onto your card on that date or later, not sooner. You will receive the email about this on the starting date.

Yes, starting date is future. 

 

Thank you for information. 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi DEMET en welkom bij de NS Community! 

Het saldo op de OV-chipkaart wordt automatisch van de kaart gehaald en gerestitueerd wanneer je een NS Flex abonnement op de OV-chipkaart zet. De reden hiervoor is dat je met NS Flex niet meer op saldo reist en dus ook geen saldo nodig hebt. Alle reiskosten die maakt, komen op een factuur te staan en worden maandelijks geïncasseerd. Deze reizen en facturen kun je inzien in jouw Mijn NS-account.

Reputatie 6
Badge +2

Nee, ik heb niets teruggekregen. Ik zie dat mijn alle reisinformatie € 0,00 zijn. Hoe kan dat nou?

Dan raad ik je aan om even contact op te nemen met onze klantenservice. Het saldo dat op jouw OV-chipkaart stond, hoor je wel terug te ontvangen wanneer je NS Flex activeert.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer is het Flex abonnement aangeschaft? 

In de mail die je ontvangt na de aanvraag en waarin aangeven is dat de Flex bestelling kan worden opgehaald bij een automaat staat: 

Stond er nog een positief saldo op uw OV-chipkaart? Dan verrekenen we dit automatisch op uw eerstvolgende NS Flex factuur. Maakte u gebruik van automatisch saldo laden, dan zetten we dit voor u uit.

Deze tekst is uit 2019, mogelijk is dit intussen iets aangepast.

Het saldo wordt verrekend met de eerstvolgende factuur. Stel u heeft Flex gister 13 maart aangeschaft, en opgehaald bij een automaat dan is de eerstvolgende factuur 13 april. Met die factuur wordt het saldo verrekend. 

Nee, ik heb niets teruggekregen. Ik zie dat mijn alle reisinformatie € 0,00 zijn. Hoe kan dat nou?

Dan raad ik je aan om even contact op te nemen met onze klantenservice. Het saldo dat op jouw OV-chipkaart stond, hoor je wel terug te ontvangen wanneer je NS Flex activeert.

Nee, ik heb niets teruggekregen. Ik zie dat mijn alle reisinformatie € 0,00 zijn. Hoe kan dat nou?

Dan raad ik je aan om even contact op te nemen met onze klantenservice. Het saldo dat op jouw OV-chipkaart stond, hoor je wel terug te ontvangen wanneer je NS Flex activeert.

Hartelijk bedankt voor u hulp. Ik kan niet mijn reisinformaties en de gedragen niet zien. Wat een rommelig bladzijde! Ik heb ingecheckt en uitgecheckt, maar ik kan die niet zien. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Hartelijk bedankt voor u hulp. Ik kan niet mijn reisinformaties en de gedragen niet zien. Wat een rommelig bladzijde! Ik heb ingecheckt en uitgecheckt, maar ik kan die niet zien. 

Het kan met Flex soms langer duren voor een reis in de reishistorie komt te staan, soms enkele dagen maar het kan ook wel eens weken duren. Bij een retour reis van mij afgelopen juli stond de ene reis er na 3 dagen bij en de ander na 3 weken. 

Reputatie 7
Badge +3

Hallo Momo,

Ik heb in 9 maart gekocht en 10 maart uit een automaat opgehaald. 

Dan is de eerstvolgende factuurdatum 9 april en met die factuur in april moet dan het saldo worden verrekend. In de nacht 9 op 10 april moet je dan kort na middernacht een mail ontvangen dat die factuur klaarstaat. 

Reageer