beantwoord

NS Flex Dal Vrij abonnement. Te veel betaald abonnement.

• 11 februari 2020
  • 8 reacties
  • 408 Bekeken

Goedemiddag, 

Ik ben HBE Mol, geboren 08-10-19**, woon adres is, aangepast door Moderator ivm privacy

Ik vandaag al meerdere keer gebeld over mijn openstaande factuur. De factuur heb ik al betaald.

Ik heb op januari 2020, een mail ontvangen dat ik te veel betaald had over de maand januari 2020. Ik kon het te veel betaald bedrag storneren. Dat heb ik ook gedaan. Dagen daarna, kreeg ik een verrekening van de NS per mail, en dat mijn factuur op nul staat.

Ik ga inloggen in mijn NS, ik zie dat mijn laatste factuur openstaat met een bedrag van 106,00 euro.??? Alles is geregeld,

Op advies van klanten service, stuur ik deze mail met als bijlage, de mail van de verrekening. 

Met vriendelijke groet, 

HBE Mol 

Bericht aangepast door moderator ivm privégegevens. 

icon

Beste antwoord door Jouke NS 11 februari 2020, 14:55

Hallo Aikido 2020 en welkom bij de NS Community. 

Zoals je hierboven ziet heb ik je eerste post behoorlijk aangepast. In je originele post had je nogal wat persoonlijke informatie gezet die misbruikt kan worden door anderen. Om dit te voorkomen heb ik die informatie weggehaald. Dit is een openbaar forum waarbij voornamelijk reizigers elkaar helpen. In jouw situatie kunnen andere reizigers vrijwel niets voor je betekenen. Normaliter zou ik je dan ook adviseren contact op te nemen met onze Klantenservice. Je geeft echter aan dat zij je hebben geadviseerd om per e-mail contact op te nemen. Daarom wil ik je vragen een privébericht naar mij te sturen met je naam, adres, woonplaats, geboortedatum en e-mailadres. Daarnaast graag een korte uitleg met de huidige situatie. Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen. 

Let op: het topic nogmaals plaatsen met de informatie is niet toegestaan. Dergelijke dubbele posts zullen door onze moderators worden verwijderd. 

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U ‘mailt’ nu niet naar NS maar naar een forum voor NS-reizigers. Dit is geen onderdeel van Klantenservice. Het is verstandig uw persoonlijke gegevens weg te halen, iedereen kan dit lezen.

Op dit forum kunnen leden niet bij de administratie. Moderatoren hier zijn wel onderdeel van Klantenservice en meer door de wol geverfd, maar grijpen alleen in als ze u vragen een privébericht te schrijven. Ik geef hieronder uw normale mogelijkheden. Zorg wel dat het in orde komt, bij Flex moet het geld op de uiterste datum op de rekening van NS staan, anders is het een kwestie van opzeggen abonnement en blokkade van een half jaar voor nieuwe Flexabonnementen. 

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, en tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan ook heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans wat sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Edit: zie de reactie van Jouke, een NS-moderator hieronder.

Hallo Aikido 2020 en welkom bij de NS Community. 

Zoals je hierboven ziet heb ik je eerste post behoorlijk aangepast. In je originele post had je nogal wat persoonlijke informatie gezet die misbruikt kan worden door anderen. Om dit te voorkomen heb ik die informatie weggehaald. Dit is een openbaar forum waarbij voornamelijk reizigers elkaar helpen. In jouw situatie kunnen andere reizigers vrijwel niets voor je betekenen. Normaliter zou ik je dan ook adviseren contact op te nemen met onze Klantenservice. Je geeft echter aan dat zij je hebben geadviseerd om per e-mail contact op te nemen. Daarom wil ik je vragen een privébericht naar mij te sturen met je naam, adres, woonplaats, geboortedatum en e-mailadres. Daarnaast graag een korte uitleg met de huidige situatie. Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen. 

Let op: het topic nogmaals plaatsen met de informatie is niet toegestaan. Dergelijke dubbele posts zullen door onze moderators worden verwijderd. 

Ik wacht nog op aanvullende informatie van Aikido 2020. Tot die tijd blijf ik dit topic even aanhouden. 

Helaas nog geen extra informatie gekregen, ik wacht het nog even af! 

Helaas krijg ik geen informatie meer waardoor ik dit topic ook niet kan afhandelen. Mocht er alsnog een reactie komen van Aikido 2020 dan zal ik het alsnog weer oppakken. 

Reputatie 5

Heb zelf ook een FLEX-abo stopgezet rond die enorme storing van rond 22/1 en geld zou zsm teruggestort worden. Dat kwam uiteindelijk een maand later bij de nieuwe nota (van 0) rond 22/2.

Hi Jouke, 

Ik ben Aikido2020, 

Ik heb gisteren post ontvangen van NS over mijn factuur/probleem. Uit onderzoek, is gebleken dat ik nog een openstaande bedrag heb staan van 106,00 euro terwijl ik januari 2020 te veel heb betaald!!. Goed ik ga die alsnog betalen, maar ik ga tegelijk een bezwaarschrift indienen. Dank u wel Jouke voor u geduld.

Met vriendelijk groet, 

Aikido2020 

Badge +3

Het is vrij normaal dat je een maand vooruit betaalt, ook bij wisselen van een Flex abonnement op de eerst mogelijke dag.

Dit zou je binnen enkele dagen al terug moeten krijgen (tussentijdse creditfactuur), maar door de storing eind januari duurt dat (blijkbaar?) tot je volgende maandfactuur.

Maar die ene euro per 2020 nog steeds niet aangepast dus?

Reageer