beantwoord

NS flex Dal Vrij permanente klassenwissel

Reputatie 4
De communicatie van de NS staat niet in connectie met de werkelijkheid, zo wordt er voor NS flex gezegd "altijd inzicht in uw kosten".... nou, de kosten zijn nog nooit zo oninzichtelijk geweest.

• Ik heb geen idee wat mijn kosten zijn, omdat de poortjes geen bedrag meer aangeven.
• Ook in Mijn NS staan geen kosten aangegeven voor mijn laatste reizen, alleen de reizen die ik 3! dagen geleden heb gemaakt!
• Als ik in Mijn NS voor een reis een klassewissel wil maken staan daar geen kosten voor aangegeven.

Nu wil ik per 1 november mijn klasse permanent wisselen, ook dat is niet duidelijk hoe dat moet en wat dat kost.

Er zijn volgens mij twee manieren:

1. Wachten tot de maand om is en op 1 november mijn 2e klas abonnement opzeggen en een nieuw abonnement met 1e klasse aanvragen. Maar op 1 november gaat dan al mijn 2e klas abonnement in, want die is doorlopend, moet ik dan dubbel betalen?

2. In MijnNS de klasse permanent naar de 1e klas omzetten, wat kost dat? Hetzelfde als een nieuw abonnement aanvragen? Het staat helemaal nergens aangegeven! Mijn abonnement is 1 oktober ingegaan, wat gebeurt er als ik op 18 oktober permanent van klasse wissel? Wat zijn de kosten dan? Wat zijn de kosten als ik het niet permanent doe, maar bijvoorbeeld voor een hele of halve maand?

Graag meer inzicht in de kosten, hopelijk kan iemand hier de informatie geven.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 18 oktober 2018, 11:18

Ik zal proberen het uit te leggen, niek2.

Bij de "vrij" abonnementen kun je een klassenwissel aanschaffen naast je abonnement, je bent in feite je abonnement aan het upgraden naar de 1e klas. Hier geldt een vast tarief voor, in jouw geval € 27,00. Je Dal Vrij kost dan maandelijks € 130,00 en je mag hiervoor in de Daluren 1e klas reizen. Je korting, waarover artikel 5.2 gaat, is dus 100%. Buiten de daluren, in de spits dus, reis je 2e klas tenzij je tijdens de reis een upgrade aanschaft voor de 1e klas. In dat geval betaal je het 1e klas tarief voor die reist. De wijziging kun je aanvragen via je Mijn NS en kan, mits je het abonnement minimaal 1 maand hebt gehad, direct in. Daarna zit je er minstens weer 1 maand aan vast.

Ik hoop dat dit het duidelijker maakt voor je.
Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 5
Badge

2. In MijnNS de klasse permanent naar de 1e klas omzetten, wat kost dat? Hetzelfde als een nieuw abonnement aanvragen? Het staat helemaal nergens aangegeven! Mijn abonnement is 1 oktober ingegaan, wat gebeurt er als ik op 18 oktober permanent van klasse wissel? Wat zijn de kosten dan? Wat zijn de kosten als ik het niet permanent doe, maar bijvoorbeeld voor een hele of halve maand?

Op deze pagina leest u het volgende:

Zet u de klassewissel aan, dan berekenen wij een 1e klas toeslagpercentage op de 2e klas prijs: 50% in het weekend, 67% buiten de spits, 67% in de spits.

De klassewissel wordt volgens mij per rit bepaald.
Reputatie 4
De NS telefoniste vertelde mij net dat een permanente klassewissel via MijnNS €27 zou kosten, nadat ze zo'n 8 minuten het uit moest zoeken en het nergens staat. Maar hoe kan ik halverwege de maand een permanente klassewissel doen die €27 per maand kost, want dan loopt de klassewissel langer door dan het abonnement. Het kan dus ook heel goed dat zoals je aangeeft ik dan permanent een rittoeslag betaal, een heel andere prijs. Ik snap er helemaal niks van.
Reputatie 4
Ik heb ook de voorwaarden bekeken, waar ik ook geen wijs uit wordt:

10.4 Wijzigen van de reisklasse
Bij de NS Flex Weekend Vrij, NS Flex Dal Vrij en NS Flex Altijd Vrij abonnementen:
• Als het een Rit betreft binnen een afgekocht reisrecht (bijvoorbeeld op zaterdag bij een NS Flex Weekend Vrij abonnement): het verschil in tarief tussen eerste en tweede klas wordt in rekening gebracht zoals bepaald in artikel 5.2 van deze productvoorwaarden.

Dan ga ik naar artikel 5.2:

5.2 De korting waar u recht op heeft, wordt steeds achteraf, dus nadat u de betreffende reis heeft gemaakt op de digitale factuur in mindering gebracht.

Ok, hoeveel is het dan? Op de website staat dus voor NS flex:

Kosten 1e klas reizen
Zet u de klassewissel aan, dan berekenen wij een 1e klas toeslagpercentage op de 2e klas prijs: 50% in het weekend, 67% buiten de spits, 67% in de spits.

Ik heb gisteren voor een reis de klassewissel aangezet, ik ben benieuwd wat dat gekost heeft. Daar zal ik waarschijnlijk een week op moeten wachten, voordat die kosten inzichtelijk zijn.
Ik zal proberen het uit te leggen, niek2.

Bij de "vrij" abonnementen kun je een klassenwissel aanschaffen naast je abonnement, je bent in feite je abonnement aan het upgraden naar de 1e klas. Hier geldt een vast tarief voor, in jouw geval € 27,00. Je Dal Vrij kost dan maandelijks € 130,00 en je mag hiervoor in de Daluren 1e klas reizen. Je korting, waarover artikel 5.2 gaat, is dus 100%. Buiten de daluren, in de spits dus, reis je 2e klas tenzij je tijdens de reis een upgrade aanschaft voor de 1e klas. In dat geval betaal je het 1e klas tarief voor die reist. De wijziging kun je aanvragen via je Mijn NS en kan, mits je het abonnement minimaal 1 maand hebt gehad, direct in. Daarna zit je er minstens weer 1 maand aan vast.

Ik hoop dat dit het duidelijker maakt voor je.
Reputatie 4
Bedankt Jouke voor je reactie. Ok, klopt het:

1. Als ik vandaag voor mijn NS Flex Dal Vrij voor onbepaalde tijd 1e klas aanzet betaal ik €27 voor deze maand, ook al is het een halve maand. Klopt dit? Mag ik u erop wijzen dat dit nergens aangegeven staat?

2. Als ik met NS Flex Dal Vrij 1e klas in de spits reis dan betaal ik voor 2e klas, niet voor 1e klas? Klopt dit? Staat dat ergens gedocumenteert?

3. Ik heb gisteren met NS Flex Dal Vrij 2e klas voor een reis in de Dal uren (Utrecht CS – Amsterdam Amstel) in de 1e klas gezeten, hiervoor betaal ik dan een 67% toeslag op de ritprijs: 0.67*(11,10-6,60) = €3,02 (zoals hier beschreven https://www.ns.nl/klantenservice/flex/klassewissel.html?utm_source=forum.ns.nl&utm_medium=referral&_ga=2.19766200.1450194473.1539783128-562506137.1528275803). Klopt dit?
Als antwoord:

1. Dat klopt tot op zekere hoogte. Je betaald in eerste instantie € 27,00. Op de volgende factuur wordt een deel hiervan weer gerestitueerd.

2. Ik lees het volgende in artikel 10.4 De prijs van een Klassewissel naar eerste klas wordt als volgt berekend:
• Bij de NS Flex Weekend Vrij, NS Flex Dal Vrij en NS Flex Altijd Vrij
abonnementen:
- Als het een Rit betreft binnen een afgekocht reisrecht (bijvoorbeeld
op zaterdag bij een NS Flex Weekend Vrij abonnement): het verschil
in tarief tussen eerste en tweede klas wordt in rekening gebracht
zoals bepaald in artikel 5.2 van deze productvoorwaarden.
- Als het een Rit betreft buiten een afgekocht reisrecht (dus
bijvoorbeeld op maandag bij een NS Flex Weekend Vrij
abonnement): het eerste klas tarief van een Rit wordt in rekening
gebracht zoals bepaald in artikel 5.2 van deze productvoorwaarden.

3. Voor zover ik het kan nagaan is de prijs dan ( € 6,60*,67=) € 4,42, op basis van de vol tarief prijs en (€ 4,00*,67) € 2,68 met 40% korting. Als ik het goed heb betaal je een percentage van de reguliere prijst als toeslag.

Edit: Mijn reactie in punt 1 klopt niet. Wanneer je de klasse wijzigt of je abonnement aanpast krijg je op de volgende factuur een verrekening.
Reputatie 4
Nogmaals bedankt, dus ik kan halverwege de maand tegen een eerlijk tarief een permanente upgrade doen (punt 1).

Maar punt 2 en 3 is nog niet duidelijk:

2. Wanneer ik een NS Flex Dal Vrij 1e klas abonnement op mijn kaart heb staan en ik reis buiten het afgekochte reisrecht (dus in de spits), dan betaal ik dus automatisch 1e klas als ik niet "downgrade" naar 2e klas?

3. De 1e klas toeslag is toch de prijs (1e klas vol tarief: 11,10) - (2e klas vol tarief 6,60)? En daar vervolgens 67% van? Ik snap niet helemaal hoe u aan 40% komt.
2. Nee, andersom. Bij de Vrij abonnementen reis je buiten je vrije periode altijd 2e klas. Er is namelijk geen mogelijkheid om Reizen op Rekening 1e klas aan te vragen. Kosten buiten je vaste product zijn altijd 2e klas.

3. Zoals ik het lees staat er: Zet u de klassewissel aan, dan berekenen wij een 1e klas toeslagpercentage op de 2e klas prijs: 50% in het weekend, 67% buiten de spits, 67% in de spits. De berekening van je toeslag is dus op basis van het 2e klas tarief. Daarover betaal je een percentage extra.
Reputatie 4
2. Nee, andersom. Bij de Vrij abonnementen reis je buiten je vrije periode altijd 2e klas. Er is namelijk geen mogelijkheid om Reizen op Rekening 1e klas aan te vragen. Kosten buiten je vaste product zijn altijd 2e klas.

Huh? Maar mensen met NS Flex reizen toch op rekening 1e klas? Fijn dat het buiten mijn abonnement 2e klas is, maar u zegt dat het buiten mijn abonnement niet mogelijk is met NS Flex 1e klas te reizen? Dat snap ik niet, want dat is toch het doel van NS Flex: op rekening 1e klas reizen?

3. Zoals ik het lees staat er: Zet u de klassewissel aan, dan berekenen wij een 1e klas toeslagpercentage op de 2e klas prijs: 50% in het weekend, 67% buiten de spits, 67% in de spits. De berekening van je toeslag is dus op basis van het 2e klas tarief. Daarover betaal je een percentage extra.

Merkwaardig, dan verwijs ik naar de slogan "altijd inzicht in uw kosten". Die inzicht is er dus niet.
Huh? Maar mensen met NS Flex reizen toch op rekening 1e klas? Fijn dat het buiten mijn abonnement 2e klas is, maar u zegt dat het buiten mijn abonnement niet mogelijk is met NS Flex 1e klas te reizen? Dat snap ik niet, want dat is toch het doel van NS Flex: op rekening 1e klas reizen?

Nee, dat klopt niet. Je reist altijd 2e klas buiten je vrij abonnement. Je kunt vervolgens tijdens je reis een upgrade kopen om 1e klas te gaan reizen via je Mijn NS account. Dit is 1 van de grootste verschillen tussen NS Flex en het Reizen op Saldo.

Merkwaardig, dan verwijs ik naar de slogan "altijd inzicht in uw kosten". Die inzicht is er dus niet.

Dat inzicht is er wel degelijk. Enkele dagen na je reis zie je de extra kosten in je Mijn NS account staan.
Reputatie 4

Dat inzicht is er wel degelijk. Enkele dagen na je reis zie je de extra kosten in je Mijn NS account staan.

Precies, de slogan is dus "pas na enkele dagen inzicht in uw kosten" en niet "altijd inzicht in uw kosten".

Bedankt Jouke voor de voorlopige inzichten, ik wacht af wanneer NS Flex de werkelijke kosten zal laten zien.
Badge +3
Nu wil ik per 1 november mijn klasse permanent wisselen, ook dat is niet duidelijk hoe dat moet en wat dat kost. Er zijn volgens mij twee manieren:

1. Wachten tot de maand om is en op 1 november mijn 2e klas abonnement opzeggen en een nieuw abonnement met 1e klasse aanvragen. Maar op 1 november gaat dan al mijn 2e klas abonnement in, want die is doorlopend, moet ik dan dubbel betalen?

Het permanent wijzigen van de klasse kan door het abonnement NS Flex Dal Vrij 2e klas te wijzigen in NS Flex Dal Vrij 1e klas. Zo'n wijziging kan worden doorgevoerd mits er minstens een maand verstreken is sinds de aanschaf of een vorige wijziging. Merk dus op dat er geen sprake van kan zijn dat er dubbel betaald wordt; het abonnement voor de 2e klas wordt vervangen door een abonnement voor de 1e klas. Er is altijd maar één abonnement actief.

Abonnementskosten worden vooraf betaald. Als gedurende de abonnementsmaand het abonnement gewijzigd wordt, dan zal op de eerstvolgende factuur het prijsverschil tussen het oude en het nieuwe abonnement verrekend worden. In dit geval zal er dus nog 27 euro in rekening worden gebracht voor het prijsverschil tussen NS Flex Dal Vrij 2e klas en NS Flex Dal Vrij 1e klas (of een evenredig deel van dat bedrag als de wijziging later in de maand inging). Vervolgens zal op die factuur tevens 130 euro aan abonnementskosten voor NS Flex Dal Vrij 1e klas de periode december in rekening worden gebracht.

Een voorbeeld.
- Stel dat het abonnement NS Flex Dal Vrij 2e klas is ingegaan op 1 oktober.
- De factuurperiode is dan altijd precies een kalendermaand.
- Begin oktober worden de abonnementskosten voor de periode 1 oktober tot en met 31 oktober in rekening gebracht.
- Op de factuur van 1 november zal het bedrag van 103 euro staan voor NS Flex Dal Vrij 2e klas voor de periode 1 november tot en met 30 november.
- Als op 16 november het abonnement gewijzigd wordt naar NS Flex Dal Vrij 1e klas, dan zal op de factuur van 1 december nog 27 x 15/30 = 13,50 euro in rekening worden gebracht voor het prijsverschil tussen NS Flex Dal Vrij 2e klas en 1e klas voor de periode 16 november tot en met 30 november, en ook 130 euro voor NS Flex Dal Vrij 1e klas voor de periode 1 december tot en met 31 december.
- Zou het abonnement op 18 december weer worden gewijzigd in NS Flex Dal Vrij 2e klas, dan wordt op de factuur van 1 januari het verschil tussen NS Flex Dal Vrij 1e klas en 2e klas voor de periode van 18 december tot en met 31 december terugbetaald (ik vermoed 14/31 x 27 ≈ 12,19 euro), en wordt verder 102 euro in rekening gebracht voor NS Flex Dal Vrij 2e klas voor de periode 1 januari tot en met 31 januari.

Maar hoe kan ik halverwege de maand een permanente klassewissel doen die €27 per maand kost, want dan loopt de klassewissel langer door dan het abonnement.
Het afkopen van de 1e klas voor een vast bedrag voor een bepaalde periode komt neer op het wijzigen van het abonnement. Dan is een volgende wijziging, of stopzetten van het abonnement, pas weer een maand later mogelijk. De klassewissel loopt dus niet langer door dan het abonnement, want het abonnement loopt ook door.

Als ik vandaag voor mijn NS Flex Dal Vrij voor onbepaalde tijd 1e klas aanzet betaal ik €27 voor deze maand, ook al is het een halve maand. Klopt dit?
Voor een vast bedrag 1e klas reizen kan bij NS Flex alleen door een abonnement voor de 1e klas te nemen. Zoals hierboven gezegd zit u dan minstens een maand aan zo'n abonnement vast.

Dat klopt tot op zekere hoogte. Je betaald in eerste instantie € 27,00. Op de volgende factuur wordt een deel hiervan weer gerestitueerd.
Ik begrijp niet wat hiermee bedoeld wordt. Het is niet mogelijk een halve maand NS Flex Dal Vrij 1e klas te hebben. Alleen als iemand langer dan een maand zo'n abonnement heeft, dan zal vanaf de tweede maand steeds het abonnement vooraf betaald worden, en dan wordt bij wijzigen van 1e klas-abonnement naar 2e klas-abonnement gedurende de abonnementsperiode wel het verschil voor de resterende periode terugbetaald op de volgende factuur.

Als ik met NS Flex Dal Vrij 1e klas in de spits reis dan betaal ik voor 2e klas, niet voor 1e klas? Klopt dit?
Als iemand NS Flex Dal Vrij 1e klas afsluit (bij de bestelling kies je dan voor NS Flex Dal Vrij en daarnaast voor de extra optie "Standaard in de 1e klas"), dan staat automatisch de klasse voor reizen buiten de afgekochte periode, dus de spitsuren, ingesteld op de 2e klas. Dit is eenvoudig met één handeling te wijzigen in Mijn NS. Die benodigde handeling is dezelfde als die u al hebt verricht voor uw reis van gisteren.

Maar mensen met NS Flex reizen toch op rekening 1e klas? Fijn dat het buiten mijn abonnement 2e klas is, maar u zegt dat het buiten mijn abonnement niet mogelijk is met NS Flex 1e klas te reizen? Dat snap ik niet, want dat is toch het doel van NS Flex: op rekening 1e klas reizen?
NS Flex maakt het flexibeler om 1e klas te reizen, bijvoorbeeld doordat na inchecken nog een klassewissel kan worden uitgevoerd. Maar dat het doel is om 1e klas op rekening te reizen, lijkt me niet juist. In Mijn NS kan aangegeven worden welke klasse standaard moet worden gebruikt.

Je reist altijd 2e klas buiten je vrij abonnement. Je kunt vervolgens tijdens je reis een upgrade kopen om 1e klas te gaan reizen via je Mijn NS account.
Het is prima mogelijk om in te stellen dat je standaard 1e klas wil reizen buiten de afgekochte uren. Dit hoeft dan niet per reis te worden gedaan.
Reputatie 4
Mijn reis in de 1e klas van woensdag staat nu in mijn overzicht, als een reis in de 2e klas. Ik vermoed dat ik pas inzicht krijg in mijn kosten als de factuur aan het eind van de maand wordt verstuurd?

Jouke NS, ik vind het zeer kwalijk hoe de NS communicatie afdeling de klanten altijd voorliegt. Wat een belachelijke vertoning. Doe er eens iets aan 😡
Badge +3
Ik vermoed dat ik pas inzicht krijg in mijn kosten als de factuur aan het eind van de maand wordt verstuurd?
Dat hoort niet zo te zijn; bij de reizen in de reishistorie staat al de prijs die in rekening gebracht gaat worden. Ik heb NS Flex Dal Vrij 1e klas en reis in de spitsuren in de 2e klas, en reizen die ik in de spitsuren maak, zijn in de reishistorie meteen voorzien van de ritprijs vol tarief 2e klas. Als in de reishistorie de prijs of klasse niet klopt, dan zal die op de factuur ook niet kloppen.
Reputatie 4
De informatie in dit topic blijkt incorrect! 😡
Badge +3
Kun je preciezer aangeven welke informatie?
Reputatie 4
Dat wanneer ik een klassewissel voor onbepaalde tijd doe, dat ik dan €27 per maand abonnementstoeslag betaal.

De volgende beste meneer van de NS informeert mij dat ik per individuele rit zou betalen: "Ook wanneer je gebruik maakt van een vrij reizen abonnement, wordt de extra prijs voor het 1e klas reizen bepaald aan de hand van de ritprijs. Wanneer je reist in het vrij reizen gedeelte, betaal je enkel het verschil tussen de 2e klas prijs en de 1e klas prijs. Aangezien deze ritprijzen naderhand in de backoffice worden bepaald, zie je dus geen prijs wanneer je de Klasswissel aan zet."

https://community.ns.nl/ns-flex-60/net-een-klassewissel-aangezet-waarom-kan-de-ns-mij-niet-informeren-wat-dat-kost-52935

Wanneer ik een permanente klassewissel doe dan wordt ik in dat proces niet geinformeerd over de kosten, dat ik dan €27 per maand extra betaal (of een evenredig gedeelte, zoals Jouke hier uitvoerig heeft beschreven).

Wie moet ik dan geloven?

Als ik niet wordt geinformeerd ben ik genoodzaakt aan te nemen dat ik per rit een toeslag moet gaan betalen en niet een vast bedrag per maand.

Zeer kwalijke zaak dat dit niet duidelijk is voor mij en niet voor het personeel.

Ik heb de permanente klassewissel nu omgezet naar een ander abonnement, want gokken op een prijs hoort niet bij de NS te gebeuren.
Badge +3
Er zijn twee manieren om bij NS Flex eerste klas te reizen:
- Met een Vrij-abonnement voor de eerste klas. Daarmee mag bij inchecken in de afgekochte uren onbeperkt eerste klas gereisd worden. Dit kost een vast bedrag per maand; bij NS Flex Dal Vrij is dat 27 euro extra (130 euro per maand versus 103 euro per maand). Er wordt niet per reis nog betaald als in de daluren wordt ingecheckt.
- Per reis (bij een reisrecht voor de tweede klas). Dit gebeurt door in Mijn NS het schuifje op het Dashboard naar 1e klas te schuiven. Voor elke reis wordt dan een toeslag in rekening gebracht: op werkdagen 67 procent van de ritprijs 2e klas en in het weekend 50 procent van de ritprijs 2e klas.

In een ander topic zag ik dat je nu NS Flex Dal Vrij 1e klas hebt voor 27 euro extra per maand. Je reist dan onbeperkt 1e klas bij inchecken in de daluren en betaalt geen toeslag per reis. In de spitsuren reis je 2e klas. Tenzij je het schuifje op het dashboard naar 1e klas schuift. Dan betaal je bij inchecken in de spitsuren de ritprijs vol tarief 2e klas plus een toeslag van 67 procent van die ritprijs, dus feitelijk 1,67 keer de ritprijs vol tarief 2e klas.

Wat Stijn in het andere topic bedoelt, is dat iemand met NS Flex Dal Vrij 2e klas in de daluren op werkdagen 67 procent van de ritprijs 2e klas en in het weekend 50 procent van de ritprijs 2e klas betaalt als hij in de daluren 1e klas wil reizen. Hij heeft dan de 2e klas al afgekocht voor 103 euro per maand en betaalt alleen die toeslag, en niet die 27 euro per maand. Iemand met NS Flex Dal Vrij 1e klas die in de daluren 1e klas wil reizen, betaalt die toeslag per reis niet, maar wel die 27 euro per maand.
Reputatie 4
Wat Stijn in het andere topic bedoelt, is dat iemand met NS Flex Dal Vrij 2e klas in de daluren op werkdagen 67 procent van de ritprijs 2e klas en in het weekend 50 procent van de ritprijs 2e klas betaalt als hij in de daluren 1e klas wil reizen. Hij heeft dan de 2e klas al afgekocht voor 103 euro per maand en betaalt alleen die toeslag, en niet die 27 euro per maand. Iemand met NS Flex Dal Vrij 1e klas die in de daluren 1e klas wil reizen, betaalt die toeslag per reis niet, maar wel die 27 euro per maand.

Precies, en dit is niet wat Jouke NS in dit topic vertelt:

Ik: "1. Als ik vandaag voor mijn NS Flex Dal Vrij voor onbepaalde tijd 1e klas aanzet betaal ik €27 voor deze maand, ook al is het een halve maand. Klopt dit? Mag ik u erop wijzen dat dit nergens aangegeven staat?"

Jouke NS: "1. Dat klopt tot op zekere hoogte. Je betaald in eerste instantie € 27,00. Op de volgende factuur wordt een deel hiervan weer gerestitueerd."

Het antwoord had blijkbaar moeten zijn: als je een klassewissel voor onbetaalde tijd doet, dan betaal je een toeslag per rit.
Badge +3
Als je een permanente klassewissel doet dan betaal je per maand € 27 extra. Doe je dit halverwege een maand, dan zal je op een volgende factuur € 13,50 (of ander bedrag, afhankelijk van het aantal dagen) te zien krijgen.

Heb je die €27 al vooruit betaald, dan krijg je per de volgende factuur een deel daarvan terug als je het niet de hele maand hebt.

De toeslag per rit betaal je alleen als je in de spits incheckt. Als je in je Mijn NS dashboard de klasse zelf op 1e gezet hebt, dan mag je 1e klas reizen. Doe je dat niet, dan moet je (bij een incheck in de spits) 2e klas reizen. Dit mag je per reis wisselen of gewoon aan/uit laten staan.
Badge +3
Als je een permanente klassewissel doet dan betaal je per maand € 27 extra.
De terminologie "permanente klassewissel" veroorzaakt hier verwarring. Jij bedoelt hier: het wijzigen van het abonnement voor de 2e klas naar een abonnement voor de 1e klas. Maar iemand anders kan bij een permanente klassewissel denken aan het in Mijn NS op het dashboard aangeven dat je voortaan 1e klas wil reizen.
Reputatie 4
Inderdaad. Ik wilde een permanente klassewissel (voortaan 1e klas), dit kan op twee verschillende manieren gedaan worden.

De NS telefoniste vertelde mij trouwens ook dat wanneer ik het schuifje in de app op 1e klas voor onbepaalde tijd zou zetten, dat het €27/maand zou kosten. Incorrecte informatie.
Badge +3
De NS telefoniste vertelde mij trouwens ook dat wanneer ik het schuifje in de app op 1e klas voor onbepaalde tijd zou zetten, dat het €27/maand zou kosten. Incorrecte informatie.
Ja, die info is niet juist want het schuifje is juist voor een bepaalde tijd (totdat je het uit zet, dat kan per reis zijn) en de optie voor €27 is min of meer 'doorlopend' (totdat je je Flex abonnement wisselt naar iets anders) maar minimaal 30 dagen (of een kalendermaand).
Reputatie 4
De NS hecht blijkbaar geen waarde aan het feit dat klanten verkeerd ingelicht worden door medewerkers.
Ik heb Jouke en Stijn even gevraagd hier op terug te komen.

Reageer