beantwoord

NS flex dal/ weekend voordeel- meereizigers

Kan ik met een 'NS flex dal/weekend voordeel' abonnement nog steeds 3 medereizigers (met anonieme OV-chip) meenemen met 40% korting?
icon

Beste antwoord door Tochjo 24 september 2018, 15:20

Ja, houders van een NS Flex-abonnement mogen ook drie mensen met Samenreiskorting meenemen.

Bekijk origineel

16 reacties

Badge +3
Ja, houders van een NS Flex-abonnement mogen ook drie mensen met Samenreiskorting meenemen.
Reputatie 3
@Tochjo was mij voor
Dank. Kan de conducteur dus (via scanner) aan mijn OV kaart zien dat ik bv NS-flex dal voordeel heb? Ik had nl begrepen dat de in-en uitcheckpoortjes dat níet kunnen lezen (en dat het daardoor niet aangegeven staat bij in- en uitchecken).
Ook staat het 'meeneem-voordeel' niet genoemd, als je een 'NS-flex dal voordeel abonnement' aan het samenstellen bent. Vandaar mijn twijfel.
Badge +3
Met een willekeurig NS abonnement (uitgezonderd Kids Vrij) mag je 3 mensen mee laten reizen met Samenreiskorting (inchecken buiten de spits).

Voor Flex is dat niet anders. Alleen bij Flex Basis (zonder abonnement) mag het niet volgens mij. En ik vraag me ook wel af hoe het zit met Weekend Voordeel of Weekend Vrij zonder korting op werkdagen.. Die zal ik even in he hoofdtopic stellen.

Edit: Gedaan, zie hier
Logisch dat je bij Flex Basis geen mensen mee kunt nemen met 40% korting. Maar kan de conducteur het zien, of ik Flex Basis heb of bv Flex Dal Voordeel?
Ik durf zelf eigenlijk niet met zekerheid te zeggen wat een conducteur precies te zien krijgt wanneer iemand met een NS Flex abonnement reist. @Loes @Slidestops kunnen jullie hier misschien iets over zeggen?
Badge +3
Irene van D. schreef:

Logisch dat je bij Flex Basis geen mensen mee kunt nemen met 40% korting. Maar kan de conducteur het zien, of ik Flex Basis heb of bv Flex Dal Voordeel?

Ja, in principe kunnen conducteurs dat zien.

Alleen als ze op dat moment geen verbinding hebben (in een tunnel e.d.) is het onduidelijk welk abonnement je hebt, en zullen ze je het voordeel van de twijfel moeten geven denk ik.

Zo wordt er bijv. bij reizen in de 1e klas bij geen verbinding een aantekening gemaakt die later verwerkt wordt als er weer verbinding is, maar dat is natuurlijk alleen op jouzelf van toepassing.

Als je met zijn allen 2e klas zit en niet duidelijk is welke variant van Flex je hebt dan moeten ze je geloven of later terugkomen.
Reputatie 7

@Stijn NS Dit dus

De poppetjes met het +'je ertussen - staat voor recht op samenreiskorting. Staan die er niet bij - dan mag er ook geen samenreiskorting worden uitgedeeld
Badge +3
.... (aangepast omdat Slidestops het antwoord op mijn vraag toegevoegd heeft).
Ah oké. Ik had dat icoontje wel eerder gezien, maar dat hij daarvoor stond was ik nog niet mee bekend. Bedankt voor de foto en uitleg!
Ha, duidelijk, bedankt allen. Laatste vraag: kan ik met Flex Weekend Voordeel óók een samenreiziger 40% korting meenemen, (in het weekend uiteraard)?
Ja 🙂
Badge +3
En doordeweeks dus ook, zie ik in het andere topic ;)
Thanks Stijn!
Nogmaals bedankt! Morgen NS Flex regelen 🙂
Badge +3
Slidestops schreef:

Dit dus

Het puntige haakje rechts van de klasse suggereert dat er meer informatie getoond wordt als je erop klikt. Is dat ook zo? Kun je dan bijvoorbeeld de naam van het abonnement zien?
Reputatie 7
@Tochjo

Reageer