beantwoord

NS Flex dubbele bedragen afgeschreven

• 23 januari 2020
  • 13 reacties
  • 381 Bekeken

Goedemiddag,

Rond de 10e van de maand had ik mijn factuur via de mail moeten krijgen. Dit is tot op heden niet gebeurd (ook niet in de spambox oid). In De factuur staat wel in Mijn NS met als datum 13 januari. 

Het bedrag is echter pas 22 januari afgeschreven. Vandaag, 23 januari, is het bedrag nogmaals afgeschreven! Dit kan niet de bedoeling zijn.

Ik wil het bedrag niet zomaar terugboeken om te voorkomen dat mijn abonnement wordt geblokkeerd. Ik weet namelijk niet of jullie systeem kan zien dat het om een dubbele afschrijving gaat.

Kan ik een restitutie krijgen?

Mvg

icon

Beste antwoord door Laura NS 23 januari 2020, 11:09

Hi Chantay25 en welkom op onze NS Community!

Goed dat je hier even achteraan gaat. Ik verneem inderdaad dat dit verkeerd is gegaan. Dit is bij alle NS Flex contracten met de incassodatum van gisteren en vandaag zo, helaas. We weten nog niet precies hoe dit heeft kunnen gebeuren, maar de oplossing wordt momenteel uitgevoerd. De 2e incasso wordt automatisch aan je teruggestort, dus ik adviseer dit niet zelf te storneren. Ik heb helaas nog geen termijn voor je, dat wordt uitgezocht, maar het is onderweg! Mijn excuus voor dit ongemak in ieder geval! 

Bekijk origineel

13 reacties

Hi Chantay25 en welkom op onze NS Community!

Goed dat je hier even achteraan gaat. Ik verneem inderdaad dat dit verkeerd is gegaan. Dit is bij alle NS Flex contracten met de incassodatum van gisteren en vandaag zo, helaas. We weten nog niet precies hoe dit heeft kunnen gebeuren, maar de oplossing wordt momenteel uitgevoerd. De 2e incasso wordt automatisch aan je teruggestort, dus ik adviseer dit niet zelf te storneren. Ik heb helaas nog geen termijn voor je, dat wordt uitgezocht, maar het is onderweg! Mijn excuus voor dit ongemak in ieder geval! 

Dankjewel Laura! Jammer dat je nog geen termijn voor me hebt. Ik zal het in ieder geval nog even afwachten.

Voor ik las het antwoord van Laura NS had ik al de tweede incasso teruggeboekt. Dit mag ik niet annuleren, volgens mijn bank.

Sorry. Misschien wordt het een idee om de NS Flex incassosysteem goed te maken werken? Minder overlast voor allemaal.

Ik had de incasso nog niet gestorneerd. Maar ook bij mij is het NS Flex abonnement twee keer (22 jan 2020 en 23 jan 2020) afgeschreven. Hoop dat het snel wordt rechtgetrokken en dat het systeem wordt verbeterd, zodat dit in de toekomst niet meer voorkomt.

Badge +3

Je mag het één keer storneren tot 27 januari.

Wie dat niet doet krijgt het rond 30 januari automatisch terug (info uit een mail van de NS die iemand kopiëerde in een ander topic).

@GrumpyCloggie je hebt dus het juiste gedaan.

Ik heb exact hetzelfde probleem als Chantay25, met exact dezelfde data. Zou fijn zijn als hier naar gekeken kan worden

Ach het gaat maar om 23.000 gevallen. Houston we got a problem……..

https://www.nu.nl/tech/6025944/ns-schrijft-maandelijkse-betaling-van-23000-klanten-per-abuis-dubbel-af.html

Reputatie 5

Okay Houston, we 've had a problem here. 

Wie dat niet doet krijgt het rond 30 januari automatisch terug (info uit een mail van de NS die iemand kopiëerde in een ander topic).

Jammer dat NS niet ervoor akkoord is. Ik heb net een e-mail bericht ontvangen, met een klacht over mijn stornering van de dubbele incasso, een verzoek voor een nieuwe betaling, en de volgende tekst:

“Als u niet tijdig aan uw betalingsverplichtingen voldoet, zal NS genoodzaakt zijn verdere stappen te ondernemen. Het verschuldigde bedrag wordt dan ineens en in zijn geheel opeisbaar.”

Kan NS niets goed doen?

Badge +3

Jammer dat NS niet ervoor akkoord is. Ik heb net een e-mail bericht ontvangen, met een klacht over mijn stornering van de dubbele incasso, een verzoek voor een nieuwe betaling, en de volgende tekst:

“Als u niet tijdig aan uw betalingsverplichtingen voldoet, zal NS genoodzaakt zijn verdere stappen te ondernemen. Het verschuldigde bedrag wordt dan ineens en in zijn geheel opeisbaar.”

Kan NS niets goed doen?

Zie andere topics/reacties (de al genoemde en er is zelfs een ‘sticky’ topic voor gemaakt). De (automatische) ‘dreigmail’ wegens storno mag je uitprinten en inlijsten of verscheuren.. 

Kan de NS niets goed doen? Mjah wel want als je niet gestorneerd had stond het bedrag vandaag of anders morgen helemaal automagisch weer op je IBAN dus.

Foutje? Ja.. En bedankt voor het oplossen dus ook.

En als NS had mijn rekening niet dubbel geïncasseerd dan was er geen sprake van een stornering. Maar bedankt voor uw reactie.

Het lijkt alsof de administratieve systemen binnen NS zijn niet meer te vertrouwen met een incassomandaat. Misschien zou ik mijn Flex abonnement annuleren. Ik zal erover nadenken.

En als NS had mijn rekening niet dubbel geïncasseerd dan was er geen sprake van een stornering. Maar bedankt voor uw reactie.

Het lijkt alsof de administratieve systemen binnen NS zijn niet meer te vertrouwen met een incassomandaat. Misschien zou ik mijn Flex abonnement annuleren. Ik zal erover nadenken.

Hoewel het een voorbarige conclusie is snap ik hem wel, GrumpyCloggie. NS heeft een fout  gemaakt en moet daarvoor op de blaren zitten. Je mag ervan uitgaan dat we tot op de bodem uitzoeken hoe dit kon gebeuren en het willen voorkomen in de toekomst. 

Uw laatste zin is wat nodig was om te horen. Hartstikke bedankt.

Reageer