beantwoord

NS Flex & een "bus-dal voordeel"abbo

• 26 juni 2020
  • 5 reacties
  • 182 Bekeken

Reputatie 1

Hallo allemaal…
jarenlang heerlijk “weekendvrij” met de :steam_locomotive: door heel Nederland ...
maar de laatste maanden even niet he..

Reizigers info stelde begin april voor om even een flex-basis te nemen,
zo kon het "weekendvrij abbo” stopgezet worden…
na heel wat gepraat met die medewerkers hierover (paar keer gebeld) 
toch gedaan...en alles werd netjes geregeld!

Nu het weer wat beter gaat heb ik vanmiddag flex weekendvrij op m'n kaart
laten zetten..weer goed geholpen echter…
nu blijkt, na wat surfen, dat mijn `40%bus korting abonnement
(wat ook op diezelfde kaart staat en wat jarenlang goed ging) het nu vermoedelijk niet meer doet…

Natuurlijk eerst uitproberen maar ik voorzie een hoop gedoe met restitutie`s en zo….
De medewerker die ik zo even hierover belde begreep het wel maar...wist het ook niet…
sorry, ik kan niets voor U betekenen!

Zou het niet beter zijn om tijdens het afsluiten (heb daarom juist bewust steeds gebeld)
de medewerkers ook de vraag te laten stellen of er van andere vervoerders kortings/abbo´s op de kaart staan en dan te vertellen dat die het (vermoedelijk) met een flex abbo niet meer doen…
als ik dat geweten had dan had ik namelijk een ouderwets weekendvrij genomen..
dacht dat er meer voor als nadelen aan flex zaten...maar na een half uurtje hier surfen...

Wat nu te doen…
een extra kaart  (gedoe zeg)  voor het bus - abonnement kopen of
Flex nu maar meteen opzeggen...

Goede reis!

icon

Beste antwoord door loklok8 26 juni 2020, 18:45

U kunt er voor kiezen om het bus, tram en metro (BTM) gedeelte van Flex uit te zetten. U reist dan met de trein op rekening en met de bus, tram en metro weer op saldo. Een regionaal kortingsabonnement en Flex kunnen dan wel op 1 maart. U kunt contact opnemen met de klantenservice om het BTM gedeelte uit te laten zetten. 

Zie meer hierover in dit topic: https://community.ns.nl/ns-flex-60/regionaal-btm-en-ns-flex-op-dezelfde-kaart-vanaf-nu-mogelijk-63836

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

U kunt er voor kiezen om het bus, tram en metro (BTM) gedeelte van Flex uit te zetten. U reist dan met de trein op rekening en met de bus, tram en metro weer op saldo. Een regionaal kortingsabonnement en Flex kunnen dan wel op 1 maart. U kunt contact opnemen met de klantenservice om het BTM gedeelte uit te laten zetten. 

Zie meer hierover in dit topic: https://community.ns.nl/ns-flex-60/regionaal-btm-en-ns-flex-op-dezelfde-kaart-vanaf-nu-mogelijk-63836

Reputatie 1

Dank voor de tip👍

Natuurlijk eerst uitproberen maar ik voorzie een hoop gedoe met restitutie`s en zo….
De medewerker die ik zo even hierover belde begreep het wel maar...wist het ook niet…
sorry, ik kan niets voor U betekenen!

Zegt natuurlijk weer veel over de klantenservice als loklok8 hier wel het antwoord weet en de klantenservice weer eens niet. 

Welkom bij de Community Al-Rono,

Kan je iets met de reactie van loklok8? Als je meer vragen hebt, stel deze dan gerust!

Reputatie 1

zeker👍..

gaat goedkomen hoor👐

Reageer