Ns flex en andere vervoerders

• 6 september 2018
  • 6 reacties
  • 836 Bekeken

Sinds 5 september heb ik getracht te reizen met ns flex, echter geven verscheidene machines van vervoerders aan dat er geen saldo op mijn ov chipkaart staat. Dit vermoeilijkt het reizen en inmiddels ben ik radeloos geworden, omdat ik geen reden kan vinden waarom deze fout zich blijft voordoen. Graag zou ik hierbij hulp/tips ontvangen.

Bijvoorbaat dank!

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Sinds 5 september heb ik getracht te reizen met ns flex, echter geven verscheidene machines van vervoerders aan dat er geen saldo op mijn ov chipkaart staat. Dit vermoeilijkt het reizen en inmiddels ben ik radeloos geworden, omdat ik geen reden kan vinden waarom deze fout zich blijft voordoen. Graag zou ik hierbij hulp/tips ontvangen.

Bijvoorbaat dank!

Kan je daardoor niet inchecken? Bij welke vervoerder(s)? Is het saldo negatief?
Goedemorgen Rebelle_r en welkom bij de NS Community!

Wat vervelend om te lezen dat het niet helemaal goed gaat met het gebruik van je nieuwe NS Flex abonnement! Ik kijk graag even met je mee of ik een oorzaak kan vinden hiervan. Net als Dennis heb ik daarvoor echter wel iets meer informatie over, met name om welke vervoerder(s) dit gaan.

Tevens ontvang ik graag een privéberichten (klik op mijn naam, knop 'Stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, e-mail adres en OV-chipkaartnummer. Dan kijk ik ook meteen even mee!
Badge +3
Er zijn gevallen bekend waar vervoerders Flex niet (goed) herkennen. Dit was o.a. bij Blauwnet en ik meen de Connexxion bussen in Noord-Holland, maar zou opgelost moeten zijn.

Een oplossing is om enkele euro's saldo op de kaart te laten zetten door de betreffende vervoerder. Het gekke is dat het dan wel werkt. Dat saldo wordt overigens niet verbruikt 🤔
Update: Ik heb een privébericht ontvangen van Rebelle_r, maar niet de verder benodigde informatie waar ook Dennis om vroeg. Hier heb ik nogmaals om gevraagd en ben daar nu op aan het wachten.
Update: Ik heb de gevraagde extra informatie nog steeds niet ontvangen en heb Rebelle_r daar nogmaals om gevraagd.
Update: Ik heb nog steeds geen verdere informatie ontvangen, dus ga ervan uit dat Rebelle_r geen verdere hulp nodig heeft.

Reageer