beantwoord

NS Flex en Declaratie overzicht voor werkgever

• 25 november 2018
  • 6 reacties
  • 1020 Bekeken

Beste Forum bezoekers,

Voordat ik mijn vraag stel eerst wat achtergrond informatie:

1. Ik maak thans gebruik van een persoonlijke OV-chipkaart met automatisch opladen en een NS Dal Voordeel abonnement;
  2. Deze OV-chipkaart gebruik ik zowel voor privé reizen als voor woon-werk verkeer;
  3. Voor mijn werkgever ben ik op twee verschillende vestigingen werkzaam volgens een wisselend rooster. De ene maand kan ik veel gewerkt hebben op locatie A en/of B, de andere maand weinig gewerkt hebben op locatie A en/of B;
  4. Aan het eind van elke maand maak ik via www.ov-chipkaart.nl een declaratie overzicht van al mijn reizen woon-werk verkeer. Dat overzicht lever ik in bij mijn werkgever op basis waarvan de reiskosten aan mij worden terugbetaald;
  5. Volgens de regels van mijn werkgever kom ik niet in aanmerking voor een NS Businesscard.
VRAAG:
Indien ik overstap naar NS Flex, is het dan nog steeds mogelijk om aan het eind van de maand (volgens bovenstaande punt 4) een declaratie overzicht te maken voor mijn werkgever?

Alvast mijn dank voor je reactie!
icon

Beste antwoord door Tochjo 25 november 2018, 10:59

Bij gebruik van NS Flex kunt u het reisoverzicht van Mijn NS gebruiken om een declaratieoverzicht te maken: bij NS Flex worden ook reizen met bus, tram en metro daar getoond, ook met prijzen. Bij gebruik van NS Flex krijgen alle reizen in de OV-reishistorie op www.ov-chipkaart.nl een ritprijs van 0,00 euro, dus dat overzicht kunt u dan niet meer gebruiken voor declaraties.

Zie dit topic voor een voorbeeld van zo'n declaratieoverzicht.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Bij gebruik van NS Flex kunt u het reisoverzicht van Mijn NS gebruiken om een declaratieoverzicht te maken: bij NS Flex worden ook reizen met bus, tram en metro daar getoond, ook met prijzen. Bij gebruik van NS Flex krijgen alle reizen in de OV-reishistorie op www.ov-chipkaart.nl een ritprijs van 0,00 euro, dus dat overzicht kunt u dan niet meer gebruiken voor declaraties.

Zie dit topic voor een voorbeeld van zo'n declaratieoverzicht.
Reputatie 3
Een kleine aanvulling.

De reisinformatie heeft soms een paar dagen nodig om compleet te zijn.
Op 1 december kun je dus geen declaratie maken van de maand t/m 30 november.

De declaratie van OV chip wordt officieel erkend door de Belastingdienst.

Ik weet niet of dat met die vanuit de reishistorie van de NS dat ook is.
Weet jij dat @Tjocho?
De paar dagen kan volgens de ervaringen hier op het forum oplopen tot 21 dagen. Dit is de termijn die de vervoerders onderling afgesproken hebben als uiterlijke termijn om de reiskosten door te geven.
Reputatie 3
De paar dagen kan volgens de ervaringen hier op het forum oplopen tot 21 dagen. Dit is de termijn die de vervoerders onderling afgesproken hebben als uiterlijke termijn om de reiskosten door te geven.

Maar in de praktijk is een week echt wel de max.
Ik heb het over mijn eigen ervaring.

Maar goed, theorie en praktijk zijn niet hetzelfde.
Ik kan sinds ik NS flex heb niet meer ritprijzen zien bij mijn reishistorie.
Neem je even contact op met onze Klantenservice? 🙂

Reageer