beantwoord

NS flex en gebruik overig vervoer

• 28 februari 2019
  • 3 reacties
  • 212 Bekeken

Ik ben nu overgestapt op NS flex, maar heb nog OV kaart met foto, kan ik deze nu niet meer gebruiken in tram of bus, alleen beschikbaar voor vervoer met trein? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Alvast bedankt voor reactie.
icon

Beste antwoord door Thom 28 februari 2019, 17:35

De flexkaart is ook geschikt voor bus, tram en metro maar let wel op: U reist in bus, tram en metro altijd tegen vol tarief. Het bedrag wordt wel, net als voor de trein, achteraf in rekening gebracht en u krijgt de rekening van NS.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Een ov-chipkaart is niet gebonden aan NS, ook niet als u hem via NS heeft gekregen. U mag rustig meerdere ov-chipkaarten bezitten en gebruiken. Ze zijn geldig voor alle openbaar vervoer in trein, tram en metro. Uitzonderingen zijn Thalys en Eurostar.

Let vooral op her verschil van reizen met uw Flexkaart en de niet-flexkaarten. Met uw Flexkaart reist u op rekening en met betalen achteraf.
Dank je Thom, maar ik bedoel dus de OV kaart met pasfoto die ik nu ga gebruiken als NS Flex kaart, geen aparte OV kaart dus, graag nog je reactie
Reputatie 7
Badge +4
De flexkaart is ook geschikt voor bus, tram en metro maar let wel op: U reist in bus, tram en metro altijd tegen vol tarief. Het bedrag wordt wel, net als voor de trein, achteraf in rekening gebracht en u krijgt de rekening van NS.

Reageer