beantwoord

NS Flex en GVB 24uur kaart

• 22 september 2019
  • 3 reacties
  • 176 Bekeken

Reputatie 1
Ik ben binnenkort een nacht in Amsterdam en mijn hotel ligt aan de metro, maar niet aan een NS Station. Nu is een GVB 24uurs kaart goedkoper dan Reizen op rekening, vooral vanwegen de Nachtbus.

Kan ik de dagkaart op mijn ov chip met ns flex zetten of geeft dan problemen net zoals bij andere BTM vervoerders? Ik heb weinig zin om een extra pas te hebben die misschien ook nog 1€ kost
icon

Beste antwoord door Robert B 22 september 2019, 23:22

GVB en Flex bijten elkaar in het algemeen niet (GVB apparatuur ziet 'eigen product eerst' en kijkt verder niet naar Flex of saldo) maar ik zou het toch als papieren kaartje doen want je weet maar nooit inderdaad.

Gewoon bij de AKO kopen dus.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Ik zou geen enkel risico willen lopen en een losse GVB-dagkaart kopen bij een automaat (of ander verkooppunt) van het GVB. De dagkaart €8, ongeacht of je die in de webwinkel koopt of in de automaat. Het is maar zeer de vraag of NS Flex goed herkent dat er niet op rekening maar met een op de OV-chipkaart geladen dagkaart van het GVB gereisd wordt.

De dagkaart is op heel veel plaatsen te koop:
https://reisproducten.gvb.nl/nl/uur-en-dagkaarten/gvb-dagkaart

De extra euro voor het leveren van een kaartje op een eenmalige chipkaart is een maatregel die NS heeft doorgevoerd. Andere vervoerders, zoals GVB, rekenen niets extra.
Badge +3
GVB en Flex bijten elkaar in het algemeen niet (GVB apparatuur ziet 'eigen product eerst' en kijkt verder niet naar Flex of saldo) maar ik zou het toch als papieren kaartje doen want je weet maar nooit inderdaad.

Gewoon bij de AKO kopen dus.
Reputatie 4
als je dat FLEX voor GVB gebruikt, wordt per rit gesaldeerd. Dus dat kan evt. flink hoog oplopen als je nachtbus benut. Die dagkaarten zijn ook op elk metrostation en zelfs op de GVB-automaat op S'hol te koop, als papieren eenmalige chip.

Reageer