beantwoord

NS Flex en huidige abonnement

• 12 september 2018
  • 4 reacties
  • 485 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hoi NS. Ik reis al bijna een jaar met een Altijd Vrij abonnement voor mijn werk. Deze loopt tot 19-10-2018. Daarna kan ik maandelijks opzeggen. Nu zag ik ook jullie NS flex dienst.

Ik wil van jullie weten wat ik het beste kan doen. Vanaf 19-9 reis ik vanwege vakantie ongeveer een maand niet met het OV. Zonde om dan €333 kwijt te zijn voor een niet gebruikt abonnement toch? Ik kan ervoor kiezen om mijn Altijd Vrij abbo per die datum ook op te zeggen. (Hoe lang van te voren moet ik opzeggen of kan dat ook kort van te voren?) En medio oktober een flex abonnement te starten. Óf ik stap nu over naar NS flex met Altijd Vrij waarvan ik de eerste maand (vanaf 19-10) gelijk een pauzemaand neem. Kan dat? Ik las ook ergens dat dat in de eerste maand niet mogelijk is.

Andere optie: ik stap per 19-10 over op het goedkoopste Flex abonnement en zet die na een maand (wanneer ik weer ga werken) weer om naar Altijd Vrij Flex. Ik wil namelijk geen €333 betalen voor een abonnement die ik een maand niet ga gebruiken ivm vakantie.

Willen jullie met mij meedenken over de beste keuze?
icon

Beste antwoord door Robert B 12 september 2018, 17:42

Welkom bij de NS Community!

Als je ergens tussen nu en 18 september je abonnement omzet naar Flex dan kan je het per 19 oktober tijdelijk stoppen (omzetten naar Flex Basis). Daarna kan je het op elk moment na 18 november weer activeren.

Je krijgt ongebruikte dagen die je al betaald hebt (€ 333 of bij Flex € 334) naar rato terug op de eerstvolgende factuur.

Wat je wilt is een hele goede optie, maar dan moet je dus nu al actie ondernemen om het per 19-10 te kunnen stoppen. Overstappen naar Flex kan óók gedurende het eerste jaar van een lopend abonnement (Altijd Vrij Jaar). De periode 19-8 tot 19-9 krijg je terug.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Als je ergens tussen nu en 18 september je abonnement omzet naar Flex dan kan je het per 19 oktober tijdelijk stoppen (omzetten naar Flex Basis). Daarna kan je het op elk moment na 18 november weer activeren.

Je krijgt ongebruikte dagen die je al betaald hebt (€ 333 of bij Flex € 334) naar rato terug op de eerstvolgende factuur.

Wat je wilt is een hele goede optie, maar dan moet je dus nu al actie ondernemen om het per 19-10 te kunnen stoppen. Overstappen naar Flex kan óók gedurende het eerste jaar van een lopend abonnement (Altijd Vrij Jaar). De periode 19-8 tot 19-9 krijg je terug.
Reputatie 3
Als aanvulling: je betaalt wel voor maand 2 want je zet stop na einde maand 1.
Alleen wordt dat dan verrekend in maand 3.
Voor mij is dat altijd beter dan een maand voor niets betalen.

Uiteindelijk blijft zoals jij het ziet en @Robert B uitlegt, dat de slimste manier.
Even een aanvulling: foutje in mijn bericht
Abonnement Altijd Vrij loopt per 19-10 af (jaar erop zitten)
Ik wil per 19-9 mijn OV kaart een maand niet gebruiken i.v.m. vakantie

Dus als ik het goed begrijp moet ik op 18 september mijn abonnement omzetten naar NS Flex Basis. (ik reis tot die periode nog wel) NS Flex basis zet ik diezelfde dag op mijn OV kaart. Daarmee beëindig ik mijn Altijd Vrij abonnement ook. En vanaf het moment dat ik weer terug ben van vakantie en wil reizen voor mijn werk (een maand later) voeg ik Altijd Vrij op mijn NS Flex abonnement toe?
Badge +3
Oei dat is wel kort dag. Dan is de optie NS Flex Basis (per 18-9 of 19-9) de enige optie, maar ik weet niet zeker of dat zomaar kan. Probeer het zou ik zeggen.

Omzetten naar NS Flex Altijd Vrij kan natuurlijk altijd, maar dan kan je de eerste maand nog niet wisselen naar Basis...

Mocht de eerste optie niet lukken, dan kan je een deel van je €333 wel terug krijgen als je NU Flex Altijd Vrij Neemt en dat per 13-10 stop zet.. maar dat zijn dan maar enkele dagen en kan je pas per 13-11 weer omzetten...

Reageer