vraag

NS Flex en onterechte dubbele administratieve afschrijving


Hoi,

Voor NS Flex hoef je toch maar eenmalig 10 euro aan administratie-kosten te betalen?

10 reacties

Welkom bij onze NS Community, dekraaij 🙂

Deze kosten hoef je inderdaad maar één keer te betalen bij een NS Flex bestelling. Als er onverhoopt nog een keer €10,- afgeschreven is, dan verrekenen we dit graag voor je. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Telefonisch (030 751 51 55), via Facebook en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar.
Badge +3
Die €10 is inderdaad eenmalig, maar alleen als je nog geen klassiek abonnement hebt en dan ook nog alleen bij Flex Basis (€0 per maand) en Weekend Voordeel (€2 per maand).

Dan kan je bij het nemen van Flex beter een maandje Dal Voordeel nemen, want dan ben je voor €5 klaar en kan je ook nog eens met 40% korting een maand buiten de spits reizen. Dat heb je na één retourtje van Utrecht naar Amsterdam er al dik uit (je bespaart dan €6,40 op die reis)!
Iris NS schreef:

Welkom bij onze NS Community, dekraaij 🙂

Deze kosten hoef je inderdaad maar één keer te betalen bij een NS Flex bestelling. Als er onverhoopt nog een keer €10,- afgeschreven is, dan verrekenen we dit graag voor je. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Telefonisch (030 751 51 55), via Facebook en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar.



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bedankt Iris!
Weet je het is nog niet afgeschreven..... maar ik krijg wel een aanmaning van de debiteuren om een bedrag te betalen wat ik reeds betaald heb. Bovendien is vermeldde klantnummer wat de NS gebruikt ook totaal onjuist.

De oplossing eerst betalen en dan terugkrijgen daar doe ik niet aan. Ik krijg van de NS ook al een bedrag van ruim 50 euro retour wat als saldo op mijn ov-chipkaart staat.

Ik zou zeggen, verwijder die onterechte aanmaning, want van een kale kip kan je niet plukken zogezegd!!!!

Sowieso heb ik de klantenservice al diverse malen hierover gebeld, maar er komt geen oplossing en via facebook word ik gedwongen om die onterechte 10 euro toch maar over te maken, terwijl de NS aangeeft:

Ik citeer even het facebookbericht:
"Ik kan me goed voorstellen dat je schrikt van zo'n e-mail als je de administratiekosten al hebt betaald. Echter is dit een bekend probleem aan onze kant. Ik wil je vragen die € 10,- toch nogmaals over te maken. Zodra alles verwerkt is krijg je de 2e betaling automatisch weer terug bij je volgende factuur. Mijn excuses voor het ongemak

De NS geeft zelf toe dat het een voor hun bekend probleem is, waarom lossen zij het zelf niet aan hun zijde op ipv de klant voor de kosten op te draaien!!!!!

Ik ben overgestapt op NS Flex om onder die verplichte saldo op je ov-chipkaart uit te komen, omdat ik rond moet komen van de bijstand. Ik zit niet te wachten om nog eens extra geld kwijt te moeten zijn omdat de NS zijn zaakjes niet voor elkaar heeft en het afschuift op de klant.

En het leuke is ook nog in die email met de titel "Betalingsherinnering NS factuur" komt de volgende alinea voor:

Betaal tijdig – voorkom extra kosten en abonnementsbeëindiging
Betaal zo spoedig mogelijk. Vóór 11 februari 2019 dient uw betaling op onze bankrekening te zijn bijgeschreven. Bij uitblijven van de betaling zijn wij genoodzaakt de vordering van het verschuldigde bedrag uit handen te geven aan een incassobureau. De vordering wordt in dat geval verhoogd met incassokosten en uw abonnement wordt beëindigd.
De NS maakt zelf een fout, geeft het toe en gaat naar de klant dreigen met een incassobureau en beëindiging van het abonnement.
De omgekeerde wereld!

Ben benieuwd wat de moderators die werkzaam zijn bij de NS hieraan gaan doen?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Badge +3
Ik snap je frustratie en ben geen NS.

Bij rondkomen met wat je noemt 'bijstand' (participatiewet) is het juist super onverstandig om betalingsverplichtingen aan te gaan eigenlijk. Reis dan (veel) liever alleen op saldo, en als je ook zeker weet dat je het ter plekke kunt betalen.

Het gaat nu om een tientje of zo dus dat komt wel goed, maar stel dat je een bedrag niet kunt betalen (of dat terecht is of niet) vóór een bepaalde datum, dan gaat de vordering naar een incassobureau en die gooien er gewoon €46 wettelijke incassokosten bovenop die je nooit of te nimmer meer kwijtgescholden krijgt, ook al kan NS misschien nog de hoofdsom van dat tientje kwijtschelden.

Met name bij Flex is NS erg snel met (mislukte) incasso's uit handen geven, en krijg je geen e-accept, acceptgiro en laatste herinnering per brief meer, waarmee je het vroeger (bij reizen op saldo en niet op krediet) nog wel een maandje kon rekken. Dat is nu dus binnen een week of zo einde van je abonnement!

Zorg dus vooral dat je die probeert te betalen, of neem contact op met de klantenservice om de situatie uit te leggen en een regeling te treffen. Of als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, schakel die in om erger te voorkomen.

En als een vermeld klantnummer niet klopt, dan al helemaal navraag doen waar die incasso in hemelsnaam voor is!
Niks nada problemen qua financiële verplichtingen omdat ik in bijstand zit.

Met NS FLEX kan ik nu mooi achteraf betalen ipv constant een vast bedrag op mn kaart te moeten hebben ivm die klote incheckpaaltjes.

Ik heb al veel te lang met de klantenservice aan de lijn gezeten en vanmiddag ook nog via fb-messenger.
Zelf had ik ook al rechtsbijstand in gedachten..
En sws gaat het om een bedrag die ik reeds betaald heb. Al ruim voordat zij met een nieuwe mail met ander klantnummer en nog eens tien euro administratiekosten kwamen.

Had NS FLEX ook via mijn eigen ns account besteld dus hoe ze erbij komen om mij een nieuwe mail met ander klantnummer toe te sturen dat snap ik niet.


Het moet toch makkelijk zijn om een onterechte factuur te annuleren aan hun zijde.
Reputatie 6
Badge +1
Dit is werkelijk te triest voor woorden. Het zou NS sieren dit gewoon op te lossen ipv de klant op onterechte kosten te jagen. Dit houdt ook echt geen stand bij een eventuele rechter.
Ze hebben zelfs al via Facebook Messenger toegegeven dat de oorzaak van de fout bij hun ligt.

Sowieso ligt de fout niet bij mij, maar bij de NS. Ik citeer Facebook-messenger wat ik al eerder zei

Goedemiddag,

Ik kan me goed voorstellen dat je schrikt van zo'n e-mail als je de administratiekosten al hebt betaald. Echter is dit een bekend probleem aan onze kant. Ik wil je vragen die € 10,- toch nogmaals over te maken. Zodra alles verwerkt is krijg je de 2e betaling automatisch weer terug bij je volgende factuur. Mijn excuses voor het ongemak.

Is er op dit moment verder nog iets dat ik voor je kan doen? Zo niet, dan zou ik je willen vragen om een kort klanttevredenheidsonderzoek in te vullen via de volgende link: http://bit.ly/2KWyzaT. Op die manier kunnen we onze dienstverlening via Facebook verbeteren. Je zou ons er erg mee helpen! Alvast bedankt voor de medewerking en een fijne dag toegewenst!

Groetjes,
(naam achterwege gehouden)
Ik wil hier graag voor je naar kijken, dekraaij. Kun je mij je naam, adres, woonplaats, geboortedatum en e-mailadres sturen in een privébericht? Dan ga ik kijken wat ik hierin voor je kan betekenen. Je stuurt me een privébericht door op mijn naam te klikken en te kiezen voor "stuur bericht".
Inmiddels heb ik de gegevens van deze reiziger ontvangen en intern doorgegeven. We komen hierop terug.

Reageer