beantwoord

NS Flex en samenreiskorting

• 18 november 2018
  • 4 reacties
  • 4289 Bekeken

Waarom maakt NS het onmogelijk om Flex te combineren met samenreiskorting?
Gisteren wou ik met mijn Flex kaart meereizen met iemand met korting maar dit kon niet. Niet via de automaat en ook niet via de service balie. Ik moest mijn oude prepaid chipkaart weer opladen om met korting te kunnen reizen. Wel handig om achteraf te betalen met Flex maar sneaky dat het altijd tegen vol tarief is. 😞 gaan jullie dit nog fixen?
icon

Beste antwoord door EdRo 18 november 2018, 15:35

Daar is al veel over geschreven op dit forum.
De NS gaat dat op termijn ook regelen. Fixen zoals jij dat noemt 😉

Het probleem ligt er in dat Flex achteraf wordt berekend en SamenReisKorting een product is dat je op een fysieke chipkaart laadt.
Dat zijn 2 werelden die niet naast elkaar bestaan (op dit moment)

SamenReisKorting zou je in de flex situatie via je persoonlijke pagina moeten activeren.

Overigens heb je voor 5 euro per maand zelf altijd 40% korting op je daluren dus dat heb je snel terugverdiend.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Daar is al veel over geschreven op dit forum.
De NS gaat dat op termijn ook regelen. Fixen zoals jij dat noemt 😉

Het probleem ligt er in dat Flex achteraf wordt berekend en SamenReisKorting een product is dat je op een fysieke chipkaart laadt.
Dat zijn 2 werelden die niet naast elkaar bestaan (op dit moment)

SamenReisKorting zou je in de flex situatie via je persoonlijke pagina moeten activeren.

Overigens heb je voor 5 euro per maand zelf altijd 40% korting op je daluren dus dat heb je snel terugverdiend.
Reputatie 6
Badge
In de tussentijd is de oplossing op een E Ticket met samenreiskorting te bestellen.
https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes-toeslagen

Verder biedt ieder abonnement ook 40 pct korting aan inderdaad in de daluren.
Reputatie 3
Het e-ticket is inderdaad een tussenoplossing. Om dit echt te fixen zou ofwel Samenreiskorting laden op een Flex kaart mogelijk moeten gemaakt -tot nu toe kan echter geen enkel product via de gele automaat worden toegevoegd, of aanzetten van meereiskorting via mijn NS.
Badge +3
De e-tickets zijn een goede tussenoplossing. Moet je alleen wel van tevoren weten waar je (met korting) heen wilt.

Denk dat de NS gedacht hebben dat de meeste mensen wel een abonnement zouden nemen i.c.m. met Flex. Dan heb je geen samenreiskorting nodig (want meestal toch 40% daluren korting). Even geduld dus nog 😉

Reageer