beantwoord

NS Flex en studentenreisproduct

• 19 oktober 2020
  • 10 reacties
  • 243 Bekeken

Ik heb per 1 september recht op het studentenreisproduct. Op mijn OV-chipkaart staat NS Flex basis. Ik heb op 3 oktober een factuur gehad met reizen die ik heb gemaakt na 1 september, deze moet ik dus betalen. Hoe krijg ik dit geld terug? Ik heb namelijk recht op dat studentenreisproduct en het staat ook op mijn OV-chipkaart. Het gaat hier om honderden euro's. Dat kan ik als student niet betalen. 

icon

Beste antwoord door Rizana NS 19 oktober 2020, 15:03

Goedemiddag Cameel en welkom op de NS Community. 

Wat balen zeg! Deze twee gaan inderdaad niet samen op de kaart. Zodra je incheckt, weet het systeem niet welk abonnement het moet pakken.

Je kunt het beste contact opnemen met de KlantseNService zodat een van mijn collega's met je mee kan kijken! Als je via een privébericht op Facebook een bericht stuurt, dan kan je eventueel een bewijs meesturen van “Mijn DUO” waaruit blijkt dat je een Studentenreisproduct hebt. 

toevoeging: NS Flex kan maandelijks gewijzigd/beëindigd worden. De klantenservice kan je hier mee helpen.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3

helaas gaat dit nog niet samen op 1 kaart het beste is gewoon ns flex stoptzetten of even vragen via de klantenservice

Klantenservice heb ik niks aan, ik heb gebeld. En er staat op de site dat ik NS Flex er pas kan afhalen na een jaar. Dus ik ben radeloos. 

Reputatie 3

Klantenservice heb ik niks aan, ik heb gebeld. En er staat op de site dat ik NS Flex er pas kan afhalen na een jaar. Dus ik ben radeloos. 

@Maxime NS@Robert B dit wel vreemd verhaal dat te horen kreeg je kan gewoon stop laten zetten bij de klantenservice dat hoef niet naar jaar te zijn

Wat balen zeg! Deze twee gaan inderdaad niet samen op de kaart. Zodra je incheckt, weet het systeem niet welk abonnement het moet pakken.

Je kunt het beste contact opnemen met de KlantseNService zodat een van mijn collega's met je mee kan kijken! Als je via een privébericht op Facebook een bericht stuurt, dan kan je eventueel een bewijs meesturen van “Mijn DUO” waaruit blijkt dat je een Studentenreisproduct hebt. 

toevoeging: NS Flex kan maandelijks gewijzigd/beëindigd worden. De klantenservice kan je hier mee helpen.

Reputatie 3

ik vind vreemd dat tegen hem zeggen dat ns flex basis niet stop kunnen zetten dat hij jaar aan moet zitten maar dat is toch niet zo ?

Reputatie 7
Badge +1

Sterker nog, NS Flex Basis mag op ieder moment opgezegd worden. 

Reputatie 3

Sterker nog, NS Flex Basis mag op ieder moment opgezegd worden. 

inderdaad @Cameel ja ken je ns flex iedere moment opgezegd worden

Oké, heel erg bedankt voor de reacties! Ik zal weer even de klantenservice bellen om NS Flex basis op te zeggen! 

Reputatie 3

Oké, heel erg bedankt voor de reacties! Ik zal weer even de klantenservice bellen om NS Flex basis op te zeggen! 

ja anders via twitter of chat proberen dan krijg je iemand anders vind wel lullig dat ze dit zo doen tegen je terwijl ik en andere probleemloos makker kunnen opzeggen

Reputatie 7
Badge +3

Het staat wel vermeld op de pagina met informatie over overstappen naar Flex dat Flex niet moet staan op een kaart waar ook studentenreisproduct op staat, maar als al Flex hebt en daarna pas je studentenreisproduct aanvraagt lees je dat natuurlijk niet. 

Andersom staat op https://www.studentenreisproduct.nl/detail/studentenreisproduct-koppelen/ ook dat er geadvisereerd wordt om op de OV-chipkaart met het studentenreisproduct geen andere reisproducten te plaatsen

Kies je er toch voor om je studentenreisproduct te combineren met een ander reisproduct? Dan komen de extra kosten, die je hebt gemaakt doordat het studentenreisproduct niet werkte in combinatie met een ander reisproduct, niet voor vergoeding in aanmerking

Misschien zouden ze daar Flex nadrukkelijker kunnen noemen.

Reageer