beantwoord

NS Flex facturatie abbonementskosten

• 22 augustus 2019
  • 6 reacties
  • 185 Bekeken

Hallo,

Ik overweeg om mijn oude NS abbonnement om te laten zetten in een NS Flex.

Maar nog niet alles is mij helemaal duidelijk voor wat betreft het wijzigen en de facturatie.
Het wijzigen kan op elke dag van de maand, mits dit een maand na de vorige wijziging is.
Kan ik dan ook bijvoorbeeld na 5 of 6 weken wijzigen en hoe wordt dit dan gefactureerd?

Stel ik activeer mijn nieuwe abbonnement NS Flex Weekend Vrij op 23-08, en ik pas het op 30-09 aan naar NS Flex Basis.

De looptijd van Weekend vrij is dan iets meer dan een maand, wordt dit dan als 2 maanden gefactureerd of naar rato? Welk bedrag zou er in dit geval gefactureerd worden?
icon

Beste antwoord door Robert B 22 augustus 2019, 14:06

Waar Laura in haar vorige reactie 2 weken zegt, wordt 2 maanden bedoeld 😃
De wijziging zelf gaat per direct in, per dag dus, met verrekening van ongebruikte dagen van de lopende maand op de volgende maandfactuur (en soms sneller).
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Traveler_M en welkom op onze NS Community!

Je wordt in jouw geval inderdaad gefactureerd voor 2 weken, omdat wij nog niet weten dat je hem stop wil gaan zetten op 30 september (je kan namelijk enkel op de dag zelf stopzetten, niet in de toekomst). Zodra je hem stopzet halverwege een maand, krijg je restitutie naar rato op een volgende factuur. 🙂
Bedankt voor de snelle reactie!

Begrijp ik het goed dat het naar rato gedeelte afgerond wordt op weken en niet op dagen?

De periode 23-08 t/m 30-09 beslaat namelijk 5 weken en 3 dagen.
Het wordt op dagen afgerond. Dus 30.09 tot 23.10 krijg je van ons teruggestort in dit geval, omdat je op 23.09 wel al een maand vooruit betaalt weer.
Badge +3
Waar Laura in haar vorige reactie 2 weken zegt, wordt 2 maanden bedoeld 😃
De wijziging zelf gaat per direct in, per dag dus, met verrekening van ongebruikte dagen van de lopende maand op de volgende maandfactuur (en soms sneller).
OH! Ja, inderdaad. Wauw. Sorry. 😂 Als ik Robert B niet had... 😉
Ok, dan is dat nu helemaal duidelijk!
(vanwege de twee weken in plaats van twee maanden dacht ik even dat de tweede maand meteen als een halve maand zou tellen in plaats van een maand en enkele dagen 😀)

Reageer