beantwoord

NS flex factuur privé en woon-werk

• 19 oktober 2018
  • 4 reacties
  • 677 Bekeken

Beste NS,

Kan ik met NS-flex een factuur krijgen met mijn privé-reizen apart van mijn reizen voor woon-werkverkeer die ik op dezelfde kaart maak? En hoe kan ik dit aangeven?
icon

Beste antwoord door Tochjo 19 oktober 2018, 15:28

Twee losse facturen, elk voor een deel van de reizen, is niet mogelijk. Wel kan er via de Reishistorie in Mijn NS een overzicht worden gemaakt van een deel van de reizen, waarbij u zelf kunt selecteren welke wel en niet op het overzicht moeten komen te staan. Dat ziet er dan als volgt uit:

Zo zou u een overzicht kunnen maken van een aantal reizen, ten behoeve van een declaratie bij uw werkgever bijvoorbeeld.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Twee losse facturen, elk voor een deel van de reizen, is niet mogelijk. Wel kan er via de Reishistorie in Mijn NS een overzicht worden gemaakt van een deel van de reizen, waarbij u zelf kunt selecteren welke wel en niet op het overzicht moeten komen te staan. Dat ziet er dan als volgt uit:

Zo zou u een overzicht kunnen maken van een aantal reizen, ten behoeve van een declaratie bij uw werkgever bijvoorbeeld.
OKe, dat is is iets, maar... staan daar niet alleen de NS-reizen op? of komen daar met NS flex ook de busreizen en OV-fiets reizen op te staan?
En, het voorbeeld is niet van reizen met NS-flex. Staat er bij NS-flex niet net als bij een abonnement 0,00 EUR bij de bedragen? Want dan kun je natuurlijk nog steeds geen overzicht maken voor de werkgever.
Reputatie 3
Als je een abonnement hebt is er in feite geen prijs per reis.
Dus op basis van je frequentie woon-werk kun je met werkgever wel een vast bedrag per dag afspreken dat in plaats van 0,00 kunt verwerken.

Je kunt ook downloaden als CSV en er een Excel van maken met de juiste bedragen.

Flex Reizen die niet tijdens geldigheid van abonnement worden gemaakt, hebben een prijs per reis in het overzicht.
Badge +3
OKe, dat is is iets, maar... staan daar niet alleen de NS-reizen op? of komen daar met NS flex ook de busreizen en OV-fiets reizen op te staan?
U kunt in de reishistorie bij NS Flex ook reizen met andere vervoerders selecteren.

het voorbeeld is niet van reizen met NS-flex
Jawel; ik heb NS Flex Dal Vrij 1e klas.

Staat er bij NS-flex niet net als bij een abonnement 0,00 EUR bij de bedragen? Want dan kun je natuurlijk nog steeds geen overzicht maken voor de werkgever.
Voor reizen die zijn afgekocht met een abonnement wordt inderdaad een ritprijs van 0,00 euro vermeld. Dat is bijvoorbeeld zo voor de reis in het voorbeeld waarvoor ik incheckte om 06:32. Maar voor die reizen hebt u ook geen kosten gemaakt naast de abonnementskosten. Er is geen enkel overzicht waar een ritprijs vol tarief wordt weergegeven als niet vol tarief gereisd is, ook niet als gereisd wordt zonder NS Flex.

Reageer