beantwoord

NS flex halverwege maand van kaart afhalen voor studentreisproduct

• 7 augustus 2020
  • 3 reacties
  • 178 Bekeken

Op 1 september start mijn studentreisproduct, maar in augustus moet ik ook nog best een aantal keer naar de universiteit. Is het mogelijk om 1 maand lang NS flex te nemen, dan op 1 september deze van mijn kaart afhalen en dan mijn studentreisproduct gebruiken? Dan loopt daarna NS flex nog een week af maar zonder te gebruiken dan. Kan dit? Of moet ik dan de eerste week van mijn studentreisproduct laten schieten voordat NS flex afloopt?

icon

Beste antwoord door Sascha NS 9 augustus 2020, 17:33

Goedemiddag casparkok. Welkom bij de NS Community.

Technisch gezien is wat je vraagt mogelijk. In de praktijk zal dit echter niet gebeuren. Je zit na het afsluiten van een NS Flex abonnement écht minimaal een maand vast aan het gekozen abonnement. Via de Klantenservice kunnen we het abonnement eerder opzeggen, maar dat gebeurt alleen in zeer schrijnende gevallen. De restitutie zit gekoppeld aan het moment van beëindigen, wat bij NS Flex alleen mogelijk is per het moment van contact met de Klantenservice

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Dit schijnt wel mogelijk te zijn, uiteraard via de klantenservice. Verwacht echter geen restitutie voor die ene week in september.

Een ‘maandje Flex’ loopt overigens niet af, maar loopt todat je het zelf wijzigt (of in zijn geheel opzegt en het van je kaart verwijdert).

Reputatie 7
Badge +3

Als je Flex niet binnen een week nodig hebt kun je het altijd op een nieuwe kaart bestellen. Dan maakt het niet uit qua studentenreisproduct. En heb je altijd een reservekaart, mocht je die een keer nodig hebben.

Goedemiddag casparkok. Welkom bij de NS Community.

Technisch gezien is wat je vraagt mogelijk. In de praktijk zal dit echter niet gebeuren. Je zit na het afsluiten van een NS Flex abonnement écht minimaal een maand vast aan het gekozen abonnement. Via de Klantenservice kunnen we het abonnement eerder opzeggen, maar dat gebeurt alleen in zeer schrijnende gevallen. De restitutie zit gekoppeld aan het moment van beëindigen, wat bij NS Flex alleen mogelijk is per het moment van contact met de Klantenservice

Reageer