Ns flex, hoe werkt het? | NS Community
beantwoord

Ns flex, hoe werkt het?

  • 14 February 2022
  • 2 reacties
  • 3459 Bekeken

Ik heb sinds kort NS flex traject vrij. Nu weet ik niet of het goed gaat met inchecken. Op het poortje staat “reizen op rekening”. Betekent dit dat het goed is? 
 

Daarnaast vroeg ik me af hoe het zit wanneer je bijvoorbeeld traject vrij hebt tussen Arnhem en Nijmegen, maar je doorrijdt naar Utrecht. Reis je dan wel gratis tussen Arnhem en Nijmegen en wordt alleen de reis tussen Arnhem en Utrecht verrekend? 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 14 February 2022, 08:36

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Karen123,

Ik heb sinds kort NS flex traject vrij. Nu weet ik niet of het goed gaat met inchecken. Op het poortje staat “reizen op rekening”. Betekent dit dat het goed is?

Ja. Bij NS Flex staat het abonnement zelf niet meer de op de OV-chipkaart. De paaltjes/poortjes herkennen alleen dat het om Flex gaat (“reizen op rekening"). NS berekent achteraf alle kosten.

 

Daarnaast vroeg ik me af hoe het zit wanneer je bijvoorbeeld traject vrij hebt tussen Arnhem en Nijmegen, maar je doorrijdt naar Utrecht. Reis je dan wel gratis tussen Arnhem en Nijmegen en wordt alleen de reis tussen Arnhem en Utrecht verrekend? 

Klopt helemaal :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +1

Kleine toevoeging, in de hoop het niet te ingewikkeld te maken: je betaalt dan (afh. van tijd van INsjek te Nijmegen vol of dal) het geldend tarief Arnh-Utr. NIET het lagere verschil tussen enkeltje vanaf Nmg vergeleken met dat vanaf Arnh.

Reageer