beantwoord

NS Flex + IC Direct

• 8 oktober 2018
  • 2 reacties
  • 2330 Bekeken

Ik reis dagelijks met de IC Direct en heb sinds vanavond NS Flex Altijd Vrij. Moet ik nu alsnog elke keer toeslag op mijn kaart laden?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 8 oktober 2018, 21:55

Goedenavond Carlijn_95 en welkom bij de NS Community!

Bij het NS Flex abonnement is er helaas nog geen mogelijkheid om de IC Direct toeslag af te kopen via een IC Direct Toeslagvrij abonnement. Je zult inderdaad vooraf elk gebruik van de IC Direct de toeslag los moeten aanschaffen. Dit kan echter wel eenvoudig bij de IC Direct toeslagzuil. De toeslag wordt vervolgens verrekend op de eerstvolgende NS Flex factuur!
Bekijk origineel

2 reacties

Goedenavond Carlijn_95 en welkom bij de NS Community!

Bij het NS Flex abonnement is er helaas nog geen mogelijkheid om de IC Direct toeslag af te kopen via een IC Direct Toeslagvrij abonnement. Je zult inderdaad vooraf elk gebruik van de IC Direct de toeslag los moeten aanschaffen. Dit kan echter wel eenvoudig bij de IC Direct toeslagzuil. De toeslag wordt vervolgens verrekend op de eerstvolgende NS Flex factuur!
Ik reis ook dagelijks (heen en weer) met de IC direct van Breda naar Amsterdam en heb ook een NS Flex Altijd Vrij abbonnement. Ik begrijp uit de vorige berichten dat het niet mogelijk is om een NS Flex Altijd vrij abbonnement te combineren met de IC direct maandtoeslag. Is het dan eventueel wel mogelijk om een extra OV chipkaart aan te schaffen en hier de IC direct maandtoeslag op te zetten? Dan heb ik dus op een kaart het NS Flex Altijd Vrij abbonement staan en op de andere OV IC direct maandtoeslag. Dit scheelt toch weer €35,- per 4 weken* (als je altijd in de spits reist).

*
  • een IC direct maandtoeslag = €61,- per maand
  • hele maand losse toeslag betalen in de spits: €4,80 (prijs IC direct retour) x 5 dagen = €24,- per week x 4 weken = €96 per maand

Reageer