beantwoord

ns flex icm andere abonnementen

• 4 September 2020
  • 2 reacties
  • 418 Bekeken

Hallo! 

Momenteel heb ik automatisch opladen, een NS-daluren abonnement (gratis ivm afstuderen) en een 40% korting maandabonnement van de RET op mijn OV chipkaart staan.

Is het mogelijk om ook NS-flex op deze kaart te zetten, zodat ik aan het eind van de maand een factuur krijg ipv er constant een bepaald bedrag afgeschreven wordt?

Bedankt!

icon

Beste antwoord door Mark NS 4 September 2020, 11:11

Bekijk origineel

2 reacties

klassiek/gratis daluren: nee, dat kan niet. Als je flex op je kaart laadt, dan wordt dit abonnement verwijderd en komt flex daarvoor in de plaats. Deze twee gaan nooit samen op 1 kaart

40% korting ret: flex combineren met abonnementen voor stad- en streekvervoer wordt afgeraden. Als het al werkt dan zullen reizen die je hiermee maakt trouwens nog steeds van je saldo worden afgeschreven. Dus flex +40% korting ret op rekening/1x per maand factuur gaat ook niet

Hoi SantanaVM, welkom op de NS Community. 

Op het moment je NS Flex op je kaart hebt staan, hebben we wel de mogelijkheid om het Reizen op Rekening gedeelte voor bus, tram en metro uit te zetten. Op dat moment kan NS Flex wel gecombineerd worden met een RET-abonnement of een ander regionaal abonnement op dezelfde OV-chipkaart. Je reist dan enkel op rekening met de trein, voor reizen met bus, tram en metro heb je saldo nodig. Het is op dit moment inderdaad niet mogelijk om bij een dergelijke combinatie alles op rekening te doen. 

Op het moment je vanuit je huidige abonnement zou overstappen op NS Flex, komt bovendien het gratis jaar Dal Voordeel te vervallen. Als je het Dal Voordeel abonnement net hebt afgesloten, dan zou dat zonde zijn! 

Reageer