beantwoord

Ns flex icm weekend vrij abbo

Hi! Ik ben nieuw op deze community. Dit omdat het toch vrij onduidelijk voor me is. De medewerksters aan de telefoon leken mij niet te begrijpen (2 keer opnieuw gebeld aangezien ik het een onzekere situatie vond).

ik vraag me namelijk af of ik met het flex abbo in combinatie met het weekend vrij abbo, ook gratis reis van Heerlen naar Sittard (dus met Arriva). Normaal zou ik dan €4,30 voor een enkeltje betalen.

Ik reis om de week op vrijdag avond van Heerlen naar Amsterdam. Hier blijf ik tot zondag avond of maandag avond. Dus eventueel zou ik ook nog het dal voordeel abbo van 2 euro per maand erbij kunnen nemen (als je 2 abbo’s kan natuurlijk).

Maar normaal betaal ik 24 euro voor 2 enkeltjes (heen en terug) dus 48 euro per maand.

nu zou ik dus op 33 komen (als ik op de zondag terug ga). Klopt dat? Of komende de kosten van Heerlen naar Sittard met Arriva er toch nog bij? Dus zo’n 17 euro per maand?
icon

Beste antwoord door Denice NS 1 oktober 2018, 16:21

Hi Kellylouise.emilia. Welkom bij de Community.

Leuk dat je interesse hebt in NS Flex! Goeie vraag :)

NS Flex Weekend Vrij is ook geldig bij Arriva. Vanaf vrijdagavond 18.30 tot maandagochtend 4.00 uur reis je vrij bij alle treinvervoerders. Voor dit abonnement betaal je € 31. Je kan het abonnement uitbreiden met 40% in de daluren voor doordeweeks. Dit is € 3 extra. Kortom, € 34 per maand.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
NS (Flex) Weekend vrij is ook geldig bij Arriva. Voor 31 euro per maand (of 34 als u Flex Weekend Vrij neemt) kunt u vanaf vrijdagavond 18.30 uur tot en met maandagochtend 4.00 uur gebruik maken van alle treinen in Nederland, met uitzondering van de Eurostar en de Thalys.

NS Flex Weekend Vrij is ook geldig bij Arriva. Vanaf vrijdagavond 18.30 tot maandagochtend 4.00 uur reis je vrij bij alle treinvervoerders. Voor dit abonnement betaal je € 31. Je kan het abonnement uitbreiden met 40% in de daluren voor doordeweeks. Dit is € 3 extra. Kortom, € 34 per maand.

Oh top, bedankt! Dan is dit een stuk voordeliger voor mij. 🙂
goedenavond ik heb nu weekend vrij 1 klas en ik wil over naar NS flex weekend vrij 1 klas heb nog een aantal vragen ik heb nog sado op de kaart wat gebuurt daar mee vraag 2 als ik het nu aanvraag het NS flex weekend vrij 1 klas hoe lang duurt het voor dat ik er mee kan reizen en vraag 3 dan moet ik het ouwe weekend vrij 1 klas stopzetten bij de kaartautomaat en NS flex weekend vrij 1 actieveren bij de automaat en dan kan ik ook zonder saldo in bus tram en metro dat waren me vragen
Badge +3
Bij een overstap naar Flex wordt je huidige abonnement automatisch beëindigd en het saldo van je kaart gehaald. Vooruit betaalde maanden van een jaarabonnement krijg je binnen 2 weken teruggestort en het saldo wordt verrekend met de eerste maandfactuur.

Met Flex Weekend Vrij reis je doordeweeks 2e klas. Als je dan ook 1e klas wilt reizen moet je dat bij het bestellen aangeven (kost €3 per maand extra) of per reis aangeven in Mijn NS (dan betaal je 67% bovenop de ritprijs 2e klas).

Je hoeft maar één keer naar een automaat en dan wordt alles geregeld. Daarna heb je eigenlijk nooit meer iets te zoeken bij een automaat, en gaat alles vanuit Mijn NS.

Je reist ook in bus/tram/metro niet meer saldo, maar betaalt daarvoor wel de normale prijs (achteraf via je maandfactuur). Weekend Vrij is dus alleen geldig voor trein.

Hoe lang het duurt? Minder dan een uur na het bestellen kan je het ophalen bij een automaat (station of supermarkt) en ben je klaar.
Bij een overstap naar Flex wordt je huidige abonnement automatisch beëindigd en het saldo van je kaart gehaald. Vooruit betaalde maanden van een jaarabonnement krijg je binnen 2 weken teruggestort en het saldo wordt verrekend met de eerste maandfactuur.

Met Flex Weekend Vrij reis je doordeweeks 2e klas. Als je dan ook 1e klas wilt reizen moet je dat bij het bestellen aangeven (kost €3 per maand extra).

Je hoeft maar één keer naar een automaat en dan wordt alles geregeld. Daarna heb je eigenlijk nooit meer iets te zoeken bij een automaat, en gaat alles vanuit Mijn NS.

Je reist ook in bus/tram/metro niet meer saldo, maar betaalt daarvoor wel de normale prijs (achteraf via je maandfactuur). Weekend Vrij is dus alleen geldig voor trein.

Hoe lang het duurt? Minder dan een uur na het bestellen kan je het ophalen bij een automaat (station of supermarkt) en ben je klaar.

helder bedankt
Badge +3
Wil je het saldo eerder terug, dan kan je het (mits het minder dan €30 is) vóórdat je Flex aanvraagt terughalen bij een servicebalie van een vervoerder (NS, Arriva, Blauwnet, Connexxion of andere streekvervoerders zoals GVB, RET, HTM, U-OV, Syntus, Hermes...)
Badge +3
Met Flex Weekend Vrij reis je doordeweeks 2e klas. Als je dan ook 1e klas wilt reizen moet je dat bij het bestellen aangeven (kost €3 per maand extra) of per reis aangeven in Mijn NS (dan betaal je 67% bovenop de ritprijs 2e klas).
Hier is wat door elkaar gehaald.

Met NS Flex Weekend Vrij reis je op werkdagen in de daluren standaard tegen vol tarief. Tegen betaling van 3 euro krijg je ook 40 procent korting in de daluren. Dit moet je dan bij het bestellen aangeven.

Bij het bestellen van NS Flex Weekend Vrij kun je voor 6 euro extra ervoor kiezen standaard 1e klas te reizen. Dat heeft alleen betrekking op reizen in het weekend. Voor 6 euro extra reis je in het weekend dus 1e klas in plaats van 2e klas. In Mijn NS (of in de app) kiest u dan de klasse voor reizen buiten het weekend. Voor reizen buiten het weekend betaalt u altijd de kosten voor de 2e klas plus een toeslag van 65 procent voor de eerste klas. Het is bij NS Flex Weekend Vrij niet mogelijk tegen een vast bedrag 1e klas te reizen buiten het weekend.

Als u bij het bestellen niet kiest voor de optie om voor 6 euro in het weekend 1e klas te reizen en u wil toch een keer in het weekend 1e klas reizen, dan moet u in Mijn NS (of in de app) de klasse wijzigen. U betaalt dan voor die reis in het weekend 50 procent van de ritprijs vol tarief. Het is bij NS Flex Weekend Vrij 2e klas dus niet mogelijk voor een vast bedrag 1e klas te reizen in het weekend.
Bedankt voor de aanvulling Tochjo!

Met Flex Weekend Vrij reis je doordeweeks 2e klas. Als je dan ook 1e klas wilt reizen moet je dat bij het bestellen aangeven (kost €3 per maand extra) of per reis aangeven in Mijn NS (dan betaal je 67% bovenop de ritprijs 2e klas).Hier is wat door elkaar gehaald.

Met NS Flex Weekend Vrij reis je op werkdagen in de daluren standaard tegen vol tarief. Tegen betaling van 3 euro krijg je ook 40 procent korting in de daluren. Dit moet je dan bij het bestellen aangeven.

Bij het bestellen van NS Flex Weekend Vrij kun je voor 6 euro extra ervoor kiezen standaard 1e klas te reizen. Dat heeft alleen betrekking op reizen in het weekend. Voor 6 euro extra reis je in het weekend dus 1e klas in plaats van 2e klas. In Mijn NS (of in de app) kiest u dan de klasse voor reizen buiten het weekend. Voor reizen buiten het weekend betaalt u altijd de kosten voor de 2e klas plus een toeslag van 65 procent voor de eerste klas. Het is bij NS Flex Weekend Vrij niet mogelijk tegen een vast bedrag 1e klas te reizen buiten het weekend.

Als u bij het bestellen niet kiest voor de optie om voor 6 euro in het weekend 1e klas te reizen en u wil toch een keer in het weekend 1e klas reizen, dan moet u in Mijn NS (of in de app) de klasse wijzigen. U betaalt dan voor die reis in het weekend 50 procent van de ritprijs vol tarief. Het is bij NS Flex Weekend Vrij 2e klas dus niet mogelijk voor een vast bedrag 1e klas te reizen in het weekend.

maar ik reis vaak allen in het weekend van 18 30 tot maandag 4 uur en op feesdagen ook vrij reizen maar bedankt nog voor de informatie

Reageer