beantwoord

NS Flex in combinatie met een internationale reis

• 8 juli 2019
  • 4 reacties
  • 450 Bekeken

Heb na vele beloftes dat wat ik dacht te krijgen ook zou krijgen gereisd met ns international in combi met flex
helaas volledig en aantoonbaar onterecht 2 correcties gehad,50 en 20 euro
na dit via mail te horen hebben gekregen gelijk gebeld, dit kunt u pas corrigeren bij de volgende factuur , eerst betalen dan bezwaar maken en u krijgt u geld terug
ik heb niks fout gedaan , dan is het toch raar zo behandeld te worden
toch maar nog een mail aan gewaagd(met de techniek van tegenwoordig moet deze fout zo gecorrigeerd kunnen worden zou je denken)
maar zoals vaker weer geen antwoord binnen de beloofde 5 werkdagen
dus wel binnen 1 dag 2 correctietarieven maar niet binnen inmiddels 7 dagen antwoord
zeker gezien mijn vragende telefoontjes vooraf een teleurstellende zaak
kan dat flex kinderziektes kent maar wees dan ook flexibel in de oplossingen
icon

Beste antwoord door dennisg 9 juli 2019, 09:05

Je kunt voor een reis van en naar het buitenland ook het vertrekstation invullen en aangeven van welk kortingspercentage je eventueel hebt. Je moet dan niet inchecken met je ov-chipkaart. Je internationale reisticket gebruik je ook in Nederland en met de qr code open je de poortjes als je die tegenkomt.

Hier vind je meer informatie over de correctietarieven. Deze kun je nu ook al laten corrigeren als het terecht is dat je wel een geldig ticket had. En je hoeft het niet vooruit te betalen.
Bekijk origineel

4 reacties

Mij is dit onlangs ook overkomen: 50 euro + 10 euro aan boete. was een reis met een internationaal ticket (mobiel via nsi) van Rdam naar Antwerpen. De 10 was voor toeslag intercity direct, vreemd daar dit alleen geldt tussen rdam en schiphol en ook al zeker niet voor internationaal reizigers.

de help via chat was verschrikkelijk. Ik kan niet helpen tot u uw factuur heeft (stond al online), de volgende chat medewerker wilde mij doorsturen naar NS internationaal (de factuur was voor Flex), de volgende heeft uiteindelijk geholpen. Heb gelijk een correctie gekregen.

Helemaal vreemd omdat ik alleen mijn mobiel ticket heb gebruikt bij incheck, mijn Flexkaart niet gebruilkt om in te checken. Flex is wel gecontroleerd.

Hoop dat dit niet te vaak gaat gebeuren. Met mijn tweede klas 40% daluur nooit een probleem, met mijn eerste klas 100% daluur ineens wel…

Reputatie 5
Badge
Dit is overigens bepaald niet de eerste melding van precies dezelfde situatie met FLEX. Zoals conductrice Loes heeft uitgelegd dient de collega die controleert meerdere stappen te doen (die nogal eens mislukken ook) op hun railpocket om te kunnen zien dat op een geldig type FLEX wordt gereisd-en zoals zo vaak is dat voor veel NSers die hun rondje rond de kerk zo missen blijkbaar te veel werk?
@dennisg: dit gekldt en is inmiddels goed bekend voor normale ABO's , maar helaas gaat dat juist bij dat FLEX nogal eens mis, deels ook door klaarblijkelijk foute informatie bij de controleurs.
Goedemorgen Gertjefcu, welkom op de NS Community.

Wat vervelend dat het niet goed is gegaan met je reis en dat er twee keer een correctietarief is berekend. Nog niet elke conducteur (op internationale treinen) kan zien wat voor NS Flex product je hebt, maar dat zou niet ten nadele mogen zijn van jou. Mijn excuses daarvoor. Meestal is dit wel te corrigeren voordat het in rekening wordt gebracht. Wil je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres? Dan kijk ik graag of ik je kan helpen!
Reputatie 4
Je kunt voor een reis van en naar het buitenland ook het vertrekstation invullen en aangeven van welk kortingspercentage je eventueel hebt. Je moet dan niet inchecken met je ov-chipkaart. Je internationale reisticket gebruik je ook in Nederland en met de qr code open je de poortjes als je die tegenkomt.

Hier vind je meer informatie over de correctietarieven. Deze kun je nu ook al laten corrigeren als het terecht is dat je wel een geldig ticket had. En je hoeft het niet vooruit te betalen.

Reageer