beantwoord

NS flex in combinatie met studenten dal abonnement

• 26 september 2018
  • 8 reacties
  • 793 Bekeken

Hallo allemaal,

Sinds een maand ben ik in het bezit van een studenten dal abonnement wat door de NS aangeboden word. Ik reis ook veel in het weekend dus daarom wilde ik ook een weekend vrij abonnement op mijn kaart zetten. Dit blijkt vrijwel onmogelijk, en de enige oplossing is een extra kaart aanschaffen. De informatiebalie raadde mij toen aan NS flex te nemen. Dit heb ik gedaan, en het aanvragen van dit abonnement was erg gemakkelijk. Maar toen kreeg ik een mail dat mijn dal abonnement is beeindigt. Als ik deze weer wil, moet ik betalen. Ik heb hier over gebeld maar het meisje aan de telefoon wist het ook niet. Dit kan toch niet kloppen? Wie kan mij helpen? Als ik had geweten dat mijn andere abonnement zou stoppen, had ik natuurlijk geen NS flex genomen (maar gewoon een extra kaart aangeschaft - omslachtig gedoe, maargoed).

Groeten,

Linde
icon

Beste antwoord door Erryt NS 11 oktober 2018, 17:56

Ik heb een afspraak gemaakt met UtrechtReiziger om een nieuw abonnement te bestellen. Ik zal de gemaakte kosten vergoeden. We onderhouden hier nog contact over.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Een SRP (studentenreisproduct) wordt nooit zomaar beëindigd bij een overstap naar Flex, dus ik denk dat er nog een NS Dal Voordeel of Dal Vrij abonnement actief was.

Flex Weekend Vrij i.c.m. een SRP op dezelfde kaart gaat niet werken. Je zult dit dus op een tweede kaart moeten bestellen, die is overigens gratis.

Een goed alternatief voor al je met één kaart wilt reizen is om de klassieke (niet-flex) variant van Weekend Vrij te bestellen. Dit is een jaarabonnement dat je daarna per maand kunt opzeggen, en werkt prima samen met een SRP op dezelfde kaart. Je hebt dan alleen wel saldo nodig voor reizen met bus/tram/metro in het weekend.

Zie https://www.ns.nl/abonnementen en dan helemaal onderaan de pagina.
Reputatie 7
Badge +3
Je bedoelt met studenten dal abonnement het dal-voordeel-abonnnement dat afgestudeerde studenten een jaar gratis kunnen krijgen? Wat jammer. Had je de infobalie gezegd dat het om het gratis abonnement ging? In dat geval had je je flex-abonnement op een andere kaart moeten laten zetten. Wanneer je overgaat naar Flex worden bestaande abonnementen opgezegd en moet je deze als Flex-abonnement opnieuw aanvragen.
Je bedoelt met studenten dal abonnement het dal-voordeel-abonnnement dat afgestudeerde studenten een jaar gratis kunnen krijgen? Wat jammer. Had je de infobalie gezegd dat het om het gratis abonnement ging? In dat geval had je je flex-abonnement op een andere kaart moeten laten zetten. Wanneer je overgaat naar Flex worden bestaande abonnementen opgezegd en moet je deze als Flex-abonnement opnieuw aanvragen.

Ja die bedoel ik inderdaad! Ik had het wel verteld, maar had het idee dat de medewerkers daar ook nog niet helemaal bekend waren met NS flex. Ik snap dat ik eigenlijk iets anders had moeten doen, maar ben benieuwd naar wat ik nu nog aan deze situatie kan doen.
Hallo utrechtReiziger en welkom bij de NS Community,

Spijtig dat er iets is misgegaan waardoor je gratis abonnement is komen te vervallen. Ik help je graag verder. Zou je mij een privébericht willen sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken? Ik ontvang dan graag je postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum, IBAN en OV-chipkaartnummer.
Reputatie 7
Badge +3
De klantenservice geeft helaas geen goede informatie over wat de consequenties zijn als je van een gratis ex-studenten dal voordeel wilt over stappen naar Flex-dal-voordeel. Er wordt niet gezegd dat bij overstappen je gratis dal voordeel wordt opgezegd en je direct gaat betalen voor je nieuwe Flex-dal-voordeel.
Wat @UtrechtReiziger overkwam staat niet op zichzelf.
Ook mijn dochter raakte door overstap naar Flex haar gratis dal-voordeel kwijt. Was maar een maand, maar toch.
Misschien kunnen alle klantenservice medewerkers (telefoon, email, social media) deze consequenties noemen zodra een jongere wil overstappen naar Flex.
De klantenservice geeft helaas geen goede informatie over wat de consequenties zijn als je van een gratis ex-studenten dal voordeel wilt over stappen naar Flex-dal-voordeel. Er wordt niet gezegd dat bij overstappen je gratis dal voordeel wordt opgezegd en je direct gaat betalen voor je nieuwe Flex-dal-voordeel.
Wat @UtrechtReiziger overkwam staat niet op zichzelf.
Ook mijn dochter raakte door overstap naar Flex haar gratis dal-voordeel kwijt. Was maar een maand, maar toch.
Misschien kunnen alle klantenservice medewerkers (telefoon, email, social media) deze consequenties noemen zodra een jongere wil overstappen naar Flex.

Fijn om te horen dat ik in elk geval niet de enige was die dit overkwam.

Of een, volgens mij makkelijk te realiseren, idee zodat dit niet vaker gebeurd is een soort pop-up die verschijnt wanneer je het NS flex abonnement besteld met: 'uw huidige abonnement (dal-uren abonnement) wordt beëindigd wanneer u dit NS flex abonnement besteld. Wilt u doorgaan? JA/NEE'
Ik zal jullie signalen intern doorzetten. Ik ben tevens nog met UtrechtReiziger bezig om haar probleem op te lossen.
Ik heb een afspraak gemaakt met UtrechtReiziger om een nieuw abonnement te bestellen. Ik zal de gemaakte kosten vergoeden. We onderhouden hier nog contact over.

Reageer