beantwoord

NS-Flex interne misscommunicatie

• 16 november 2018
  • 9 reacties
  • 413 Bekeken

Net nieuw met het gebruik van NS-Flex, wat voor iedereen spannend is, erg begrijpelijk. Gisteren ging ik met de trein van Schiphol naar Breda, ICE, toeslag kaartje gekocht en ingestapt. Vervolgens gecontroleerd door een conducteur. "He, waarom heb je een kaartje gekocht, ik zie dat ik het hier ook voor je kan aanvinken" Vervolgens liet de conducteur mij haar scherm zien, wat twee mogelijkheden toonde: ICE Toeslag of Overige, de conducteur koos voor overige omdat ik al een kaartje los had gekocht. De conducteur gaf mij het advies om op de terugweg geen kaartje te kopen, omdat het via deze manier voor mijn voordeliger is omdat ik een Flex abonnement heb. Vervolgens ontvang ik in mijn mailbox, dat ik niet ben ingecheckt in Schiphol en wel ben uitgecheckt in Breda. Heel verwarrend, want ik ben wel ingecheckt en GECONTROLEERD. Dus begrijp mijn verbazing dat ik opeens een boete krijg voor €50, wat ik erg raar vind, want op jullie website staat dat je dan een boete voor €20,- krijgt, dus waarom ik nog eens €30,- moet betalen vind ik helemaal dubieus. Nu komen we bij het volgende; op de terugweg heb ik geen toeslag kaartje gekocht door het advies van de vorige conducteur. Nu wordt ik wederom gecontroleerd en zegt de conducteur dat ik een €10,- boete krijg omdat ik geen toeslag heb betaald. Nou ik weet niet hoe verwarrend jullie zijn hoor met jullie informatie, misschien moeten jullie een bijeenkomst gaan houden want ik vind dit echt belachelijk. Jullie slechte communicatie intern zorgt ervoor dat wij reizigers aldus klanten de dupe zijn, en daar jullie ook nog eens voor moeten betalen. Ik weiger om nu €60,- te gaan betalen. Jullie mogen van mij een berekening maken met wat de kosten zijn van een enkele reis van Schiphol naar Breda, dat betaal ik wel, zo eerlijk ben ik nog. Maar de overige kosten weiger ik te betalen.

Ik wil dat dit snel opgelost wordt.

Mvg,
Youss
icon

Beste antwoord door Thom 16 november 2018, 12:24

U kunt beter overleggen dan weigeren, het laatste kost u het meeste geld. NS is redelijk snel met verhogingen en de overdracht aan een incassobureau, en die kosten krijgt u niet terug.

Beter is even na te laten gaan wat er precies met uw in- of uitcheck is gebeurd. Wat een conducteur wel of niet zou hebben gezegd, is niet na te gaan en daar kunt u zich ook niet op beroepen. Met Flex moet u altijd in- en uitchecken.

Het beste is even contact op te nemen met Klantenservice. 030-7515155. Die kunnen alles nalopen en dan wordt het snel helder wat er precies is gebeurd. Zo mogelijk wordt het rechtgezet.

Het bedrag van 50 euro is normaal een verhoging vanwege het niet hebben van een geldig kaartje. Bent u niet ingecheckt, dan heeft u geen geldig vervoersbewijs, en dan moet u de verhoging betalen. Een eerste 'boete' wordt nog wel eens kwijtgescholden, maar dan zijn de opmerkingen die de conducteur heeft opgeschreven wel van belang. Tien euro is het bedrag dat u kwijt bent als u de toeslag niet zou hebben betaald. 20 euro is het incheckbedrag zonder een abonnement.

Overleg even met Klantenservice, dat kost u het minste geld. 😇
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt beter overleggen dan weigeren, het laatste kost u het meeste geld. NS is redelijk snel met verhogingen en de overdracht aan een incassobureau, en die kosten krijgt u niet terug.

Beter is even na te laten gaan wat er precies met uw in- of uitcheck is gebeurd. Wat een conducteur wel of niet zou hebben gezegd, is niet na te gaan en daar kunt u zich ook niet op beroepen. Met Flex moet u altijd in- en uitchecken.

Het beste is even contact op te nemen met Klantenservice. 030-7515155. Die kunnen alles nalopen en dan wordt het snel helder wat er precies is gebeurd. Zo mogelijk wordt het rechtgezet.

Het bedrag van 50 euro is normaal een verhoging vanwege het niet hebben van een geldig kaartje. Bent u niet ingecheckt, dan heeft u geen geldig vervoersbewijs, en dan moet u de verhoging betalen. Een eerste 'boete' wordt nog wel eens kwijtgescholden, maar dan zijn de opmerkingen die de conducteur heeft opgeschreven wel van belang. Tien euro is het bedrag dat u kwijt bent als u de toeslag niet zou hebben betaald. 20 euro is het incheckbedrag zonder een abonnement.

Overleg even met Klantenservice, dat kost u het minste geld. 😇
NS herkent hun fout en zal het voor mijn recht zetten. 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Zo zie je maar! 😀
Dat is fijn om te lezen 🙂 Bedankt dat je ons dit nog even laat weten!
IK BEN ERG ONTEVREDEN OVER NS:

Via de live chat contact opgenomen met Mark van de Klantenservice, heeft de fout toegekend en heeft gezegd de restituties te verwijderen. Nu zie ik op mijn facturen de kosten nog steeds vermeld staan en wordt dit vrijdag bij mijn bank opgehaald, aldus automatische incasso. Ik vind dit echt bespottelijk, ik zal dit ook zeker gaan terug storneren. Van NS-Flex zie ik ook af.
Dat is fijn om te lezen 🙂 Bedankt dat je ons dit nog even laat weten!
ben helemaal niet mee te vreden, jullie spelen gewoon met jullie consumenten. Vind dit echt belachelijk.
Reputatie 7
Ik ga er vanuit dat de klantenservice dit nog voor je recht gaat zetten. Het is overigens geen fout van NS Flex, maar dit was echt een fout van dr conducteur helaas. Ik denk dat diegene niet helemaal begrijpt hoe zijn controle apparatuur werkt.

Achtergrondinfo; bij het controleren krijg je op de MCL (naam van het apparaat) inderdaad de mogelijkheid om dingen aan te tikken. Die gebruik je echter alleen als de reiziger wat vergeten is. Er wordt dan achteraf een rekening met verhoging gestuurd. Een vergeten check-in kost 50 euro en een vergeten toeslag kost 10 euro. Veel duurder dus als normaal 😉
Hallo YoussBelkhrouf, ik begrijp dat dit vervelend is. Ik vermoed dat dit op de volgende factuur wordt verrekend, maar check het graag even voor je. Wil je mijn een privébericht sturen met de volgende gegevens?

- Volledige naam
- Postcode en huisnummer
- Geboortedatum

Je kunt mij een bericht sturen door te klikken op mijn naam en 'Stuur bericht'.
Ik heb inmiddels een privébericht ontvangen en de restitutie is wel verwerkt in de factuur die TS heeft ontvangen.

Reageer