Sticky

NS Flex is officieel van start!

  • 3 september 2018
  • 419 reacties
  • 110717 Bekeken


Toon eerste bericht

419 reacties

Die krijgen een passende aanbieding. Moet je wel zelf om vragen.

https://community.ns.nl/ns-flex-60/we-zijn-benieuwd-waarom-heb-jij-je-wel-niet-aangemeld-voor-ns-flex-49555/index2.html#post343795
Reputatie 6
@ sivan NS:

"Het is niet mogelijk NS Flex te combineren met het Voordeelurenabonnement en Traject Vrij."

"Wel goed om te vermelden: Traject Vrij is nog niet beschikbaar voor NS Flex. Daar wordt aan gewerkt."

En voor hen die nog een Voordeelurenabonnement hebben - en dus imho tot de trouw(st)e klanten gerekend mogen worden - is het helaas (boterham met) pindakaas? Of komen die als laatste aan de beurt?

Vorige week woensdag NS Flex met Dal Vrij besteld met ingangsdatum 5-9-2018 (morgen dus). Vandaag bij de post geen chipkaart. Morgen moet ik met de trein naar dus geen NS Flex dus moet ik extra kosten maken! Kan ik deze extra kosten verhalen op NS omdat zij de kaart niet op tijd hebben geleverd?Vervelend dat je de kaart nog niet in huis hebt. Ik vermoed dat deze dan morgen zal komen. Ben je van plan in de ochtend te gaan reizen? Je mag mij morgen wel even een privébericht sturen als de kaart nog niet binnen is, dan kijk ik even wat ik voor je kan.


Ik reis morgen met de eerste trein, dus heel vroeg. De post komt bij ons pas halverwege de middag dus kan op zijn vroegst morgenavond zien of de kaart is gekomen.
Heb nu voor nood een dagkaart van primera gehaald, toch weer 19 onnodige euro's...
Vorige week woensdag NS Flex met Dal Vrij besteld met ingangsdatum 5-9-2018 (morgen dus). Vandaag bij de post geen chipkaart. Morgen moet ik met de trein naar dus geen NS Flex dus moet ik extra kosten maken! Kan ik deze extra kosten verhalen op NS omdat zij de kaart niet op tijd hebben geleverd?
Vervelend dat je de kaart nog niet in huis hebt. Ik vermoed dat deze dan morgen zal komen. Ben je van plan in de ochtend te gaan reizen? Je mag mij morgen wel even een privébericht sturen als de kaart nog niet binnen is, dan kijk ik even wat ik voor je kan.
Met andere woorden: behoud nu je "oude" daluren abonnement met keuzedagen en wacht nog af wat er in de toekomst komt.
NS flex zonder abonnement is dan ook geen optie? Kan ik wel achteraf betalen maar dan heb ik geen dalurenkaart meer.
NS flex leek mij ideaal omdta ik dan achteraf moet betalen.

Dat is een afweging die je zelf dient te maken denk ik. Als de flexibiliteit van NS Flex zwaarder weegt dan de voordelen van de Keuzedagen dan kun je altijd de overstap maken natuurlijk. NS Flex basis (zonder abonnement) is uiteraard ook een optie, maar ook daarbij kun je niet de Keuzedagen aanschaffen.
Vorige week woensdag NS Flex met Dal Vrij besteld met ingangsdatum 5-9-2018 (morgen dus). Vandaag bij de post geen chipkaart. Morgen moet ik met de trein naar dus geen NS Flex dus moet ik extra kosten maken! Kan ik deze extra kosten verhalen op NS omdat zij de kaart niet op tijd hebben geleverd?
Met andere woorden: behoud nu je "oude" daluren abonnement met keuzedagen en wacht nog af wat er in de toekomst komt.
NS flex zonder abonnement is dan ook geen optie? Kan ik wel achteraf betalen maar dan heb ik geen dalurenkaart meer.
NS flex leek mij ideaal omdta ik dan achteraf moet betalen.
Hallo Johanr en welkom bij de NS community.

Binnen NS Flex kennen we nog geen splitsing tussen Contracthouder en Kaarthouder. Het is hierdoor noodzakelijk dat iemand die met NS Flex gaat reizen zelf minimaal 18 jaar is. Mensen jonger dan 18 jaar mogen volgens de wet geen abonnement afsluiten. Hierdoor is NS Flex voor reizigers jonger dan 18 jaar nog geen optie.
Hallo wsmits13 en welkom bij de NS Community .

Het Dal Voordeel via NS Flex is, zoals alle andere abonnementen, duurder dan het reguliere abonnement. Dit in verband met de extra flexibiliteit die dit nieuwe abonnement je biedt. De Keuzedagen zijn helaas nog niet mogelijk bij dit abonnement. We kijken naar de toekomst en proberen de mogelijkheden uit te breiden. Op welke termijn dit zal zijn kan ik niet voorzien. De Samenreiskorting blijft wel beperkt mogelijk. Jij kunt nog steeds reizigers meenemen op Samenreiskorting. Zelf kun je niet gebruik maken van de Samenreiskorting, als je met NS Flex reist.
Ik probeer voor mijn dochter een flex aan te vragen maar dit lukt steeds niet. Er staat namelijk nergens geen leeftijd categorie . Volgens de klantenservice is de leeftijd 18 jaar. ik kan het nergens terugvinden. Kan ik dit ook afsluiten voor haar ?
Ik heb je reactie inderdaad gemist, TONKO. Bedankt voor de herinnering!

1. Binnen NS Flex bestaan er nog geen traject abonnementen. De wijziging die je noemt snap ik dan ook niet helemaal. Bedoel je dat je via Zakelijk de optie wilt hebben om je abonnement maandelijks te wijzigen?
2. Voor reizen met NS Flex geld het gewoonlijke BTW tarief. Kun je jouw vraag iets toelichten?
3. Er zijn tussen een Business abonnement en een NS Flex abonnement meerdere verschillen. Lees de voorwaarden door, dan kom je een heel stuk verder. Mocht je concrete vragen hebben mag je een nieuw topic openen.
Ik heb een dalurenkaart, deze kost €50 per jaar. Daarnaast een keuze dagen abonnement (60+, vrij reizen)
Neem je nu een NS flex daluren dan ben je €60 per jaar (12 x €5 per maand) kwijt. Dus duurder. En ik begrijp dat dan de keuzedagen op dit moment niet mogelijk zijn. Klopt dat?
Daarnaast de vraag of je met een NS flex daluren ook 3 medereizigers kan meenemen met dezelfde korting? Of vervalt de meereiskorting
volgensmij is mijn reactie ondergesneeuwd aangezien er wel op de andere mensen een reactie komt dus bij deze nogmaals.

Hallo NS,

Een ding is mij nog een beetje onduidelijk. althans ik krijg de info niet goed gevonden

Wat is nu het grote verschil tussen NS business & Flex
Ik kan beide aanvragen

1: zijn bij de ns business ook trajecten maandelijks wijzigbaar zoals het bij flex is.
2: kun je bij flex ook zakelijk afschrijven?
3: wat is voor de rest het verschil waar ik op moet letten.

bedankt.
Voor annuleren en beëindigen kun je contact zoeken met onze Klantenservice, steffens32. Dit gaat het snelst via Chat.
Bedankt voor de reactie kan ik NS flex nog annuleren het is nog niet op mijn ov chipkaart gezet.
Hallo steffens32 en welkom bij de NS community.

Het antwoord hierboven van Tochjo klopt helemaal. Samenreiskorting bestaat (nog) niet binnen NS Flex. Er wordt nog gekeken naar het uitbreiden van de mogelijkheden in de toekomst. Wellicht komt Samenreiskorting ook nog als mogelijke optie.
Badge +3
Nee, het is niet mogelijk om Samenreiskorting te laden op een OV-chipkaart waar NS Flex op staat. U kunt bij een kaartautomaat voor 7,50 euro een anonieme OV-chipkaart kopen waar u Samenreiskorting op kunt laden als u met een abonnementhouder wil meereizen. Op die kaart zult u dan naast Samenreiskorting wel saldo moeten laden.
Ik heb net flex zonder abbonement aangeschaft mijn vraag is kan ik nog wel samenreiskorting op mijn ov chipkaart laden?
Vanmorgen probeerde ik mijn NS Flex abonnement op te halen bij een kaart automaat. Hier kreeg ik een bericht dat er geen bestelling klaar stond en met de busreis is er wel gewoon saldo van mijn OV-kaart gehaald. Bij een hulpdesk konden zij mij ook niet helpen aangezien er staat dat hij geactiveerd was maar er geen bestelling klaar stond.
Hoi Joelle, en welkom! Ik stuur je even een privébericht, dan gaan we het oplossen.
Reputatie 7
Badge +3
Dit betreft een oudere pagina die we voor nu tijdelijk live hebben gezet, zodat we in de tijd dat we werken aan een nieuwe vertaalde pagina, toch Engelse informatie kunnen aanbieden.
Ik heb de link naar de pagina doorgestuurd naar Engelse familie en vrienden. Die kunnen erg lachen om dit soort "Dunglish" (Engels voor steenkolenengels).
Goedemorgen,

Helaas telefonisch en via Facebook nog niet veel geluk gehad vanwege de drukte.

Vanmorgen probeerde ik mijn NS Flex abonnement op te halen bij een kaart automaat. Hier kreeg ik een bericht dat er geen bestelling klaar stond en met de busreis is er wel gewoon saldo van mijn OV-kaart gehaald. Bij een hulpdesk konden zij mij ook niet helpen aangezien er staat dat hij geactiveerd was maar er geen bestelling klaar stond.

Ik heb drie mailtjes ontvangen: activeer uw NS-Account, Bevestiging NS Flex bestelling & Ophalen NS Flex bestelling.

Momenteel heb ik geen mogelijkheid om saldo op mijn OV-chipkaart te zetten en hierom heb ik vandaag voor 5 uur dit abonnement wel nodig.

Joelle
Ik vind "Engelse pagina" een erg ruim begrip voor deze pagina.
Bedankt voor je suggestie, iMark. Dit betreft een oudere pagina die we voor nu tijdelijk live hebben gezet, zodat we in de tijd dat we werken aan een nieuwe vertaalde pagina, toch Engelse informatie kunnen aanbieden.
Reputatie 7
Badge +3

Bericht bewerkt: inmiddels is een Engelse pagina voor NS Flex live gezet. Als je nu op het Engelse vlaggetje klikt op ns.nl/flex, krijg je een vertaalde pagina. Men gaat nu aan de slag om de content op de huidige pagina van NS Flex te vertalen.


Ik vind "Engelse pagina" een erg ruim begrip voor deze pagina. Ik lees een hoop letterlijk vertaald Nederlands van een niveau dat erg cabaretesk aandoet. Wel schitterend studiemateriaal wanneer je wilt laten zien wat er in de praktijk allemaal mis kan gaan wanneer je Nederlands in Engels probeert te vertalen.

Mijn gratis tip: laat dergelijke vertalingen in het vervolg door een Engelstalige moedertaalspreker (of een erg goede vertaler) nakijken alvorens ze online te zetten.

Hier een voorbeeld uit de tekst:
"You can also pay for an OV-fiets or bicycle storage after the fact." Ik vermoed dat dit een poging is om "achteraf betalen" te vertalen. Dat zeg je echt niet zo in het Engels. Dat heet "paying by invoice". Automatisch afschrijven heet in het Engels overigens "direct debit".
"After the fact" is een begrip uit het strafrecht en betekent "na de daad". Dat lijkt me hier niet van toepassing.
Ik zie in de openingspost wat vreemde dingetjes.
Klopt! Daar is een zin toegevoegd aan de verkeerde alinea. Ik heb het hersteld. Dank voor je oplettendheid.

En het woordje eventuele tweede maand is volgens mij ook niet helemaal van toepassing, omdat je een abonnement pas per ingang van de tweede maand kunt wijzigen. Je betaalt dus altijd die maand, ook al krijg je die later wel weer (deels) vergoed.
Ik snap je punt, maar voor de overzichtelijkheid vinden wij dit beter verwoord.

Werkt het in de trein upgraden naar 1e klas al, via de app? En kan dat ook na een overstap (na een zelf gedane of geforceerde uit- en incheck)?
Goede vraag! Dit kan vooralsnog alleen via Mijn NS. Je kunt ook met je mobiel inloggen op Mijn NS en dus met je telefoon die klassewissel uitvoeren. Via de app is het nog niet mogelijk.

En een puntje nog (via Twitter).. Wanneer komt de Engelse versie op de site?
Bericht bewerkt: inmiddels is een Engelse pagina voor NS Flex live gezet. Als je nu op het Engelse vlaggetje klikt op ns.nl/flex, krijg je een vertaalde pagina. Men gaat nu aan de slag om de content op de huidige pagina van NS Flex te vertalen.
Hoe kan ik de kosten inzien die ik met NS Flex maak? Deze kosten kun je inzien via Mijn NS.
201809 3 15:09 flexkosteninfo
Hoe lang duurt dat ongeveer bij treinvervoer? (Ik begrijp dat het bij btm langer duurt.)


Voor NS transacties duurt het maximaal 2 dagen voordat dit zichtbaar is. Bij andere vervoerders is dit langer.

Reageer