NS Flex is officieel van start! | NS Community
Sticky

NS Flex is officieel van start!

  • 3 September 2018
  • 646 reacties
  • 156647 Bekeken


Toon eerste bericht

646 reacties

Badge +3

BTM-abonnementen zijn nog niet beschikbaar voor NS Flex. Er wordt aan gewerkt deze beschikbaar te maken. Als dat nog niet het geval is als u weer wilt gaan reizen, dan kunt u het beste een klassiek Altijd Vrij-abonnement afsluiten met beide toevoegingen.

Ik zie eindelijk een groot voordeel om mijn Voordeelurenabonnement aan te houden. Ondanks de verslechterde voorwaarden per 1 januari 2021 kan ik in ieder geval blijven reizen op saldo met automatisch opladen.

Wat mij betreft had NS Flex ook niet gehoeven maar ik zie het bezwaar nou ook weer niet. Het is meer dat ik het een overbodige verandering vind.

Badge +3

Hoe lang duurt het (i.v.m. Kredietcheck) voordat ik een flex abonnement op mijn ov kaart kan laden?

ik heb een email met bevestiging van de aanvraag ontvangen waarin staat dat er email volgt zodra het abonnement opgehaald kan worden. Die tweede mail heb ik nog niet ontvangen.

Heb je een andere ingangsdatum dan vandaag gekozen? Dan krijg je die mail op die dag.

Hallo BigDaddy, leuk dat jullie ook geïnteresseerd zijn in NS Flex.
Ik raad aan om dan wel het abonnement bij RET op te zeggen, het abonnement kom niet automatisch te vervallen. Met NS Flex kan je vrouw inderdaad ook met RET reizen en achteraf betalen.
Reputatie 2
Is al bekend wanneer de volgende producten precies beschikbaar komen voor NS Flex? In de eerste post staat dit:
- Traject Vrij: dit wordt in 2019 mogelijk.
- Kids Vrij: vanwege de leeftijd is dit nog niet mogelijk. Vanaf 2019 wel.
- OV Vrij: vanwege BTM is dit nog niet mogelijk. Vanaf 2019 wel.
- IC Direct Altijd Toeslag Vrij: dit is vanaf 2019 mogelijk. Tot die tijd een los kaartje bij de zuil.
goeieavond beste ik heb vanmorgen NS flex aangevraagd op mijn huidige ov chipkaart. alleen ik heb er 10 euro voor betaald, alleen ik ben nu wel benieuwd of het nou werkt ofniet, want ik heb nog geen berichtje gehad van hoe en wat, want ik zou wel graag willen weten hoe en wat want ik was wel snel met het aanvragen van ns flex dus misschien dat ik wat ben voorbij gelopen vandaar. en ik heb nog een huidige ov chipkaart die ik gebruik, en daar wou ik mijn ns flex op hebben is wel handig namelijk minder na om te kijken. heb namelijk mn ov chipkaart iedere week nodig dus kan hem eingelijks ook niet missen. graag ontvang ik een reactie terug vriendelijke groet jelmer de jong
Badge +3
inmiddels heb ik ook ontdekt dat er op 5 juni een kaartvernieuwing is aangevraagd voor de betreffende OV-chipkaart, die op 24 juli verloopt. Deze opdracht zal vanuit NS gekomen zijn.
Uit nieuwsgierigheid, heb je dan wel een nieuwe pasfoto moeten aanleveren, of ergens bevestigd dat ze de huidige foto mogen hergebruiken (voor zover die optie nog bestaat sinds de AVG/GDPR)?
Hallo jellybel, welkom op onze Community!

Leuk dat je een NS Flex abonnement hebt aangevraagd! Je ontvangt hier vanzelf per mail een bevestiging van, dit kan even duren omdat alles verwerkt moet worden. Ik wil je dus vragen dit bericht even af te wachten. Als je morgen in de loop van de dag nog niets ontvangen hebt, neem dan weer even contact met ons op 🙂
Badge +3

Ik zie eindelijk een groot voordeel om mijn Voordeelurenabonnement aan te houden. Ondanks de verslechterde voorwaarden per 1 januari 2021 kan ik in ieder geval blijven reizen op saldo met automatisch opladen.

Dal Voordeel blijft beschikbaar als reizen op saldo-abonnement, dus Dal Voordeel in combinatie met automatisch opladen blijft ook mogelijk.

Als ik gebruik wil maken van Ns Flex, en ik vergeet uit te cheken bij bus tram metro bij wie moet ik dan zijn om te claimen?

Is Ns Flex te activeren bij een ov oplaatpunt, of alleen via Ns kaartautomaat op een Ns station?

Hi Laura,

Thanks a ton for your answer!!

Yes, I travelled beyond 8th as well on the weekdays but I don’t see any travel details beyond 8th July in the invoice. It should have covered travel logs till 26th July ideally but its shows nothing beyond 8th July.

 

Kind regards,

Nupur

Goedemorgen,
Ik heb vorige maand het Dal voordeel abonnement aangeschaft.
Nu wil ik graag Ns Flex gaan gebruiken, maar de website geeft aan dat ik eerst mijn huidige abonnement stop moet zetten om NS Flex te activeren. Mijn vraag: Hoe kan ik NS Flex op mijn abonnement zetten zonder mijn huidige abonnement om te gooien?
YKC, ik heb hier nog geen nieuws over.

Het laatste nieuws is dat sinds 3 juni reizigers met NS Flex Basis, NS Flex Weekend Voordeel of NS Flex Weekend Vrij zonder dalkorting, via het MijnNS-account en de NS App, Samenreiskorting aan kunnen zetten. Let op: Samenreiskorting bij NS Flex staat standaard voor de hele dag aan, dus tot 4.00 uur de volgende dag óf tot het moment waarop je het weer uit zet.

 Reis al meer dan 30 jaar met de trein maar waarom maakt de ns alles steeds moeilijker voor de reiziger reis altijd met een traject vrij abonnement Tussen zwolle en Hoogeveen koop dit elke maand online nu kan dit niet meer weet niet meer wat voor een abonnement ik nu moet nemen is niet echt duidelijk echt klantvriendelijk is dit niet jammer dat het zo moet echt teleurgesteld in de ns vriendelijke groet wim

Reputatie 3

Het staat er anders dan dat u het leest.  U moet toestemming geven om over te gaan naar Reizen op Rekening, omdat er dan met een machtiging geld van uw rekening kan worden afgehaald. Als u dat niet wilt, kunt u inderdaad geen Flex nemen. Het betekent niet dat u NS toestemming moet geven uw abonnement met reizen op saldo te beëindigen. Geeft u geen toestemming voor een andere betaalwijze, dan hoeft dat ook niet, alleen heeft u dan geen abonnement meer per 1 januari 2021. Uw abonnement met reizen op saldo stopt dan. U lijkt het op te vatten als dat het abonnement met reizen op saldo door moet blijven gaan totdat u toestemming geeft dat te veranderen. Zo werkt het dus niet. U moet terecht toestemming geven dat u NS machtigt geld van uw rekening af te schrijven. Dat hoort ook zo: U gaat over uw eigen bankrekening.

Als u toestemming geeft de rekening van het reizen te incasseren, betaalt u op een andere wijze en achteraf. Dat kan tegen uw rechtsgevoel of interpretatie van de wetgeving  ingaan, maar het is binnen de wet. En de wet telt, de juristen van NS zijn echt niet gek. Het is volkomen legaal. 

Niet dus.

Ik heb een contract. Als ik de kosten naar behoren betaal, dan heeft de NS zijn kant van het contract te vervullen. Volgens mijn OV-chipkaart.nl is mijn huidige abonnement geldig tot 2029. NS kan dus niet tussentijds de voorwaarden wijzigen. En ook al zou dat wel kunnen. Je kan mensen niet dwingen tot het opbouwen van een kredietregistratie om met de trein te reizen.

En als we ooit nog van de coronacrisis af komen dan wordt ik weer op kantoor verwacht. Niet reizen is dus geen optie.

I'm afraid I don't have an explanation as to why those trips aren't processed on the NS Flex invoice then. There can be a bit of a cut-off a couple days before the billing date, which in your case would be a couple days before the 26th, but more than two weeks before the billing date shouldn’t happen. Can you send me a [url=https://community.ns.nl/inbox/conversation?with=41015]private message[/url] with your initials, surname, zip code, house number and date of birth? I'd like to have a look.

Badge +3
Volgens mij zou u gewoon moeten kunnen overstappen. Werkt de knop op deze pagina niet? Neem dan even rechtstreeks contact op met de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Reputatie 7
Badge +4
Het zou mooi zijn als dit bij klassieke abonnementen ook kon. Wat is de reden dat dit laatste niet voor beide types geldt? Goed ook dat het hier nadrukkelijk wordt vermeld @Iris NS. Dat voorkomt dat er onnodig achterhaalde antwoorden worden gegeven.
Reputatie 7
Badge +3

 Reis al meer dan 30 jaar met de trein maar waarom maakt de ns alles steeds moeilijker voor de reiziger reis altijd met een traject vrij abonnement Tussen zwolle en Hoogeveen koop dit elke maand online nu kan dit niet meer weet niet meer wat voor een abonnement ik nu moet nemen is niet echt duidelijk echt klantvriendelijk is dit niet jammer dat het zo moet echt teleurgesteld in de ns vriendelijke groet wim


Er is nu een Flex traject-vrij abonnement te koop. Deze kun je na een maand op elk moment pauzeren en is goedkoper dan het maandabonnement wat je eerst had.

Reputatie 3

Ik zie eindelijk een groot voordeel om mijn Voordeelurenabonnement aan te houden. Ondanks de verslechterde voorwaarden per 1 januari 2021 kan ik in ieder geval blijven reizen op saldo met automatisch opladen.

Dal Voordeel blijft beschikbaar als reizen op saldo-abonnement, dus Dal Voordeel in combinatie met automatisch opladen blijft ook mogelijk.

Mogelijk, maar niet wenselijk als je minstens 25 euro duurder uitkomt per maand.

In mijn NS account heb ik twee NS kaarten ingevoerd. Het blijkt niet mogelijk om op 1 kaart NS flex Dal-vrij te bestellen, zonder dat mijn voordeeluren abonnement op de andere kaart wordt beëindigd.

Is hier een oplossing voor ?

 

Hallo, goedemorgen, ik ben Suhaib Bamrhoul. Ik bestel mijn Ns-kaart. Ik heb de kaart aangevraagd vanaf de datum van 5 maand 9 tot nu, en het is niet aangekomen. Ik ben het wachten moe, wat is het probleem?

Goedemorgen, ik was van plan me NS flex aan te schaffen, ik zie hier wat voordelen.
De rekening komt aan het einde van de maand, geen gepruts meer met saldo opladen.
Mijn vraag is, kan ik ook gebruik maken van Arriva diensten en hoe worden die betalingen verwerkt.
Wordt dit onderling geregeld tussen NS en Arriva?
Dank U.
Badge +3
Het laatste nieuws is dat sinds 3 juni reizigers met NS Flex Basis, NS Flex Weekend Voordeel of NS Flex Weekend Vrij zonder dalkorting, via het MijnNS-account en de NS App, Samenreiskorting aan kunnen zetten.
Iedereen met NS Flex heeft die optie. Maar met bijv. Dal Voordeel (zoals ik) heb je er bijzonder weinig aan natuurlijk.

In mijn NS account heb ik twee NS kaarten ingevoerd. Het blijkt niet mogelijk om op 1 kaart NS flex Dal-vrij te bestellen, zonder dat mijn voordeeluren abonnement op de andere kaart wordt beëindigd.

Is hier een oplossing voor ?

 

Ik vraag mij even af waarom u op uw andere kaart het VDU wil continueren. Per 1 januari 2021 vervalt het reizen in de middagspits bij deze kaart en is het feitelijk qua voorwaarden vergelijkbaar met Dalvrij.   

Reageer