Sticky

NS Flex is officieel van start!

  • 3 september 2018
  • 466 reacties
  • 117472 Bekeken


Toon eerste bericht

466 reacties

Badge +3

Ik heb vandaag mijn abonnement gewijzigd in NS Flex Dal Voordeel en hoewel dat in Mijn NS keurig zichtbaar is, heb ik geen mail gehad met een bevestiging van deze wijziging.

De mail met de wijziging op het NS Flex-contract komt nét binnen, @Erryt NS!

Edit: en om 9:23 ook de mail met de bevestiging!

Badge +3

Based on the amount of 413 euros you have NS Flex Altijd Vrij combined with IC Direct Toeslagvrij, which allows for unlimited travel on all trains, including Intercity direct.

Did you by any chance travel by bus, tram or metro? Costs for those modes of transport are not included in your subscription and will be billed afterwards. In Mijn NS you can go to Facturen (Invoices) to see a detailed specification of the costs you are being charged for.

You can change your subscription to NS Flex zonder abonnement (NS Flex without subscription) in Mijn NS, effectively cancelling it. Then you can change it again after one month has passed. This means you may have to pay the full fare for the two weeks after the following two weeks, but that might still be cheaper than keeping your subscription. And perhaps the period of two weeks in which you won’t travel will be extended, or customer service is willing to help you change back to your subscription before the month is over.

Hi, i got my first NS flex receipt of a higher amount than expected. The subscription i have taken worh NS flex costs me 413 euros but i received a receipt of 458 euros. Pls can you help me with the same? 

Also another question is, i wont be traveling with rhe trains for the next 2 weeks cause of coronavirus, can i oause my subscription during this time and resume ot again when i get back to traveling?? 

Bedankt voor het antwoord loklok8. Bedoel je een Sterabonnement, DHoutsma?

Reputatie 6
Badge +1

ik heb Flex, en moet straks veel reizen in bijvoorbeeld Rotterdam met lokaal OV. Ik wil daar een dagkaart voor aanschaffen. Kan dit gewoon op dezelfde OV-chipkaart?

Als ik het goed begrijp wilt u een regionaal product aanschaffen en heeft u op dit moment NS Flex.

Dagkaarten voor de RET/GVB zijn verkrijgbaar als eenmalige chipkaarten bij o.a de kaartautomaten op de metrostations. Hiervoor heeft u geen eigen OV-Chipkaart nodig. Het is niet mogelijk om deze te combineren met NS Flex. Mogelijk kunnen ze wel gecombineerd worden als het BTM gedeelte wordt uitgezet op uw NS Flex kaart.. Zie de websites van het GVB en de RET voor meer informatie.

Ik vermoed echter dat u het hebt over een Sterabonnement. Daarbij is zowel NS Flex als een regionaal afgekocht abonnement zoals door Stijn NS in dit topic is aangegeven geen probleem.

Indien je een actieticket wilt aanschaffen kan je deze niet op jouw OV-chipkaart laden. Daarvoor kan je onze app gebruiken of de ticket uitprinten.

Geen actiekaarten, maar ik bedoel dat ik bij de RET/GVB of whatever een dagkaart voor het stadsnet kan laden op de ov-chipkaart. Als zijnde extra product zodat ik dus geen ‘reizen op rekening’ gebruik bij de RET, omdat ik die dag afgekocht heb OP hun net in Rotterdam stad. Bedoel dus geen NS dagkaart.

Indien je een actieticket wilt aanschaffen kan je deze niet op jouw OV-chipkaart laden. Daarvoor kan je onze app gebruiken of de ticket uitprinten.

ik heb Flex, en moet straks veel reizen in bijvoorbeeld Rotterdam met lokaal OV. Ik wil daar een dagkaart voor aanschaffen. Kan dit gewoon op dezelfde OV-chipkaart?

Top. Ik geef morgen of donderdag een update vanwege het feit dat mijn pc (die 2 jaar niet heeft aangestaan) even tegenwerkt. Morgen krijg ik een nieuw systeem. :D

Badge +3

Als het niet te veel moeite is. In een privébericht van ruim een jaar geleden vind je nog een paar dagen mijn persoonlijke gegevens :smile:

Dat is vreemd. Zal ik dat voor je nakijken, Tochjo?

Badge +3

Ik heb vandaag mijn abonnement gewijzigd in NS Flex Dal Voordeel en hoewel dat in Mijn NS keurig zichtbaar is, heb ik geen mail gehad met een bevestiging van deze wijziging. Ik heb overigens ook geen mail gehad op 1 januari, toen ik mijn NS Flex Dal Vrij 1e klas heb gewijzigd in NS Flex Dal Vrij 1e klas in een poging de abonnementskosten met een euro per maand te verlagen.

Reputatie 6
Badge +1

Als je een OV-Chipkaart bij je NS Flex abonnement hebt besteld krijg je binnen 1 week de kaart thuis. Mocht je deze kaart nog niet binnen een week hebben, dan is het aan te raden om contact te leggen met de klantenservice van de OV-Chipkaart.

Elke maand krijg je rond dezelfde datum waarop het abonnement afgesloten is een factuur binnen in je Mijn NS. Enkele dagen later wordt het geld van je rekening afgeschreven. Je betaald maandelijks voor de eerstvolgende volgende maand.

Je hebt €31 betaald voor een Weekend Vrij abonnement en daarbij de optie genomen om voor €3 extra korting te krijgen tijdens de daluren. Alleen tijdens de daluren op de weekdagen krijg je korting. Vrijdag vanaf 18:30 tot de volgende maandag om 04:00 reis je vrij.

Ik ben lid geworden, maar ik zie mijn foto niet op de website, waarom.

Op welke website ben je lid geworden en zie je geen foto van? Die vraag begrijp ik niet helemaal.

Kunt u mij alstublieft uitleggen?
Ik wacht op een kaart wanneer deze zal komen.
Zal ik elke maand regelmatig betalen?
Heb ik 34 euro betaald voor gebruik in het weekend
krijg ik ook 40 procent korting?
Ik ben lid geworden, maar ik zie mijn foto niet op de website, waarom.

 

Reputatie 7
Badge +3

Mijn huidige OV chipkaart (non-NS) is binnenkort verlopen. Kan ik nu een NS Flex aanvragen met Dalvoordeel (5 euro) om een nieuwe OV-chipkaart te ontvangen met een maand Dalvoordeel. 

Heeft u nu op de bijna verlopen OV-chipkaart nog een (Dal Voordeel) abonnement staan? Denk er dan vooral wel aan om die op te zeggen. Doet u dat niet dan loopt het abonnement gewoon door, ook al is de kaart waar het abonnement staat straks verlopen.

Badge +3

Een maandje Flex Dal Voordeel is altijd gunstig want het scheelt je sowieso al € 7,50 voor de nieuwe ov-chipkaart.

Reputatie 7
Badge +3

De prijs van gewoon Dal Voordeel en NS Flex Dal Voordeel worden inderdaad gelijk vanaf volgend jaar, maar afhankelijk van je reisgedrag kan het met NS Flex goedkoper zijn. Stel dat je in de wintermaanden niet met de trein gaat dan kun je met Flex het abonnement een aantal maanden stopzetten (wijzigen naar Flex zonder abonnement). Op die manier kost het je niet standaard het bedrag van een jaarabonnement.

Badge +3

Best voordelig dus NS Flex t.o.v. NS Daluren 40% product waar je meer dan 50 euro voor betaalt. Je betaalt maximaal 60 euro (12x 5 euro) per jaar als je alle maanden het product aan moet zetten en flexibel achteraf betalen

Klopt, en de prijs van een klassiek Dal Voordeel was vorig jaar €52, dit jaar €56 en volgend jaar €60, waarmee het verschil tussen klassiek en Flex verdwijnt.

Best voordelig dus NS Flex t.o.v. NS Daluren 40% product waar je meer dan 50 euro voor betaalt. Je betaalt maximaal 60 euro (12x 5 euro) per jaar als je alle maanden het product aan moet zetten en flexibel achteraf betalen

Badge +3

Let op dat de ingangsdatum minimaal 7 dagen na de besteldatum is bij een nieuwe ov-chipkaart, maar dat zal denk ik geen probleem zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Het is drie keer ja. Wat uw wilt kan en is legaal. Wat u aangeeft is zelfs een van de kenmerken van Flex.

Mijn huidige OV chipkaart (non-NS) is binnenkort verlopen. Kan ik nu een NS Flex aanvragen met Dalvoordeel (5 euro) om een nieuwe OV-chipkaart te ontvangen met een maand Dalvoordeel. Na deze maand zet ik Dalvoordeel uit om NS Flex Zonder Abonnement te hebben en dus geen maandelijkse kosten meer te hebben. Kan ik na die maand met een abonnement, dus met NS Flex Zonder Abonnement, wel met overige OV reizen waarbij deze kosten dus achteraf nog wel in rekening gebracht worden? Reis nl niet alle maanden met NS maar wel regelmatig per jaar. Als ik dan weer met NS ga reizen zet ik bepaald product aan.

Dat probleem is inderdaad bekend. Ik zal je willen adviseren hiervoor contact op te nemen met de reguliere klantenservice.

Badge +3

Ik snap de tekst: NS flexs. niet + wat is dat NS flexs

NS gebruikt de aanduiding “Flex” om aan te geven dat het gaat om een flexibele abonnementsvorm: geen jaarcontract, maar de mogelijkheid om na een maand op elk moment te kunnen wisselen van abonnement of het te beëindigen. Daarnaast is saldo laden niet meer nodig; aan het eind van de maand krijg je een factuur met een totaalbedrag dat in een keer van je rekening wordt afgeschreven. Zie www.ns.nl/flex voor meer informatie.

 

Op 17 januari had ik weer vertraging in de daluren met NS Flex Dal Vrij 1e klas. Dag later claim ingediend. Zojuist het bedrag van de ritprijs 2e klas op mijn rekening ontvangen. Reageren op de mail gaat momenteel wat lastig, want die heb ik nog niet gehad. Zal binnenkort wel komen en dan zal ik alsnog reageren.

Hoe dan ook, er wordt dus geen rekening gehouden met de eerste klas en het lijkt me goed als iemand dat even doorgeeft.

Ik heb tot op heden nog geen mail gehad. Wat is nu de handigste mail om het prijsverschil tussen 2e klas en 1e klas vergoed te krijgen? En heeft een moderator nog doorgegeven dat er nog altijd geen rekening gehouden wordt met de klasse?

Ik snap de tekst: NS flexs. niet + wat is dat NS flexs

Reageer