Sticky

NS Flex is officieel van start!

  • 3 September 2018
  • 646 reacties
  • 156728 Bekeken


Toon eerste bericht

646 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Is de busreis ook met korting bij een NS flex weekend abonnement? 

Nee, alleen NS-bussen die ingezet worden bij verstoring/werkzaamheden zijn inbegrepen. Flex abonnementen zijn alleen geldig in treinen. Voor al het overige vervoer betaal je het normale tarief.

Is de busreis ook met korting bij een NS flex weekend abonnement? 

Badge +3

Bij NS Flex worden ook de kosten voor bus, tram en metro getoond in Mijn NS, in de reishistorie. Het kan wel enige dagen duren na de reis voordat dit zichtbaar is.

Het bedrag van 9,49 euro zal het saldo zijn dat nog op uw OV-chipkaart stond toen u overstapte op NS Flex. Dit bedrag wordt verrekend met de factuur na de eerste maand, omdat u geen saldo meer nodig hebt om te reizen.

Reizen op saldo per trein is alleen nog mogelijk bij reizen zonder abonnement of bij Dal Voordeel. Andere abonnementen zijn alleen nog beschikbaar als NS Flex-variant. Wel kan reizen op rekening voor bus, tram en metro uitgezet worden, zodat u daarvoor saldo nodig hebt. Dit kunt u regelen door rechtstreeks contact op te nemen met de klantenservice.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Beste Ns

Hoe kan ik nu de kosten inzien die ik maak voor een bus reis of metro reis. Normaal kon je zien wat de kosten waren op je kaart. De kosten staan namelijk niet op mijn ns wel wat je reist voor trein maar niet de kosten voor bus en metro. Ook wordt er een bedrag van servicekosten verrekend van - 9. 49 waarom is dit? Want ik wil graag gewoon weten wat ik reis en niet achteraf voor verrassingen staan. En kan misschien de Flex uit geschakeld worden zodat je de kosten zelf in de hand houdt in plaats van een inasso. 

Badge +3

The amount will be withdrawn from your bank account automatically. Only if for some reason this fails, you will be informed about this and given instructions on how to pay manually.

Hello. I subscribe to NS Flex Dal Vrij and the first invoice was issued this month. Is it paid automatically from my account or do I have to pay in person?

Kind regards

Reputatie 7
Badge +3

U kunt uw NS Flex-abonnement op elk moment zelf wijzigen of beëindigen, als er tenminste een maand verstreken is sinds de aanschaf of de vorige wijziging. Dat doet u door in Mijn NS (de website, niet de app) te kiezen voor Bekijk en wijzig abonnement. Om uw abonnement (al dan niet tijdelijk) stop te zetten, kunt u het wijzigen in NS Flex Basis. U kunt het dan later op dezelfde manier weer wijzigen in een ander abonnement.

Voor de volledigheid: een (automatische) verlenging van uw abonnement telt niet mee als wijziging.

Alvast hartelijk dank !!!
Ik heb het zojuist gewijzigd naar NS Flex Basis. Weet u wat er gebeurt met de vaste prijs die ik had bij NS Flex en liep van 21 november tot vandaag ? Ga ik daar een klein percentage van betalen of helemaal niets ? 

Van vooruitbetaalde abonnementskosten betaal je alleen van 21-11 tot vandaag en krijg je de rest terug.

Badge +3

U hebt als het goed is al een factuur ontvangen voor deze hele abonnementsmaand, dus van 21 november tot en met 20 december. Misschien is dat bedrag ook al afgeschreven van uw rekening, anders gebeurt dat een dezer dagen.

U gaat binnenkort een factuur krijgen waarop een evenredig deel van dat abonnementsgeld aan u wordt terugbetaald, zodat u uiteindelijk alleen maar betaalt voor de periode van 21 tot en met 26 november.

Reputatie 1

U kunt uw NS Flex-abonnement op elk moment zelf wijzigen of beëindigen, als er tenminste een maand verstreken is sinds de aanschaf of de vorige wijziging. Dat doet u door in Mijn NS (de website, niet de app) te kiezen voor Bekijk en wijzig abonnement. Om uw abonnement (al dan niet tijdelijk) stop te zetten, kunt u het wijzigen in NS Flex Basis. U kunt het dan later op dezelfde manier weer wijzigen in een ander abonnement.

Voor de volledigheid: een (automatische) verlenging van uw abonnement telt niet mee als wijziging.

Alvast hartelijk dank !!!
Ik heb het zojuist gewijzigd naar NS Flex Basis. Weet u wat er gebeurt met de vaste prijs die ik had bij NS Flex en liep van 21 november tot vandaag ? Ga ik daar een klein percentage van betalen of helemaal niets ? 

Badge +3

U kunt uw NS Flex-abonnement op elk moment zelf wijzigen of beëindigen, als er tenminste een maand verstreken is sinds de aanschaf of de vorige wijziging. Dat doet u door in Mijn NS (de website, niet de app) te kiezen voor Bekijk en wijzig abonnement. Om uw abonnement (al dan niet tijdelijk) stop te zetten, kunt u het wijzigen in NS Flex Basis. U kunt het dan later op dezelfde manier weer wijzigen in een ander abonnement.

Voor de volledigheid: een (automatische) verlenging van uw abonnement telt niet mee als wijziging.

Reputatie 1

Vraag :
Als gevolg van nieuwe COVID-maatregelen in mijn bedrijf zal ik bijna de hele maand december thuiswerken.
Mijn NS Flex is op 21 november automatisch verlengd. Is er een manier om het abonnement voor deze maand te annuleren of te onderbreken ? Anders betaal ik een vaste prijs voor niets. Kunt u mij alstublieft helpen?

Jeroon

 

Badge +3

Allemaal leuk en aardig die aanbiedingen maar ik zal nergens meer kunnen komen omdat ik mij niet laat vaccineren,dus geen OR.Ik ben 74 en heb ik besloten om mijn laatste jaren maar thuis te slijten.Groet.Jan.Delft

Wil er eigenlijk niet eens op ingaan maar vooralsnog is ‘2G’ niet aan de orde in Nederland, dus als je ergens heen wilt is een negatieve test ook gewoon geldig.

Wel een hoop gedoe, maar keiharde noodzaak En alle beetjes helpen, behalve een mondkapje op je kin.

Thuis blijven is een keuze (laatste jaren slijten), maar als je de kans dat je ‘slijt’ (of erger) door een vaccinatie afweegt tegen de ‘voordelen’ ervan is de keuze natuurlijk snel gemaakt, toch?

‘Ik ben 74 en besluit om me niet te laten prikken’?  Nou dank je wel dan namens de rest van de samenleving! (met alle respect, sommige mensen willen/vertrouwen een vaccinatie echt niet!)

85% van de rationiële/verstsandige Nederlanders zullen dat kunnen beamen, of het tegendeel min of meer bewijzen, maar het blijft jouw keuze natuurlijk.

De actuele situatie in Nederland

Laatst bijgewerkt: gisteren (26 november)

Veel mensen zullen u @janvanmill een enorme eikel vinden (geen vaccin voor mij!) en eigenlijk vind ik dat ook.

Slijt dan maar thuis uw laatste jaren, want van de NS hoef je weinig te verwachten om het allemaal of enigszins mooier of beter te maken, want dat is allemaal ‘eigen verantwoordelijkheid’ natuurliijk.

Zonder handhaving lacht iedereen je uit (zoek de conducteur maar?), en zonder mondkapje lukt dat veel beter zelfs (zichtbaar lachen, wat nou controle?!) :tired_face:

Allemaal leuk en aardig die aanbiedingen maar ik zal nergens meer kunnen komen omdat ik mij niet laat vaccineren,dus geen OR.Ik ben 74 en heb ik besloten om mijn laatste jaren maar thuis te slijten.Groet.Jan.Delft

Hallo Goedenavond , Abonnement weekend vrij Ik kan gratis reizen op zaterdag en zondag Met trein, bus en metro, Het is waar  Help alstublieft

Jouw vraag is al in een ander topic beantwoord; met het weekend vrij abonnement kan je in de weekenden vrij reizen. Het abonnement is niet geldig in de bus, tram en metro.

Hallo Goedenavond , Abonnement weekend vrij Ik kan gratis reizen op zaterdag en zondag Met trein, bus en metro, Het is waar  Help alstublieft

Badge +3

Ik heb zojuist  voor NS Flex gekozen en de gele kaart ontvangen.

Wat kan ik nu nog met mijn saldo op de blauwe anonieme kaart doen? Ongeveer 10 euro! 

Dat kun je terug krijgen bij een balie van een vervoerder, of door de kaart samen met een formulier op te sturen naar OV-chipkaart. Zie https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-terugvragen.htm#

 

Ik heb zojuist  voor NS Flex gekozen en de gele kaart ontvangen.

Wat kan ik nu nog met mijn saldo op de blauwe anonieme kaart doen? Ongeveer 10 euro! 

 

 

Badge +3

Ik heb een flexabonnement op de chipkaart van mijn man gezet.Hij zou de eerste maand gratis hebben.,er is echter 10 euro in rekening gebracht. Op mijn chipkaart waar ik het flexabonnement opzette, hoefde ik alleen 0.01 euro te betalen.,??

Bij NS Flex Basis (€0 per maand) en Weekend Voordeel (€2 per maand) wordt er eenmalig €10 inschrijfkosten gerekend voor nieuwe klanten.

Bij Dal Voordeel (€5 per maand, tijdelijk eerste maand gratis) en duurdere abonnementen zou dat niet het geval moeten zijn.

Neem (je man) contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, Twitter of Facebook) als je Dal Voordeel besteld hebt.

Ik heb een flexabonnement op de chipkaart van mijn man gezet.Hij zou de eerste maand gratis hebben.,er is echter 10 euro in rekening gebracht. Op mijn chipkaart waar ik het flexabonnement opzette, hoefde ik alleen 0.01 euro te betalen.,??

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Bij meer dan 3 keer per week hetzelfde traject zijn er twee mogelijkheden:

  • Bij altijd buiten de spits (peak hours 6:30-9:00 en 16:00-18:30) → Dal Vrij (€ 106 per maand)
  • Bij meestal in de spits → Traject Vrij (voor Lelystad - Amsterdam is dat € 280,30 per maand)

NS Flex abonnementen zijn alleen voor trein.

Reputatie 1

Ik wilde even checken of het voor mij handig is om het NS Flex product op mijn OV chipkaart bij jullie te bestellen.
Ik reis elke dag (maandag-vrijdag) naar mijn werk en terug met eenzelfde, vaste route elke dag (Lelystad-Amsterdam).
Verder geen andere reizen.
Ook wilde ik graag verduidelijken of het bedrag dat je betaalt voor NS Flex elke maand hetzelfde is ?
Ik ken geen Nederlands en dit is een vertaald bericht, dus sorry voor eventuele fouten, die zijn niet van mij.
Hartelijk dank.

 

Reputatie 3

Trajectabonnementen worden op dit moment al ‘verflext’, en andere klassieke ‘vrij reizen’ abonnementen zullen binnenkort wel volgen.

Per 15 oktober worden deze abonnementen inderdaad door oNS stopgezet. Klanten zijn 13 juli geïnformeerd dat ze zelf de overstap naar NS Flex dienen te doen, dit gaat niet automatisch.

15 oktober target

Zelf ben ik niet blij met dit 15 oktober “target”. Mijn Non-Flex jaartrajectkaart eindigt op 30 oktober. Waarom niet gewoon een harmonieuze overgang bij de overgang van de het laatste Jaarabonnement? NS kan een dergelijk proces goed voorspellen en modereren. De lopende Jaarabonnementen zijn immers bekend, het afwikkelen ervan is beheersbaar. Dit had in een managementoverleg goed te verdedigen zijn geweest. Moest het nu zo nodig weer een datum target worden, voor de simplificatie van de statement? 

Als NS een overgangsfase zou accepteren hoeft ze niet haar klanten tot vroegtijdige acties te dwingen. Dit begrijp ik echt helemaal niet. NS gaat er toch prat op service verlenend te willen zijn? Mogelijk een simplificatie voor de NS, van haar klanten, en hun werkgevers, wordt met deze harde overgang flexibiliteit verwacht. Draaien we de boel niet om op deze manier?

“Verflexing” systematisch reisgedrag  

In het liggende scenario krijg ik het resterende bedrag van mijn abonnement van NS teruggestort. Met mijn werkgever heb ik echter een jaarlijkse deal die eind oktober plaatsvindt. Dit blijft zo, en mijn werkgever is niet de enige die dit zo doet. Die van mijn vrouw, in een hele andere sector, doet het precies zo. Er is een constant reispatroon, zij het periodiek gereduceerd door de corona crisis, constant blijft het.

De systematische trein-forenzen worden nu verflext. Ik heb moeite te begrijpen wat de Flex use case is bij die systematisch reizende reizigers. Welk probleem lost flex voor deze doelgroep op? De klassieke jaarabonnementen rekenden al automatisch af bij reisgedrag dat buiten het standaard abonnement viel. Dat voordeel was er dus al. Bovendien lag bij die betalingen het accent op de afwijking van het standaard gedrag. Bij de nieuwe flex abonnementen moeten we zelf ons best doen om uit betalingen en online overzichten de afwijking van het standaard gedrag te gaan destilleren. Hier bovenop komt een maandelijkse betaling die in uitvoering iets duurder is in vergelijking tot een jaarlijkse. Mijn optie om jaarlijks te betalen ben ik straks kwijt.

Er vanuit gaande dat veel treinreizigers juist zo’n systematisch reisgedrag hebben, en dus langdurige abonnementen gebruiken lijkt mij het maandelijks kunnen afschakelen van een abonnement, wat Flex kenmerkt, een oplossing voor een probleem wat niet bestaat.

Ik maak deel uit van het NS panel en heb de nodige vragenlijsten ingevuld met de reisverdeling over de dagen van de week. Dit is een issue wat door de corona crisis al 2 jaar aandacht vraagt. Het aanpakken van dit probleem zie ik met Flex nog niet geadresseerd worden.    

Reputatie 4

ja dat klopt inderdaad staat basis ook aangeven

Badge +3

In de webshop wordt tegenwoordig weer gesproken over NS Flex Basis (i.p.v. zonder abonnement).

Dat is prima, maar Mijn NS denkt daar anders over… :sweat_smile:

 

En NS Extra doet het ook niet meer? Oh nee wacht, dat staat nog wel aan voor een kaart waar ik helemaal geen contracthouder van ben. Even uit zetten dan maar (omdat het kan… zónder ingelogd te zijn)

No questions asked. Dus iemand (mijn vriendin of buurvrouw of van wie die kaart ook is) heeft bij deze géén NS Extra meer, en krijgt daar ook geen e-mail over! (het was ikzelf met een andere account voor die kaart) :sweat:

Trajectabonnementen worden op dit moment al ‘verflext’, en andere klassieke ‘vrij reizen’ abonnementen zullen binnenkort wel volgen.

Per 15 oktober worden deze abonnementen inderdaad door oNS stopgezet. Klanten zijn 13 juli geïnformeerd dat ze zelf de overstap naar NS Flex dienen te doen, dit gaat niet automatisch.

Reageer