Sticky

NS Flex is officieel van start!

• 3 September 2018
  • 646 reacties
  • 156023 Bekeken

Toon eerste bericht

646 reacties

Hello.

In current situation I'm obligated to work from home for the next 2-3 weeks minimum. I have an unlimited subscription started at the beginning of the month. Taking into account unforseeable nature of the current situation, is there an opportunity to pause the subscription or cancel it with pro-rata refund?

Werkt het NS Flex ook samen met een abonnement van Connexxion? Voor een bepaald reisgebied heb ik een maandabonnement, buiten het rijksgebied betaal ik gewoon de reiskosten. Valt het te combineren? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik de ritten op het vaste traject nogmaals gefactureerd krijg. Of kan het niet samen?

Badge +3
Oh ja, dat laatste was ik even vergeten, die 50/67%... Helder, maar wel iets om goed af te wegen voordat je 1e klas gaat reizen met een (gedeeltelijk) afgekocht 2e klas Flex abonnement dus.

Wellicht een idee om losse upgradekaartjes of e-tickets te verkopen voor de vaste prijs, zodat mensen met een 2e klas Dal Vrij, Weekend Vrij of Altijd Vrij Flex abonnement niet (enorm) benadeeld worden t.o.v. mensen die een klassieke versie van die abonnementen hebben?

Voor wat betreft het correctietarief en coulance, zie bijv. deze situatie. Dan lijkt het me verstandiger dat een HC eerst vraagt of het de bedoeling is om 1e klas te zitten, als je druk bezig bent met pogingen via Mijn NS, en als dat niet lukt je naar de 2e klas te verwijzen (net zoals ze met studenten e.d. doen).
Badge +3
Nog een breinbreker... Blauwnet bijvoorbeeld hanteert een systeem waar bij overstappen bus/trein deze als één reis gezien worden (één keer instaptarief). Hoe gaat Flex daarmee om? Met name de overgang dal/spits en andersom?

Bij Flex mag je namelijk als je een reis begint in de daluren gewoon overstappen van vervoerder, in tegenstelling tot klassieke abonnementen 🤔
Reputatie 2
Jammer dat het niet in combinatie kan met het studentenreisproduct

Ls ik heb een ns flex abonnement terwijl ik ivm corona al een jaar niet reis. In de mijn ns app staat dat de maandelijkse kosten van mij 0 zijn maar er wordt tot nu toe toch elke maand 2 euro afgeschreven. Hoe kan dit?

Reputatie 2
Gaat Geld terug bij vertraging met NS Flex op dezelfde manier als reizen op saldo?
Reputatie 2
En ik zie nu ook in Mijn NS staan dat mijn volgende factuur naar verwachting 24 augustus beschikbaar is. Dat verbaast me, want tot op heden kreeg ik altijd een factuur rond de 6e van de maand en ik heb niets gewijzigd aan mijn abonnement.
Even klantenservice bellen zou ik zeggen, misschien kunnen hun het verklaren 😊

Goedemorgen floordegoede.

Als je maandelijks € 2,00 betaalt is de kans groot dat je een actief Weekend Voordeel abonnement hebt. 

Er staan 2e kopjes in de kostenteller. Abonnementskosten en Reis- en overige kosten. Staat bij beide € 0,00?

Badge +3
Gaat Geld terug bij vertraging met NS Flex op dezelfde manier als reizen op saldo?
Bijna, maar lees deze pagina. Indienen via formulier dus (de tweede blauwe knop).
Reputatie 6
Badge +2
Dus B ) zonder spatie wordt 😎?
201810 16 19:41 emojicodes
Ik vind het ook onhandig dat sommige tekst wordt geïnterpreteerd als emoji.

@ns: ik zie wel een blok van emoji's waar je uit kan kiezen, maar welke codes horen daarbij? Dan weet ik welke tekst ik moet vermijden als ik niet de bedoeling heb een emoji te plaatsen.

Test: 😎 😀
Snap ik, Dennis! Ik heb Sivan gevraagd om hier even op terug te komen.
Reputatie 2
Kan je NS Flex alleen ophalen bij een NS kaartautomaat of kan dat ook bij een "gewone" ov-chipkaart oplaadpaal?

Hoi, ik heb ook het probleem dat ik mijn abonnement niet kan wijzigen. Ik heb de flex abonnement al meer dan een maand, maar toch krijg ik de melding “alleen de contracthouder mag het NS Flex abonnement wijzigen.” Maar sinds de corona reis ik helemaal niet meer. Kan iemand me helpen mijn contract tocht te wijzigen naar de basis abonnement van 0 euro? Alvast bedankt! 

Deze kan je bij alle OV-automaten activeren.
Reputatie 4

Hoe '’flexibel'’ is het stopzetten van je abonnement?

Door de huidige lockdown zit ik voorlopig thuis, houdt dat in dat ik mijn NS Flex Dal Vrij voor een maand kan omzetten in NS Flex zonder abonnement?

Badge +3
Als u in het weekend eerste klas reist met een NS Flex Weekend Vrij 2e klas-abonnement, dan zal u dus 50 procent van de ritprijs voor de 2e klas in rekening gebracht worden voor het reizen in de eerste klas.
En dat kost zomaar ineens het absolute maximum tarief € 25.30 (kijk maar na in de reisplanner) in plaats van een upgrade voor die dag? Daluren €9, weekend €5.

Geen wereldreis, want bij Eindhoven - Amsterdam zit je ook al dicht aan dat maximum. Je zal maar uit Maastricht of zo komen.. Kassa voor NS als je gewend was aan die €5 voor een upgrade met afgekocht reisrecht...

Daar dus graag een fatsoenlijke regeling voor!
Reputatie 7
Badge +3

Ja, dat kan. Als je een Flex-abonnement hebt, kun je dat na een maand op elk gewenst moment wijzigen. Als je overstapt naar Flex zonder abonnement, kun je zelfs binnen een maand weer ‘upgraden’ naar een abonnement. Je kunt dit allemaal via Mijn NS regelen, zonder naar een automaat te moeten. Redelijk flexibel toch? :slight_smile:

Goedemiddag, ik reis zelden met het openbaar vervoer, maar als het al eens voorkomt is altijd maar weer de vraag of er genoeg saldo op mijn ov kaart staat. Is NS flex iets voor mij of word het automatisch stop gezet als je zeg 3 maanden niet hebt gebruikt?

Nu al spijt van wat een drama! 20 euro zomaar in rekening gebracht omdat ik door een poortje moest op Amsterdam centraal! In en uitcheck moment staan vastgelegd 1 minuut maar ik mag 20 euro betalen! Lekker weer NS

Reputatie 7
Badge +3
Het wordt pas stopgezet wanneer je zelf opzegt, het abonnement is voor onbepaalde tijd.
NS kan het wel stopzetten wanneer je niet aan betalingsverplichtingen voldoet of misbruik maakt van het abonnement.

Zie hiervoor artikel 13 van de productvoorwaarden:
https://www.ns.nl/binaries/_ht_1535550576250/content/assets/ns-nl/voorwaarden/productvoorwaarden-ns-flex.pdf
Reputatie 7
Badge +3

Ja, dat kan. En het hoeft ook niet speciaal een maand te zijn, het kan korter of langer. De enige voorwaarde is dat u uw Flex Dal Vrij minstens een maand heeft. Daarna kunt u het op ieder willekeurig moment wijzigen naar Flex zonder abonnement. En Flex zonder abonnement kan op ieder moment weer gewijzigd worden naar Flex met een abonnement (bv weer Flex Dal Vrij), daar hoeft u niet minstens een maand voor te wachten.

https://www.ns.nl/klantenservice/flex/ns-flex-wijzigen.html

Badge +3
Over het wijzigen van een NS Flex abonnement. Tussen wijzigingen dient hoe lang te zitten?

Is dat een maand of 30 dagen, ik zie beide termen.

Dus een wijziging per vandaag (21 oktober), kan ik die per 20 of 21 november aanpassen?

En een wijziging per 10 februari 2019, kan ik die per 10 maart of pas op (of ná) 12 maart doen?
Heb je onze mooie website al gezien? En heb jij NS Flex al?.

Kan ik met NS Flex nog Samenreiskorting op mijn kaart laden?
Nee, het is niet mogelijk om Samenreiskorting te laden op een OV-chipkaart waar NS Flex op staat. Je kunt bij een kaartautomaat voor 7,50 euro een anonieme OV-chipkaart kopen waar je Samenreiskorting op kunt laden wanneer je met een abonnementhouder wil meereizen. Op die kaart zult je dan wel saldo moeten laden. Er wordt nog gekeken naar het uitbreiden van de mogelijkheden in de toekomst.

De website is zó mooi en misleidend (hosanna in den hoge!), dat bovenstaande toch wel handige feiten er niet op staan! Ik ga toch potdomme niet voor elke product op de website op het forum kijken of er nog handige feiten zijn die NS zelf niet op de eigen website durft te communiceren?! Bagger-communicatie!

Hoi AnouschkaZehl, welkom op de NS Community. 

Je kunt je Mijn NS account het beste laten nakijken door de Klantenservice door te bellen of, bij voorkeur, een chat te openen of een bericht te sturen via Facebook of Twitter. Dan kan gekeken worden naar een oplossing en kan het abonnement ondertussen ook alvast gewijzigd worden. 

Reageer