Sticky

NS Flex is officieel van start!

  • 3 September 2018
  • 646 reacties
  • 156728 Bekeken


Toon eerste bericht

646 reacties

Hoi HappyHanneke, welkom op de NS Community. 

Het Kids Vrij abonnement zal gewoon door blijven lopen. Die komt met de overstap op NS Flex niet te vervallen. 

De overstap op NS Flex dient bij een kaartautomaat geactiveerd te worden, maar bij een wijziging binnen NS Flex hoeft dat niet. Een wijziging binnen NS Flex kun je zelf uitvoeren via je Mijn NS account, gaat direct in en zal ongeveer binnen een kwartier ook goed verwerkt zijn. Het kan dus vlak voordat je de trein in stapt! 

Bedankt voor uw berichtje Maxime,

maar ook al ben ik zelf schuldig hieraan, waar is de begrijp of klantvriendelijkheid gebleven?

Heb het uitgerekend en 450 of zelfs meer praten we hiervoor.

Ieder maakt weleens fouten en ook al ben ik degene die deze fout maakte is er bij de NS geen enige sympathie of maakt het jullie helemaal niets uit?

Stel dat dit jouw was overkomen zou je niet willen dat er een restitutie plaats had gevonden ipv onbegrijp?

Goedenavond, ik zou graag een ns-flex abbonnement online willen afsluiten, zodat ik daar morgen gebruik van kan maken. Helaas krijg ik de melding dat er een storing is. Ligt dit aan mij of is er ook daadwerkelijk een storing bij het bestellen?

Reputatie 2
Ik zie dat deze bus wordt ingezet door Connexxion en dat de kosten hiervoor afhankelijk van de afstand €5 of €10 zijn. Zoals Iris ook aangeeft is het reizen voor een vast bedrag niet mogelijk met NS Flex.
Dus als voorbeeld: stel ik reis overdag van Schiphol naar Hoofddorp met lijn 300 dan kost dat zowel met Reizen op Saldo als NS Flex rond de 1,98. Maar als ik exact deze rit 's nachts maak met lijn N30, zou ik met reizen op saldo 5 euro betalen wat gewoon vanaf het saldo op de OV-Chipkaart betaald wordt. Met NS Flex zou ik dan nog steeds 1,98 betalen net zoals overdag?

Dankjewel! Ben ik geen extra kosten kwijt voor kids vrij nu?


Als ik t abonnement omzet naar flex dal, betaal ik dus €5 p/mnd abonnementskosten naast de reiskosten (min de 40% korting). Is die €5 voor de maand vanaf t activeren of voor die hele maand? Bijv als ik 30 april t abo omzet en twee dagen later weer terug naar flex 0 zet; kost dat dan €5 voor april en €5 voor mei of maar één keer €5?

En nog een vraag; bij het omzetten las ik dat dit een actie is voor de corona-tijd en dat ik t daarna weer zelf terug moet zetten zodat ik geen extra kosten maak. Kunt u dit toelichten? Wat verandert er dan en wanneer?
Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +4

Vaak duren dit soort storingen niet erg lang. Ik zou het vanavond weer proberen. Ik heb vanmiddag nog een abonnement gekocht en dat ging probleemloos. Via Klantenservice kunt u ook bestellen 0307515155.

Kids Vrij kost € 0,01 per jaar in welke vorm dan ook. Daar zijn geen extra kosten aan verbonden. 

Je zult abonnementskosten betalen vanaf het moment je een abonnement aanzet. Het is echter niet mogelijk om twee dagen een abonnement aan te zetten en dan weer uit te zetten. Een NS Flex abonnement heb je voor ten minste 1 maand. Na 1 maand, kun je dagelijks wijzigen naar een ander -of geen abonnement. Na een wijziging start een nieuwe maand. Als je vandaag 18 april bent overgestapt, zou je vanaf 18 mei weer dagelijks een wijziging kunnen doorvoeren. Met overstapdatum 18 april, zul je altijd rond 18 april een factuur ontvangen en betaal je altijd abonnementskosten van de 18de van de maand tot de 18de van de daarop volgende maand. Als je op de factuurdatum NS Flex Dal Voordeel hebt aanstaan, betaal je op de factuur € 5,00. Stel dat je precies halverwege die maand het abonnement uitzet, dan krijg je € 2,50 terug via een extra factuur. Stel dat je geen abonnement hebt, maar precies halverwege een maand Dal Voordeel aanzet, dan komt er een extra factuur om € 2,50 in rekening mee te brengen voor de resterende periode. Rond de 18de komt dan weer een reguliere factuur met € 5,00 aan abonnementskosten. 

Hoewel het omzetten naar NS Flex geen speciale aan de Corona crisis gerelateerde actie is, bieden we het in veel gevallen wel aan als een optie om verdere abonnementskosten voorlopig te voorkomen. Op het moment je weer een abonnement nodig hebt, kun je dan zelf eenvoudig weer een abonnement aanzetten. Zo lang je geen abonnement nodig hebt, hoef je niks te doen en maak je geen kosten. 

Reputatie 7
Badge +3

Het ligt eraan welk type abonnement u nu heeft. Heeft u een NS Flex of een saldo abonnement? 

Bij een Flex abonnement staat er in MijnNS bij de kaart “Bekijk en wijizig uw abonnnement” waar u zoals het al zegt uw abonnement kan wijzigen naar Flex zonder abonnement om uw abonnement “uit te zetten” en geen kosten te betalen. 

Heeft u een saldo abonnement dan moet u eerst overstappen naar NS Flex en direct Flex zonder abonnement kiezen. Overstappen naar Flex kan via MijnNS. Op de startpagina staat aan de rechterkant een wit vlak met “Stap nu over naar NS Flex” en een blauwe button “Direct bestellen”. Of via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten. Als u in het bestelproces aangeeft momenteel een abonnement op saldo te hebben wordt u naar uw MijnNS geleid en kunt u de overstap regelen.

Aangezien ik geen nadere informatie kan vinden, neem ik aan dat er thans nog geen Flexdagen (ipv Keuzedagen) worden aangeboden. Als dit inderdaad het geval is, kan er dan worden aangegeven vanaf wanneer dit wel het geval zal zijn?

Goede vraag! De planning is nog niet bekend. Ik vermoed ergens in 2019. Mocht ik meer weten (over alle abonnementen en bijproducten), dan plaats ik een update.
Reputatie 2
Ik heb zojuist een bericht gestuurd! Als je kijkt naar het bedrag wat ik duurder uit ben geweest bij mijn reis met de buurtbus, dan lig ik daar zeker niet wakker van (exact 1,50). Maar naar verhouding ben ik in dit geval bijna dubbel zo duur uit geweest met NS Flex (86%, ik heb 3,23 betaald in plaats van 1,73). Ik ben benieuwd of men er wat mee kan.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je ontzettend baalt dat je zo lang een verkeerd abonnement hebt gehad. Mijn begrip heb je zeker, maar zoals Thom aangeeft is dit het beleid. Als je een abonnement 9 maanden niet gebruikt, wordt het ook niet met terugwerkende kracht beëindigd en wanneer je erachter komt dat je zoveel met je Dal Voordeel reist, dat een Dal Vrij abonnement je geld bespaart dan wordt dit ook niet met terugwerkende kracht in orde gemaakt. Bij een trajectwissel zou er dan ook bij elke reis buiten het traject gekeken moeten worden wat de prijs zou zijn geweest wanneer je het andere traject had gehad. Hier is geen beginnen aan. De klantenservice heeft hierin het laatste woord, voor het hebben van het verkeerde abonnement kan je geen restitutie afdwingen. Ik ben als consument zelf niet zo assertief en weet niet of ik, als het mij was overkomen, een klantenservice om restitutie zou vragen. Mijn excuses voor het ongemak.


Een beetje valse promotie toch!! NS Flex is zeker NIET voor iedereen beschikbaar, namelijk niet voor/door minderjarigen. Dus een behoorlijk gemiste kans van de NS!!Goedemorgen m2heikamp. Jammer dat jouw dochter geen gebruik kan maken van NS Flex. We zijn nog steeds in ontwikkeling, ook al is de testperiode nu afgerond. We hebben te maken met technische beperkingen en met keuzes, en daarom is het helaas nog niet mogelijk. Maar, goed nieuws! Dit gaat wel gebeuren! Ook wij vinden dat minderjarigen ook van NS Flex moeten kunnen profiteren, en dus gaan we gezinspakketten introduceren, zodat ook klanten jonger dan 18 jaar NS Flex kunnen gebruiken. Wanneer dit is afgerond, is helaas nog niet bekend, maar het staat absoluut op de planning.


Wel even goed lezen graag. Ze wilde wel maar het kan momenteel niet!
Maar inderdaad, dat is goed nieuws. Fijn om te horen.
Ik ben wel benieuwd hoe dit wordt vormgegeven en of onze eigen NS Flexkaarten daar aan gekoppeld kunnen worden.
bedankt voor je inhoudelijke reactie.
Badge +3
NS Flex houdt inderdaad geen rekening met rittenkaarten, en waarschijnlijk kan je er niet eens mee inchecken bij nachtbussen die een vast tarief hanteren (bijv. de nachtbussen Utrecht - Eindhoven voor €12).

Bij interliners waar het instaptarief hoger is (meestal €8 i.p.v. de gebruikelijke €4) maar waar je verder gewoon op saldo reist per km zal het wel goed gaan. Alhoewel ik al reacties gelezen heb dat iemand niet kon inchecken in dezelfde bus die overdag gewoon een lijndienst reed maar 's nachts als nachtbus. Dan zal je dus met PIN moeten betalen, als het niet van je saldo kan.
Badge +3

Er stond op ns.nl/abonnmenten inderdaad naast de knop Bekijk abonnementen een keuzehulp linkje (“...of help mij kiezen”), maar die is sinds kort weer weg. :thinking:

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt voor uw berichtje Maxime,

maar ook al ben ik zelf schuldig hieraan, waar is de begrijp of klantvriendelijkheid gebleven?

Heb het uitgerekend en 450 of zelfs meer praten we hiervoor.

Ieder maakt weleens fouten en ook al ben ik degene die deze fout maakte is er bij de NS geen enige sympathie of maakt het jullie helemaal niets uit?

Stel dat dit jouw was overkomen zou je niet willen dat er een restitutie plaats had gevonden ipv onbegrijp?


Je komt ¾ jaar nadat jij een korter traject bent gaan reizen met een vraag om restitutie en vind het niet klantvriendelijk omdat je geen restitutie over al die maanden krijgt? Je neemt een trajectabonnement om op een bepaald traject zonder extra kosten te reizen. Dat je maar op een deel van dat traject reist maakt voor dat abonnement niet uit, je had het hele traject kunnen reizen zonder extra kosten.

Helaas niet in dit geval Thom, ik probeer het nu weer en nog steeds diezelfde melding :( Kun je dit ook op het station regelen?

Reputatie 5
Badge
Ik had een topic geopend, maar die is op wonderbaarlijke wijze verdwenen...

Ik heb een Weekend Vrij en wil overstappen naar Flex Weekend Vrij. Klaas-Jan zegt in deze reactie dat dat kan.

Hoe pak ik dat aan? Als ik via de NS flex pagina mijn gegevens invul krijg ik de melding dat er al een Mijn NS account actief is (wat klopt), en dat ik het daar moet regelen. Alleen kan ik op mijn NS niks terug vinden over NS Flex. Iemand een idee?
Hallo!

Ik wilde alvast een NS dalvrij (flex) abonnement op mijn kaart zetten. Ik zit momenteel in het buitenland en kom 10 november terug. Normaal duurt het altijd een aantal werkdagen voor dit geregeld is, maar ik zag dat ik het nu al op mijn kaart kon zetten. Er stond in de mail: Uw overstap is pas definitief als u NS Flex heeft geactiveerd door bij de kaartautomaat de bestelling op te halen. Dit moet u doen vóór 0 en kan bij de NS-kaartautomaat of bij één van de overige ophaalpunten voor de OV-chipkaart. Kijk voor een overzicht van de ophaalpunten op www.ov-chipkaart.nl/adresvinder
Kan ik nu op 10 november of erna mijn bestelling ophalen en gaat dan pas het betalen in? Of?

Alvast dank voor jullie hulp!

Even voor mensen die toevallig nog ouden abbonement hebben. Het word niet automatisch overgezet naar flex. Officiëel is flex al een jaar maar ik heb gelukkig nog steeds me oude weekend vrij

Badge +3
Ik heb een Weekend Vrij en wil overstappen naar Flex Weekend Vrij. Klaas-Jan zegt in deze reactie dat dat kan. Hoe pak ik dat aan?
Lukt het via de link op deze pagina?
Reputatie 2
Gaan de prijzen van NS Flex abonnementen ook omhoog in 2019?
Reputatie 7
Badge +3

Helaas niet in dit geval Thom, ik probeer het nu weer en nog steeds diezelfde melding :( Kun je dit ook op het station regelen?


Je kunt het op het station regelen, maar dan kun je het niet direct gebruiken.

Heb je al contact gehad met de klantenservice zodat zij met jou mee kunnen kijken?

Badge +3

En Flex zonder abonnement kan op ieder moment weer gewijzigd worden naar Flex met een abonnement (bv weer Flex Dal Vrij), daar hoeft u niet minstens een maand voor te wachten.

https://www.ns.nl/klantenservice/flex/ns-flex-wijzigen.html

Probleempje! Als er bij NS Flex zonder abonnement een (foutieve) prijs staat dan lukt wisselen niet binnen een maand. Het is dus niet alleen een cosmetisch foutje.

 

Reputatie 7
Badge +4

Soms helpt het als u het probeert met een andere browser. Zelf ben ik wel een fan van Safari maar NS is dat niet altijd. Als niets lukt, is Klantenservice de enige optie.

Bryan, ik stuur je even een privebericht, dan pakken we het op!

Reageer