NS Flex is officieel van start! | NS Community
Sticky

NS Flex is officieel van start!

  • 3 September 2018
  • 646 reacties
  • 156647 Bekeken

Update 19 juni 2019.
Info m.b.t. Samenreiskorting aangepast.

Update 23 augustus 2019.
Info m.b.t. ontwikkelingen aangepast.

Heb je onze mooie website al gezien? En heb jij NS Flex al?

Vanaf vandaag is de proefperiode afgelopen en zijn we officieel live. In dit topic geef ik je graag nog wat updates. Heb je toch nog een vraag, en staat deze hier niet tussen? Stel hem gerust!

Let op: het kan een paar uur duren voordat de bevestiging van de bestelling wordt verstuurd. Het is momenteel erg druk vanwege alle aanmeldingen.

NS Flex zonder abonnement
Met NS Flex zonder abonnement kun je door in en uit te checken op rekening reizen met de trein, bus, tram en metro en standaard gebruik maken van OV-Fiets en (fiets) Stallen op rekening op bepaalde stations. De kosten hiervoor worden door NS maandelijks in rekening gebracht en betaal je via een automatische incasso.

Is NS Flex te combineren met abonnementen?
NS Flex wordt beschikbaar voor de volgende abonnementen: Dal Voordeel, Altijd Voordeel, Weekend Voordeel (40% korting in het weekend), Weekend Vrij, Dal Vrij en Altijd Vrij. Het is niet mogelijk NS Flex te combineren met het Voordeelurenabonnement en Traject Vrij. Ook bijabonnementen of Keuzedagen worden niet aangeboden. Kijk voor meer informatie over onze toekomstplannen hieronder bij 'Overstaphulp'.

NS Flex en (ex)studenten
NS Flex kan niet tegelijk met het Studentenreisrecht op je OV-chipkaart gezet worden. Wil je toch NS Flex, zet dit dan op een andere OV-chipkaart. Ben je uitgestudeerd en wil je gebruik maken van de actie? Ook dit kan niet in combinatie met NS Flex. In de toekomst maken we het wel mogelijk NS Flex met kortingen te combineren.

Kan ik met NS Flex nog Samenreiskorting op mijn kaart laden?
Heb je een NS Flex zonder abonnement (NS Flex Basis), NS Flex Weekend Voordeel of NS Flex Weekend Vrij zonder dalkorting en wil je buiten de spits met korting meereizen? Dat kan met iemand die een NS-abonnement heeft. Zet Samenreiskorting dan eerst aan in de NS-app of Mijn NS. Let op: Samenreiskorting is alleen geldig als je samen reist met iemand die in het bezit is van een NS-abonnement (uitgezonderd KidsVrij) of Studentenreisproduct.

Bij NS Flex gaan we uit van samen uit, samen thuis. Als je incheckt vóór 06.30 uur, tussen 09.00 en 16.00 uur, of ná 18.30 uur ontvang je automatisch 40% korting op jouw reis. Deze korting blijft geldig tot 04.00 uur de volgende dag. In het weekend en op feestdagen is Samenreiskorting de hele dag geldig.

Als je alleen terug reist, moet je de Samenreiskorting voor de terugreis weer uitzetten. Ook dit doe je in de NS-app of Mijn NS.

Let op: heb je als medereiziger géén NS Flex dan moet je de Samenreiskorting bij de NS-kaartautomaat op je OV-chipkaart zetten en kan dit niet in de NS-app of Mijn NS.

Is NS Flex even duur als reizen op saldo?
In grote lijnen zijn de kosten gelijk. Er zijn een paar uitzonderingen. De abonnementen zijn per maand ongeveer 1 euro duurder. Dit komt door de flexibiliteit om maandelijks te kunnen wijzigen en het voordeel van achteraf en uitgebreid betalen. Bij 1e klas reizen in de trein in het weekend ben je goedkoper uit. Maak je met een kortingsabonnement een reis met twee of meer verschillende treinvervoerders en check je bij de ene vervoerder in een andere tariefperiode (dal of spits) in dan bij de andere, dan verschilt de prijs tussen NS Flex en Reizen op Saldo. Check je met een Dal Voordeel in de daluren in bij Arriva en daarna in de spits bij NS, dan ben je goedkoper uit met NS Flex. Met NS Flex betaal je namelijk voor de gehele reis daltarief, omdat ke de reis in de daluren bent begonnen. Bij reizen op saldo betaal je daltarief voor het eerste reisdeel bij Arriva en vol tarief voor het tweede reisdeel bij NS, omdat je bij NS in de spitsuren bent ingecheckt. Check je echter in de spits in bij Arriva en dan in de daluren bij NS, dan ben je met Reizen op Saldo goedkoper uit. Het moment van inchecken is namelijk leidend.

Kan ik ook 1e klas reizen?
Jazeker! Alle abonnementen zijn standaard 2e klasse. Bij de Vrij-abonnementen kun je reizen in de 1e klas afkopen voor dezelfde periode als het Vrij-reizen van je NS Flex abonnement. Dus met een Weekend Vrij kun je 1e klas afkopen voor vrij reizen in het weekend in de 1e klas. Buiten die periode reis je standaard 2e klas, maar kun je met een klassewissel alsnog 1e klasse reizen. Je betaalt dan het verschil bij tussen 1e en 2e klas. Ook voor de Voordeel-abonnementen en NS Flex zonder abonnement kun je zo'n klassewissel doen. Een klassewissel doe je via Mijn NS. In de toekomst kan dit ook via de NS app.

Van welke deur-tot-deur diensten kan ik gebruik maken met NS Flex?
OV-fiets en Stallen op Rekening. Je betaalt hiervoor geen abonnementskosten, alleen de ritprijs. In de toekomst verwachten we ook andere diensten aan te sluiten, zoals taxi, Greenwheels en auto parkeren in Q-park.

Hoe kan ik de kosten inzien die ik met NS Flex maak?
Deze kosten kun je inzien via Mijn NS en in de nabije toekomst ook via de NS app. Daarnaast krijg je maandelijks een digitale factuur in Mijn NS. Je ontvangt per mail een aankondiging dat de factuur gereed staat. Ook wordt in dit bericht de automatische incasso aangekondigd, en wordt het totaalbedrag, de verwachte incassodatum en het bankrekeningnummer waarvan geïncasseerd wordt vermeld. De eerste factuur ontvang je na aanschaf van NS Flex of nadat je bent overgestapt. In deze 1e factuur zie je de abonnementskosten over de 1e maand. Na deze eerste maand krijg je een factuur met de gebruikskosten over die maand en de abonnementskosten voor de (eventuele) 2e maand.

Overstaphulp
In veel gevallen is het handig over te stappen naar NS Flex. In sommige situaties echter niet. Graag helpen we je op weg.

Overstappen is handig als:
- je reisgedrag iedere maand anders is
- je niet van saldo laden houdt
- je graag flexibel wil zijn in je reisklasse

Let bij de volgende abonnementen op:
- Dal Voordeel met korting: het advies is om pas na het jaar over te stappen.
- Traject Vrij: dit wordt eind 2019 / begin 2020 mogelijk.
- Kids Vrij: bij Kids Vrij reis je niet op saldo of op rekening, maar helemaal gratis. Wij gaan daarom deze ook niet als NS Flex variant aanbieden.
- OV Vrij: vanwege BTM is dit nog niet mogelijk. De verwachting is dat wij bus, tram en metro vrij vanaf begin 2020 kunnen aanbieden.
- IC Direct Altijd Toeslag Vrij: dit is vanaf oktober/ november 2019 mogelijk. Tot die tijd een los kaartje bij de zuil.
- Voordeelurenabonnement: dit abonnement wordt niet aangeboden.

Verder wordt de huidige vorm van bijabonnementen in NS Flex vervangen door gezinspakketten. Als je nu dus overstapt met een bijabonnement bij Weekend Vrij, Dal Vrij of Altijd Vrij, wordt het bijabonnement een hoofdabonnement en krijg je geen korting over je bijabonnement. Het advies is dan ook alleen over te stappen als de korting minder waarde oplevert dan de voordelen van NS Flex.

Tevens wordt de huidige vorm van Keuzedagen in NS Flex vervangen door Flexdagen. Als je nu dus overstapt, moeten de Keuzedagen opgezegd worden. Het advies is dan ook niet over te stappen als de voordelen van Keuzedagen meer waarde hebben dan die van NS Flex.

Bij overstap wordt het huidige abonnement beëindigd en ontvang je het nog te verrekenen bedrag terug op de rekening. Dit is een losse transactie en wordt niet verrekend met je NS Flex factuur.

Tot slot is het zo dat de leeftijdskorting nog niet is verwerkt. Medio 2020 zal ook de leeftijdskorting voor 65 plussers bij Weekend Vrij en Dal Vrij mogelijk zijn. Let op: de korting die je krijgt als 65 plusser in BTM (zoals vroeger met de roze strippenkaart) werkt al wel met NS Flex.

646 reacties

Badge +3
Leuk deze pagina https://www.ns.nl/abonnementen/keuzehulp.html maar zet erbij dat Flex GEEN optie is voor ex-studenten die een Dal Voordeel gratis willen voor een jaar (of €50 korting op iets anders).

Anders blijven we het uitleggen... Jaartje Dal Voordeel gratis.. Dat is (nog) niet mogelijk met Flex!
Ik ga je suggestie doorzetten naar onze websitebeheerders, Robert! Goeie!
Het staat er op hoor, Robert! Heeeelemaal onderaan 😉
Badge +3
Top! De vraag kwam op andere kanalen namelijk nogal vaak voorbij (ex-student en dus eenmalig €50 tegoed als korting op een NS-abonnement).
Hier een samenvatting van wat er nog fout gaat in de NS flex omgeving.
  1. overstap van BTM tarief naar BTM tarief met daar tussen een korte treinreis.
  2. overstap van BTM tarief op een regionale treindienst waar ook het BTM tarief geldt.
  3. busritten waarbij een vast tarief geldt (bijvoorbeeld buurtbus), NS blijft km tarief hanteren.
Toelichting punt 1 heb ik zelf nog niet ondervonden maar gelezen in deze forum. Punt 2 heb ik wel zelf ervaren met een rit met de stadsbus in Dordrecht en een overstap op de Merwede- Linge lijn.
En punt 3 heb ik ook deze forum gelezen.

Ik ben benieuwd of deze problemen worden opgelost.

Verder is er nog een probleem met de toeslag ICD. Deze is niet verkrijgbaar in de flex omgeving. Dus dan moet er een papieren kaartje worden gekocht. Maar dat is duurder in de daluren. De toeslag zuil zal niet gaan werken, want dan krijg je een negatief saldo op de ov-chipkaart met alle problemen van dien.
Wanneer wordt de toeslag aangeboden binnen de flex omgeving?

Als je bedenkt hoe het systeem werkt is het logisch dat NS flex verder met geen enkel ander (kortings) abonnement werkt, dan datgene wat binnen de flex omgeving wordt aangeboden. Een abonnement wordt simpelweg niet door het ov-chipkaart systeem herkent.
Reputatie 3
@johabo2 de toeslagzuil werkt wel met Flex (en businesscard), het bedrag komt erbij op de rekening. De toeslag voor een maand afkopen in Flex wordt beloofd voor 2019.
Lees ik dit nu goed?

Met een dalvrij abonnement wordt mijn reis opnieuw bepaald als ik van vervoerder wissel.
Dus NS check in tijdens daluren reizen voor abonnements kosten maar bij overstap van NS naar Arriva tijdens de spits moet ik de reis betalen als reizen in de spits.

Maar met een dalvrij flex abonnement wordt het als overstap gezien en blijf ik dalvrij reizen ?

Wat is het verschil dan tussen die twee abonnementen ?

Had altijd een dalvrij en reis dagelijks van Duiven naar Hilversum. Ben voor 06:30 in Arnhem dus check daar ook in voor dalvrij tarief. Smiddags voor 16:00 weer vertrek uit Hilversum dus tot aan Arnhem dalvrij. Laatste stuk van Arnhem naar Duiven tijdens spits uit checken en inchecken bij Arriva dus vol tarief. Zo reis ik al jaren voor ongeveer € 150,- per maand tussen Duiven en Hilversum dus behoorlijk gunstig. Sinds een paar maanden abonnement gewijzigd naar eerste klas. Paar tientjes meer maar ok je gund jezelf ook wel eens wat. Omdat Breng Arriva geen 1ste klas kent, ja ze hebben een paar stoeltjes met een andere stofje bekleed en noemen dat eerste klas, heb ik een extra OV chipkaart 2de klas aangeschaft. Niet dat ik niet genoeg bespaar tov met de auto te gaan, maar om bijna het dubbele te betalen voor een leer overtrokken stoel die bijna toch altijd door spoor personeel wordt bezet, vind ik ook wat overdreven.

Maar als ik het goed begrepen heb kan ik de dagelijkse € 2,80 ook nog besparen door over te stappen van dalvrij naar dalvrij flex?
Reputatie 2
Wanneer komt intercity direct altijd toeslagvrij beschikbaar voor NS flex? Is al bekend welke maand dit beschikbaar komt?
@Foolspeed Excuses voor de late reactie. Het klopt inderdaad dat bij NS Flex de eerste check in geldt, ook als je overstapt naar een andere vervoerder.
@YKC Dat is helaas nog niet duidelijk. Zodra we meer weten zullen we dit communiceren.
Reputatie 7
Badge +4
Wat is de verklaring dat dit type overgang in de spits wel kan voor Flex, en niet voor de klassieke abonnementen? Het voelt niet rechtvaardig.
Dat durf ik niet precies aan te geven Thom. Dit zijn de voorwaarden van het 'Reizen op rekening'. Normaal gesproken kunnen wij de reizen bij andere vervoerders ook niet inzien en met Flex natuurlijk wel. Wellicht dat dat een factor is. Als je wilt dat ik hier verder in duik dan hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge +4
Ach, je kent me en ik wil altijd graag weten hoe het zit. Her verhaal over inzage in gegevens met Flex is wel plausibel maar geeft ook aan dat inzage mogelijk is, al zal er een andere constructie moeten worden toegepast.

Het is wellicht wel uit te leggen, maar als het met de ene groep kan, voelt het rechtvaardiger als dat met de aanvankelijke en vaak langduriger klanten ook mogelijk is. Zoals het nu gaat, is het onbevredigend.

Dus graag.
Badge +3
@Thom Dat komt omdat alle transacties met Flex uiteindelijk afgehandeld worden door NS. Daarbij kan dus je hele reis door NS gereconstrueerd worden en een prijskaartje aan gehangen.

Een vervoerderswissel met Flex is dus simpelweg een overstap binnen 35 minuten en vervolg van je reis, tegen de voorwaarden van Reizen op Rekening (NS zoekt het tarief en recht op korting/vrij reizen later uit).

Bij klassieke abonnementen (Reizen op Saldo) wordt een vervoerderswissel gezien als een nieuwe incheck bij die andere vervoerder, en dus een nieuwe rit tegen het dan geldende tarief. NS kan dat niet verrekenen met korting (en andersom ook niet). De voorgaande rit bij de ene vervoerder is onbekend bij de andere.

De kosten daarvan worden dan dus afgehandeld door de betreffende vervoerder. Uiteraard tellen wel je tariefeenheden door voor langeafstandskorting, want dat kan wél altijd uitgelezen worden bij de overstap.

Bij klassieke abonnementen zal er dus iets gedaan moeten worden door TLS, om die gegevens uit te wisselen en achteraf de juiste prijs te berekenen. Maar bij Reizen op Saldo is er geen 'achteraf'. Vandaar dus het verschil ;)

NS kan de voorwaarden van Flex wel gelijktrekken aan Reizen op Saldo, maar eigenlijk vind ik het eerlijker hoe het bij Flex gebeurt (omdat het rit-naar-reis principe daar nu wél kan). Zoals je weet kan dat zowel in je voordeel maar óók in je nadeel zijn, overstappen in de spits (of juist buiten de spits). Nu heb je dus die keuze om het in principe altijd in je voordeel te doen (reizen op klassiek abonnement of Flex). Met name met Dal Vrij kan het een boel schelen (vrij reizen of de volle mep betalen in de spits).

Het is maar hoe je het bekijkt, klassieke klanten die benadeeld worden of Flex klanten die door de vernieuwing/verandering voordeliger uit zijn of andere nieuwe mogelijkheden hebben.

Ik vergelijk het maar met vroeger rijden in een oude auto die Super 98 benzine nodig had, of nieuwere auto's die genoegen nemen met het (goedkopere) Euro 95. Of met een oudere diesel niet meer de binnenstad of milieuzone in mogen... Maar (om het met trein te vergelijken) nog wel met die oude/duurdere auto in de middagspits korting krijgen 😉
Reputatie 6
Badge +2
@Thom Dat komt omdat alle transacties met Flex uiteindelijk afgehandeld worden door NS. Daarbij kan dus je hele reis door NS gereconstrueerd worden en een prijskaartje aan gehangen.

Een vervoerderswissel met Flex is dus simpelweg een overstap binnen 35 minuten en vervolg van je reis, tegen de voorwaarden van Reizen op Rekening (NS zoekt het tarief en recht op korting/vrij reizen later uit).

Bij klassieke abonnementen (Reizen op Saldo) wordt een vervoerderswissel gezien als een nieuwe incheck bij die andere vervoerder, en dus een nieuwe rit tegen het dan geldende tarief. NS kan dat niet verrekenen met korting (en andersom ook niet). De voorgaande rit bij de ene vervoerder is onbekend bij de andere.

De kosten daarvan worden dan dus afgehandeld door de betreffende vervoerder. Uiteraard tellen wel je tariefeenheden door voor langeafstandskorting, want dat kan wél altijd uitgelezen worden bij de overstap.

Bij klassieke abonnementen zal er dus iets gedaan moeten worden door TLS, om die gegevens uit te wisselen en achteraf de juiste prijs te berekenen. Maar bij Reizen op Saldo is er geen 'achteraf'. Vandaar dus het verschil ;)

201902 9 20:19
Ik begrijp je redenering niet. Bij klassieke abonnementen wordt al doorgegeven met welke korting is gereisd, die korting kan gewoon overgenomen worden.
Badge +3

Als dat zo is, waarom is er dan ooit voor gekozen om het een nieuwe reis/rit te maken -met behoud van langeafstandskorting als enige parameter- (dus niet die korting) bij klassieke abonnementen?

En waarom doet NS bij Flex (tijdstip eerste incheck is bekend) dan niet precies hetzelfde?

Voordeel voor de reiziger (omdat het kán, maar dus ook in jouw nadeel) of gewoon onderweg naar single incheck en je hele reis maken tegen het tarief van de incheck?

Reputatie 6
Badge +2
Als dat [Bij klassieke abonnementen wordt al doorgegeven met welke korting is gereisd] zo is, waarom is er dan ooit voor gekozen om het een nieuwe reis/rit te maken -met behoud van langeafstandskorting als enige parameter- (dus niet die korting) bij klassieke abonnementen?
"Een nieuwe reis met behoud van langeafstandskorting" is tegenstrijdig. Als op basis van de nieuwe inchecktijd de korting wijzigt begint er een nieuwe reis, met een nieuw kortingtarief en de TE gereset naar 0 (zoals vroeger ook bij overstap van NS naar NS), heb ik begrepen. Bij overstap van NS naar Qbuzz met Dal Vrij heb ik overigens een keer geconstateerd dat als op basis van de nieuwe inchecktijd de korting wijzigt van 100% korting naar 0% korting, de TE wel doorlopen. Qbuzz gebruikt hier dus niet het gegeven dat de reis met NS met 100% korting was, maar ik dacht dat Qbuzz hierin een uitzondering is.
Badge +3
Daarom zei ik reis/rit, en nu snap ik het ook niet meer precies.

Het is bij Reizen op Saldo echt een nieuwe incheck dus (de vorige rit heb je dan afgerekend) en hooguit staan er nog gereisde TE plus een uitchecktijd van die vorige reis op je kaart, als (zichtbare) info voor die andere vervoerder, toch?

Dat is wel handig als we het over privacy en zo gaan hebben. Die andere vervoerder hoeft niet te weten waar ik vandaan kom, tenslotte! Bij Flex heb je die privacy al totaal opgegeven, en weten ze alles! In jouw voor/nadeel als het om spits/dal of andersom gaat dus...

Mijn eigen test (zonder Flex uiteraard) van enige tijd geleden met overstap NS-NS hieronder. Die ken je, en is al eerder besproken meen ik.

Als dat naar een andere vervoeder was betekent dat simpelweg dus geen korting meer, want de CiCo apparatuur van die andere vervoeder kent heel de voorafgaande rit met NS (terecht) niet, zelfs al staan die paaltjes gebroederlijk (dat woord bestaat niet, maar goed) naast elkaar en zitten er een maar paar seconden tussen je uit- en incheck.

Ik was in dit geval even naar de McDonalds op Hoog Catharijne gelopen, want gratis WC... :D

Ik ga het voor jullie uitzoeken Thom & Robert B, zodra ik meer te weten ben gekomen geef ik jullie een update! 🙂
Onze reizigers kunnen op een aantal manieren hun kosten inzien Thom & Robert B. Allereerst kan men vooraf in de reisplanner kijken wat de reis zal kosten, achteraf is de prijs terug te vinden in het Mijn NS account. Omdat de prijs bepaald wordt in NS-administratie is het niet mogelijk om de prijs van de rit te tonen bij het uitchecken. Mochten hier nog aanvullende vragen over zijn, lees ik dat graag! 🙂
Badge +3
Dank, maar geen antwoord op de vraag waarom NS ervoor gekozen heeft om een overstap naar een andere vervoerder bij spits/dal of andersom totaal anders te berekenen bij Flex dan bij de klassieke abonnementen.

De vermoedens hebben we natuurlijk al (omdat het nu kán bij Flex, die transparante overstap, geheel volgens het rit-naar-reis principe) maar het kan dus ook nadelig zijn (incheck in spits, overstap in daluren).

Met name op vrijdagavond met Weekend Vrij is dit nogal een probleem voor mensen met Flex die dat (nog) niet weten, en gewend zijn gewoon na die overstap na 18:30 vrij te reizen. Nu maakt dat het verschil tussen voltarief en vrij reizen!

Het ligt dus aan je reisgedrag of een (hetzelfde!) klassiek of Flex abonnement (Dal Voordeel/Vrij, Weekend Vrij) het gunstigst is, en dat zou eigenlijk niet de bedoeling moeten zijn, toch?

En bij Flex kan je ook niet meer de trucjes uithalen zoals bij klassieke abonnementen om korting of vrij reizen te forceren na de spits. Je moet dan verplicht eerst 35 minuten ergens uitgecheckt zijn, of aan de slag gaan met e-tickets.

Voor veel reizigers zal deze manier van rekenen overigens wél gunstig zijn, omdat je je dan bij die overstap van vervoerder in de spits niet meer druk hoeft te maken over verlies van je dalurenkorting.

Maar omdat je zegt "check de reisplanner" dan moet daar daar een optie in komen (ook op de website) Wat kost deze reis me (met verschillende vervoerders op tijdstip 😵 als ik reis met een klassiek abonnement, en wat kost het met Flex? Groot verschil soms!
Aan de hand van de vraag: 'Waarom heeft NS hiervoor gekozen?', heb ik besloten om hier verder in te duiken. Mocht ik het letterlijke antwoord op je vraag weten, zal ik bij je terug komen Robert B.
Zojuist overgestapt naar een ander abonnement binnen ns flex, echter zie ik nu dat deze onmiddellijk in gaat. Dat is niet wat ik wil, mijn verwachting was dat het nieuwe abonnement vanaf de eerste van de maand ingaat. Is dit nu nog terug te draaien? De gehele procedure is absoluut niet transparent. Nergens wordt een overzicht gepresenteerd wat de gevolgen zijn ten aanzien van kosten, ingangsdata, etc.
Badge +3
Een groot voordeel van Flex is dat je wijzigingen niet meer hoeft te bevestigen bij een ophaalpunt, en wijzigingen op elk moment (dus niet steeds per de zoveelste van de maand) doorgevoerd kunnen worden, desnoods halverwege een dag.

Het per direct in laten gaan heeft dus zijn voordelen, en voorkomt ook situaties waarbij je het op datum X zou in willen laten gaan en dan bijv. ziek wordt of het om een andere reden niet meer nodig zou hebben. Net als met e-tickets (lang) vooraf verzilveren kan dat tot problemen leiden.

Waarom was je verwachting dat zoiets per de 1e van de maand zou zijn? Dat was bij klassieke abonnementen namelijk ook niet noodzakelijk het geval, dan was het bijv. altijd per de 8e of 25e van de maand.

Via de klantenservice zal het wel terug te draaien zijn, zolang je nog niet gereisd hebt op je huidige abonnement.

Een wijziging vooruit inplannen is wel een veel gehoorde wens, dus wellicht komt dat nog, met misschien een optie om die wijziging vóór die datum nog in te trekken (wat bij e-tickets natuurlijk niet zomaar kan, maar bij Flex technisch mogelijk zou zijn).
Dank je voor je reactie Robert. Ik geef toe dat het mijn foutieve aanname was van het proces. Ik zie ook dat dit enorm veel voordelen heeft, zeker als je het niet elke keer opnieuw hoeft op te halen. Echter, een overzichtsscherm met meer informatie zou voor mij waardevol zijn geweest. En inderdaad een wijzing inplannen ook. Afijn, ik zal contact zoeken met de klantenservice.

Reageer