beantwoord

NS-Flex kaart en Mijn NS account

• 14 december 2018
  • 6 reacties
  • 202 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Ik heb een MijnNS account. Heb zojuist een NS-Flex kaart aangevraagd. Wil dat ook voor mijn vrouw doen. Echter vereist is een eigen account voor mijn vrouw. Prima, maar wij hebben al sinds jaar en dag één, hetzelfde e-mail adres. Dat willen we ook zo houden (werkt bij andere instanties waar we ook 2 accounts hebben) prima. Bij het aanmaken van een Mijn NS account is dit niet mogelijk. Oplossingen om toch een NS-Flex kaart voor mijn vrouw aan te schaffen? (zonder een apart email adres aan te maken welke vervolgens toch niet meer wordt gebruikt).
icon

Beste antwoord door Iris NS 14 december 2018, 22:04

Hoi Wiwi,

Welkom bij onze NS Community 🙂 Wat leuk dat jullie gebruik willen maken van NS Flex! Helaas kun je inderdaad niet 2 accounts koppelen aan hetzelfde e-mailadres en zal je vrouw hier een ander e-mailadres voor kunnen aanmaken.
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Wiwi,

Welkom bij onze NS Community 🙂 Wat leuk dat jullie gebruik willen maken van NS Flex! Helaas kun je inderdaad niet 2 accounts koppelen aan hetzelfde e-mailadres en zal je vrouw hier een ander e-mailadres voor kunnen aanmaken.
Bedankt voor jouw reactie, Iris.
Echter we hebben beide hetzelfde e-mail adres (ook bij andere instanties waar we wel aparte accounts hebben).
Het probleem is dat als ik voor mijn vrouw een apart e-mail adres aanmaak dit alleen maar voor de NS is en verder niet gebruikt zal worden: sterker nog evt. (belangrijke) e-mails van de NS naar dit e-mail adres zullen niet gelezen worden.
Dus ik zou graag zien dat er aan hetzelfde e-mail adres toch 2 accounts gekoppeld kunnen worden of wat ook een oplossing zou kunnen zijn is dat er niet met e-mailadressen wordt gewerkt maar met een gebruikersnaam zijnde geen e-mailadres.
Ik begrijp dat dat een stuk handiger is inderdaad. Ik zal je wens aan mijn collega's doorgeven. Op dit moment kan ik dit helaas niet veranderen. Wat je bij het nieuw aangemaakte e-mailadres nog zou kunnen instellen is dat e-mails automatisch worden doorgestuurd naar jullie gezamenlijke e-mailadres. Eventueel kun je na het bestellen nog wel bij onze klantenservice aangeven dat je liever per post op de hoogte gehouden wilt worden.
Reputatie 7
Badge +3
Mogelijk kunt u op uw e-mailaccount een alias voor uw vrouw aanmaken. Dan heeft zij wel een eigen e-mailadres naar de mail komt dan gewoon binnen op het hoofdaccount (het al bestaande e-mailadres).
Ik kan bv bij XS4ALL per e-mail account 10 aliassen instellen. U zou bij de provider waar u uw e-mailaccount heeft kunnen checken of dit voor u ook kan en waar/hoe u dit kunt instellen.
Badge +3
Als je geen aliassen kunt maken is in principe is een (gratis) Gmail of Outlook.com accountje ook voldoende. Daarvan kan je eenvoudig alle binnenkomende post gewoon automatisch laten doorsturen naar een ander e-mailadres (je huidige dus).

Als je al een Microsoft (of OneDrive of Live) account hebt (bijv. om bij Windows 10 te kunnen aanmelden) dan kan je dat ook gebruiken. Je hebt dan al een Outlook.com mailbox namelijk.

Maar mee eens, het blijft onhandig want je e-mail adres is bij Mijn NS per definitie je gebruikers/accountnaam, en die moet uiteraard uniek zijn (kan maar naar één persoon verwijzen). Na het aanmaken van de account kan je het e-mailadres (voor correspondentie) overigens gewoon wijzigen.
Allen bedankt voor jullie reacties. Ik zal het hier voorlopig mee moeten doen al blijf ik het onhandig en onwenselijk vinden. Hopelijk maakt de NS het mogelijk om, bij het aanmaken van een account, een gebruikersnaam te kiezen zijnde geen e-mail adres. Ik zal voorlopig geen account (en dus ook geen NSflex kaart) voor mijn vrouw aanmaken.

Reageer