Het komt er op neer dat in de nabije toekomst reizigers indien ze een abonnement bij de NS willen nemen, gedwongen worden een Flex abonnement te nemen. De huidige abonnementen op saldo worden totaal afgeschaft. Dit lijkt een voordeel te zijn voor de reizigers, maar het is vooral eerst gewoon een gedwongen NS-nering. In mijn specifiek geval, ik heb een weekend vrij reizen kaart met een 65+ korting, die met Flex zal vervallen, waardoor ik met het huidige tarief €7,- per maand meer moet betalen. De 65+ korting vervalt, en de NS is in haar informatie vaag over deze categorie reizigers. Nu heb ik ook de moeite genomen om de Productvoorwaarden NS Flex te lezen, en het opvallendste in die voorwaarden is het ontbreken van de mogelijkheid om een beroep te kunnen doen op de geschillencommissie. Artikel 12: Betaling en prijzen, laat vooral zien dat de NS alle rechten heeft om een vermeende schuld te innen, en de klant kan daar niks tegen inbrengen.
Beste antwoord door MoDe
Op dit moment is het niet duidelijk of en hoe de 65+ korting met Flex gerealiseerd zal worden.
Met de gewone dal voordeel en voordeelurenaboonnementen blijft het mogelijk om op saldo te reizen en zolang niet duidelijk is wat Flex voor 65+ betekent, blijven ook de oude abonnementen met korting bestaan.