beantwoord

NS flex met negatief saldo?

• 5 oktober 2018
  • 15 reacties
  • 1244 Bekeken

Ik heb sinds kort NS flex, maar tot mijn verbazing zag ik gisteren bij het uitchecken bij een GVB tram(!) dat er €0.87 van mijn ov was afgeschreven. Dit had als gevolg dat ik later op de dag bij het inchecken in de GVB tram de melding kreeg dat mijn saldo te laag was. Lijkt me niet helemaal de bedoeling van NS flex denk ik zo. In de trein en randstad rail kon ik vervolgens weer wel inchecken. Waarom is er saldo af gegaan bij GVB?
icon

Beste antwoord door Denice NS 5 oktober 2018, 10:49

Hi Mayflower89. Welkom bij de Community.

Wat vreemd dat er door GVB saldo van je kaart is geschreven terwijl je NS Flex hebt. Je hebt geen regionaal abonnement van GVB op je OV-chipkaart staan waarmee je nog reist op saldo?
Bekijk origineel

15 reacties

Hi Mayflower89. Welkom bij de Community.

Wat vreemd dat er door GVB saldo van je kaart is geschreven terwijl je NS Flex hebt. Je hebt geen regionaal abonnement van GVB op je OV-chipkaart staan waarmee je nog reist op saldo?
Hi Denice,

Nee ik heb NS flex altijd voordeel op mijn ov staan. Meer niet.
Dat is vreemd. Is het Flex abonnement ook al ingegaan? Anders kan ik dit niet verklaren en wil je vragen mij een privébericht te sturen. Dit doe je door op mijn naam en stuur bericht te klikken. Zou je mij dan jouw postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum, IBAN, e-mailadres en OV-chipkaartnummer willen sturen?
Ik ben nog aan het uitzoeken wat het probleem is. Ik durf nog niets te zeggen.
Ik ben ook nog met deze case bezig.
Badge +3
Dat bedrag van € 0,87 is wel vreemd, want het (landelijke) starttarief zou al € 0,90 moeten zijn.

Ben je 60+ dan krijg je wel automatisch 34% korting in bus/tram/metro, maar dat zou ook gewoon door Flex afgevangen moeten worden. Misschien dat @Erryt NS nog iets aan die info heeft?
Helaas kan ik nog niets terugkoppelen. Ik laat van me horen.
Ik heb nog niets wat ik hier kan terugkoppelen. Ik heb een reminder verstuurd om een update te kunnen geven.
Helaas kan ik nog geen update geven. Ik hoop de komende dag meer te vernemen.
Ik heb gisteren mijn NS-flex altijd voordeel geactiveerd bij het oplaad automaat... maar net kon ik niet inchecken door te laag saldo?
hoe kan dit?
Ik zie dit bericht helaas nu pas. Heb je al contact gehad met onze klantenservice, nbolink? Ik ben nog in gesprek met Mayflower89 om haar probleem op te lossen.
Ik ben nog steeds met Mayflower89 in gesprek om uitleg te geven hoe alles tot stand is gekomen.
Helaas heeft Mayflower89 al een tijdje niets meer van zich laten horen. Ik hoop dat het probleem is opgelost. Ik zal deze case nog wel even monitoren en wil Mayflower89 nog vragen om via een privébericht te reageren.
Ik zou niet durven zeggen of Mayflower89 Erryt nog heeft benaderd via een privébericht. Indien dat wel het geval is: Erryt is momenteel afwezig en zal begin januari weer van zich laten horen 🙂
Ik heb helaas niets meer ontvangen. Als Mayflower89 nog ergens tegen aanloopt dan mag hij mij dat laten weten via een privébericht.

Reageer