beantwoord

NS flex mislukte betaling

• 6 november 2019
  • 1 reactie
  • 65 Bekeken

Er mislukt een incasso, kan gebeuren. Het is alleen jammer hoe de klantenservice dan vast blijft zitten in vaste procedures :(

Ik heb de betaling voor mijn NS factuur gedaan na de eerste herinnering, vorige week maandag. Toen kreeg ik op de avond nog een email met de laatste herinnering voor de factuur en ging er vanuit dat deze gekruist was met de betaling.

Deze maandag op de deadline van de laatste herinnering heb ik nog contact gehad met de twitter helpdesk omdat er nog geen groene vink stond bij de factuur in mijn ns. Hierop was het antwoord dat ik de volgende ochtend contact op moest nemen met de telefonische helpdesk. Heb ik geprobeerd maar na 2x een half uur in de wacht te hebben gestaan maar opgegeven toen. 
Vandaag dus de gevreesde email gekregen dat de abonnement is beëindigd, dus nog een keer met de klantenservice proberen te bellen, na 40 minuten eindelijk iemand beet die me alleen maar kon vertellen dat de betaling inderdaad is ontvangen maar op de rekeningnummer van de normale abonnementen ipv de rekeningnummer die voor betalingen van flex abonnementen is. Dus er werd meteen gezegd dat er niks voor mij gedaan kan worden en dat de betaling een dezedagen wordt teruggestort :’) de rest moet ik maar uitzoeken met de incassobureau blijkbaar.

Het is een beetje jammer dat NS niks voor mij wilt doen ook al heb ik ter goede trouw gehandeld met een klein foutje, en meteen alle mogelijkheden voor mij op slot gaan. Ik moet nog 3 maanden lang dagelijks tussen amsterdam en den haag pendelen buiten de spits en nu wordt ik geforceerd een klassiek abonnement te nemen voor een jaar of een dure trajectkaart.

/rant 

icon

Beste antwoord door Danny NS 6 november 2019, 12:10

Hoi tnjans en welkom bij de NS Community!

Het spijt mij te lezen dat dit zo fout is gelopen! Ik begrijp ook dat je ervan baalt dat je nu extra kosten hebt gemaakt bij het incassobureau.

NS geeft de contractant genoeg tijd om iedere maand of jaar te voldoen aan zijn of haar betalingsverplichting, we sturen een reminder en een aanmaning. Deze periode neemt ongeveer een maand in beslag. Dat de betaling tijdig op de juiste rekening van NS is bijgeschreven is jouw eigen verantwoordelijkheid, het was daarom wijsheid geweest om bij de aanmaning direct contact met ons op te nemen, zeker als er twijfels zijn of je het juiste IBAN gebruikt.

Wij maken zelf ook kosten bij het incassobureau voor het aandragen van deze case, ik heb overleg gehad met mijn collega's maar ben bang dat ik hierin niks voor je kan betekenen.

Mijn excuus dat jouw abonnement nu is stopgezet, neem je de volgende keer direct met ons contact op? Zo kunnen we altijd met je meedenken en dit in de toekomst voorkomen.

Bekijk origineel

1 reactie

Hoi tnjans en welkom bij de NS Community!

Het spijt mij te lezen dat dit zo fout is gelopen! Ik begrijp ook dat je ervan baalt dat je nu extra kosten hebt gemaakt bij het incassobureau.

NS geeft de contractant genoeg tijd om iedere maand of jaar te voldoen aan zijn of haar betalingsverplichting, we sturen een reminder en een aanmaning. Deze periode neemt ongeveer een maand in beslag. Dat de betaling tijdig op de juiste rekening van NS is bijgeschreven is jouw eigen verantwoordelijkheid, het was daarom wijsheid geweest om bij de aanmaning direct contact met ons op te nemen, zeker als er twijfels zijn of je het juiste IBAN gebruikt.

Wij maken zelf ook kosten bij het incassobureau voor het aandragen van deze case, ik heb overleg gehad met mijn collega's maar ben bang dat ik hierin niks voor je kan betekenen.

Mijn excuus dat jouw abonnement nu is stopgezet, neem je de volgende keer direct met ons contact op? Zo kunnen we altijd met je meedenken en dit in de toekomst voorkomen.

Reageer