beantwoord

NS Flex niet geldig in Metro

• 6 februari 2019
  • 8 reacties
  • 837 Bekeken

Ik heb net probeerde met mijn NS Flex abo naar de metro over te stappen en ik kreeg een “Saldo te laag” melding.

Was het niet de bedoeling dat de Flex abo voor alle vervoerders werkte?

Gelukkig is mijn vrouw niet overgetapt, dat ga ik haar onmiddellijk afraden.

Jammer van de tijd.
icon

Beste antwoord door Robert B 6 februari 2019, 10:21

Overigens, ik lees net dit topic dus er lijkt iets mis te gaan bij o.a GVB (metro).

Bij € 0,00 saldo zal één keer in- en uitchecken op saldo nog prima gaan (je kaart mag €4 in de min komen, en dat is precies het instaptarief voor bus/tram/metro) maar terugreizen of overstappen is dan niet mogelijk wegens saldo te laag. Mocht je dus merken dat je saldo lager wordt bij reizen met GVB, dan ligt het daar aan.

Ik neem aan dat GVB daarvan (spoedig) op de hoogte is, en in ieder geval een negatief saldo tot € 0,00 voor je kan aanvullen.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge
NS Flex werkt met alle vervoerders! Nee ik heb ze niet allemaal geprobeerd, maar uit eigen ervaring kan zeggen dat Flex wel werkt met de metro's in Amsterdam en Rotterdam. Heb je naast Flex misschien nog een kortingsabonnement van een lokale/regionale vervoerder op je kaart staan?
Nee. Geen enkele.
Badge +3
Het helpt vaak om enkele euro's saldo op de kaart te zetten (of vragen bij een GVB/RET balie om dat voor je te doen, leg de situatie uit). Daarna krijg je die melding niet meer. Dat saldo zelf wordt nooit verbruikt (als het goed is).
Het helpt vaak om enkele euro's saldo op de kaart te zetten (of vragen bij een GVB/RET balie om dat voor je te doen, leg de situatie uit).

Daarna krijg je die melding niet meer. Het saldo zelf wordt niet verbruikt.

Dat heb ik toevallig net gedaan, LOL.
Ik ga het later probereen. Het maakt eigenlijk zin: Het aangetoond saldo was idd negatief (-1 Euro of zo) en misschien is er een bugje in de functie die het saldo checkt of zoiets.

Bedant voor de workaround 😉
Badge +3
Overigens, ik lees net dit topic dus er lijkt iets mis te gaan bij o.a GVB (metro).

Bij € 0,00 saldo zal één keer in- en uitchecken op saldo nog prima gaan (je kaart mag €4 in de min komen, en dat is precies het instaptarief voor bus/tram/metro) maar terugreizen of overstappen is dan niet mogelijk wegens saldo te laag. Mocht je dus merken dat je saldo lager wordt bij reizen met GVB, dan ligt het daar aan.

Ik neem aan dat GVB daarvan (spoedig) op de hoogte is, en in ieder geval een negatief saldo tot € 0,00 voor je kan aanvullen.
Er zijn meerdere reizigers die melding maken van problemen bij het in- en uitchecken bij een andere vervoerder. Ik probeer duidelijk te krijgen wat hier de oorzaak van is. Ik wil jullie vragen om, wanneer je problemen hebt, je gegevens op te sturen in een privébericht. Ik heb hiervoor in elk geval je naam, adres, woonplaats en e-mailadres nodig. Je stuurt me een privébericht door op mijn naam te klikken en te kiezen voor "Stuur Bericht".
Ik begrijp dat er een storing is bij TLS waardoor reizigers problemen hebben bij het reizen met andere vervoerders dan NS in combinatie met NS Flex. We werken aan een oplossing.
Badge +3
Is er al een update over de oorzaak en eventuele vergoeding door wie dan ook, voor gemaakte kosten?

"Heb maar een kaartje in de bus gekocht, want bij een NS apparaat kon ik geen saldo meer laden vanwege Flex" en dat soort dingen?

NS zal je wel richting streekvervoerder sturen, maar Flex is gewoon een NS product en dan wijzen die vervoerders dus weer terug!

TLS/OV-chipkaart zal het helemaal worst wezen, die gaan daar niet over (een abonnement wat je op HUN kaart hebt dus. Zij leveren alleen de kaart en zoek verder maar uit wat je er allemaal op zet, lijkt het) en verwijzen je dus ook door naar de vervoerder(s).

Reageer