beantwoord

Ns Flex niet te combineren met studenten ov

• 7 november 2019
  • 7 reacties
  • 108 Bekeken

Sinds 1,5 maand heb ik NS flex. Nu komt mijn eerste factuur en kom ik erachter dat mijn studenten OV korting niet werk in combinatie met NS Flex. Hier was ik niet van op de hoogte, dan had ik dit abonnement niet aangeschaft. Kan ik de 40% korting die ik met mijn studenten ov had gehad terugkrijgen?

icon

Beste antwoord door Sander-VH 7 november 2019, 09:32

NS flex is ook niet te combineren met SRP.

Reden hiervoor is simpel:

Reizen op rekening is geen saldo product en SRP wel. Het staat volgens mij ook in de voorwaarden van NS flex of SRP dat het niet te combineren valt, dus de kans dat ze je de schade moeten terug betalen is klein. Vaak is de klantenservice wel coulant maar dat ligt aan de situatie. Ik zou als ik jou was hiervoor contact op nemen met de Klantenservice

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3

NS flex is ook niet te combineren met SRP.

Reden hiervoor is simpel:

Reizen op rekening is geen saldo product en SRP wel. Het staat volgens mij ook in de voorwaarden van NS flex of SRP dat het niet te combineren valt, dus de kans dat ze je de schade moeten terug betalen is klein. Vaak is de klantenservice wel coulant maar dat ligt aan de situatie. Ik zou als ik jou was hiervoor contact op nemen met de Klantenservice

Reputatie 7
Badge +4

Als u twee treinabonnementen heeft, heeft een van beide prioriteit, de ander wordt niet aangesproken. Het gaat bijna altijd mis en deze combinatie verbaast me, is eigenlijk niet mogelijk. U moet uw studentenabonnement en Flex elk op een aparte kaart zetten. U kunt het beste contact opnemen met Klantenservice, al kan het zijn dat men u naar DUO verwijst. U heeft hier ook zelf een verantwoordelijkheid in als student.

Reputatie 3

Als u twee treinabonnementen heeft, heeft een van beide prioriteit, de ander wordt niet aangesproken. Het gaat bijna altijd mis. U moet uw studentenabonnement en Flex elk op een aparte kaart zetten. U kunt het beste contact opnemen met [url=https://www.ns.nl/klantenservice/contact]Klantenservice[/url], al kan het zijn dat men u naar DUO verwijst. U heeft hier ook zelf een verantwoordelijkheid in als student.

Thom je linkje is niet goed gegaan 😅

Reputatie 7
Badge +4

Dank, even hersteld. ;-)

Reputatie 7
Badge +3

Het staat wel bij de info, als je via de algemene Flex pagina gaat naar Veelgestelde vragen. 

Al vind ik wel dat zoiets essentieels duidelijker en meer in het zicht gemeld mag worden of dat je bij bestellen een waarschuwing krijg dat het niet gecombineerd kan worden. Ik kreeg bv bij wijzigen van Traject Vrij naar Flex een melding dat Traject Vrij niet beschikbaar was als Flex (of iets in die  geest). Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om een melding te geven als “Je heeft een Studentenreisproduct, dit is niet te combineren met NS Flex”? 

https://www.ns.nl/klantenservice/flex/bestellen-studenten-en-minderjarigen.html

Badge +3

Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om een melding te geven als “Je heeft een Studentenreisproduct, dit is niet te combineren met NS Flex”? 

NS kan nu alleen maar zien of er NS-producten op een OV-chipkaart staan. NS weet simpelweg niet of er al een product van een andere vervoerder op de kaart staat en kan dus geen waarschuwing geven bij reizigers met een studentenreisproduct.

In het besluit over de wijziging van de abonnementen is uitvoerig beschreven dat Translink in opdracht van NS een service zal bouwen waardoor NS een check kan doen op de aanwezigheid van een ander (niet NS-)product op de OV-chipkaart. Het doel hiervan is dat Reizen op Rekening Bus Tram Metro niet op de kaart zal worden gezet bij reizigers die NS Flex aanvragen als er al een regionaal abonnement voor bus, tram of metro op de kaart staat. Maar zodra die check beschikbaar is, kan natuurlijk eenvoudig ook worden gezien of er al een studentenreisproduct op de kaart staat. NS kan het dan onmogelijk maken NS Flex op zo'n kaart te laden.

Reputatie 7
Badge +3

Doe dan alleen een algemene mededeling dat wanneer je een Studentenreisproduct heb dat je dit niet kan combineren met Flex. Nu geeft NS op de pagina waar je je Flex abonnement samenstelt alleen de voordelen. 

Reageer