beantwoord

NS Flex nog flexibeler door korting per moment te kunnen instellen

• 26 augustus 2020
  • 4 reacties
  • 171 Bekeken

NS Flex biedt nu 7 abonnementen die allemaal een zekere mate van korting geven in de spits, buiten de spits en in het weekend. Dit zijn vaste combinaties en niet flexibel genoeg. Zo ontbreekt er een “In de spits Vrij” en de “Doordeweeks Voordeel & Weekend Vrij”. Mijn werkgever wil waarschijnlijk wel een “In de spits Vrij” vergoeden maar een Altijd Vrij niet vanwege de kosten.

Kan aan de abonnementen een 8de optie worden toegevoegd zoiets als: NS Flex Helemaal Flexibel? Waarbij je zelf de mate van korting en klasse kan kiezen in de spits, buiten de spits en in het weekend? Zodat je echt flexibel iedere combinatie kan kiezen. Bijvoorbeeld “In de spits Vrij 2e klasse” combineren met “Weekend 40% korting 1 klasse”.

Op basis van de facturen trek ik de conclusie dat deze opzet intern al zo is (NS Altijd Voordeel bestaat uit: 40% korting in het weekend, € 2,00 per maand; 40% korting buiten de spits, € 3,00 per maand; 20% korting in de spits, € 18,00 per maand). Laat deze opzet dan ook naar de klant komen.

icon

Beste antwoord door bahnrider 26 augustus 2020, 19:26

Dit is een forum van klanten voor klanten en NS kijkt af en toe of er nog open vragen staan oid.

IK geef je geen kans. In feite is er wel spits VRIJ-maar dat is dus het hele net, kost ruim 333/mnd en is voordeliger, als je enkel precies in beide spitsen pendelt, als elke dag betalen vanaf ca 55 KM. Bvb in BElgie of nu OOstenrijk is dat pakken goedkoper-in AT net gezet op 3 eur/dag-voor het hele land en het hele OV. Daar zijn groenen aan de macht die dit tot speerpunt hebben gemaakt.

NS zit in diepe geldnood, heft allerlei voordeeltjes die er nog bestonden voor iets goedkoper reizen in de spits op dus dit zal net zo gelden voor allerlei goedbedoelde voorstellen die enkel de klant bevoordelen-en dus NS minder inkomsten brengen. E.e.a. nog flink versterkt door de gevolgen van de corona. Nu dreigen met ´dan ga ik wel met de auto (of de fiets-nog veel milieubewuster) helpen daar geen zier aan.

Overigens bestaat weekendvrij (spotgoedkoop, heb ik zelf ook) met korting-daluren al sinds FLEX er is. 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge

Dit is een forum van klanten voor klanten en NS kijkt af en toe of er nog open vragen staan oid.

IK geef je geen kans. In feite is er wel spits VRIJ-maar dat is dus het hele net, kost ruim 333/mnd en is voordeliger, als je enkel precies in beide spitsen pendelt, als elke dag betalen vanaf ca 55 KM. Bvb in BElgie of nu OOstenrijk is dat pakken goedkoper-in AT net gezet op 3 eur/dag-voor het hele land en het hele OV. Daar zijn groenen aan de macht die dit tot speerpunt hebben gemaakt.

NS zit in diepe geldnood, heft allerlei voordeeltjes die er nog bestonden voor iets goedkoper reizen in de spits op dus dit zal net zo gelden voor allerlei goedbedoelde voorstellen die enkel de klant bevoordelen-en dus NS minder inkomsten brengen. E.e.a. nog flink versterkt door de gevolgen van de corona. Nu dreigen met ´dan ga ik wel met de auto (of de fiets-nog veel milieubewuster) helpen daar geen zier aan.

Overigens bestaat weekendvrij (spotgoedkoop, heb ik zelf ook) met korting-daluren al sinds FLEX er is. 

Badge +3

Hier zijn al meer vragen over geweest, met name omdat op facturen de abonnementskosten ‘modulair’ uitgesplitst worden, en werkgevers of penningmeesters daar soms moeite mee hebben.

“Ja zeg, wij vergoeden van je reiskosten voor Dal Vrij (€105) wel die €74 voor doordeweeks, maar die €31 voor het weekend gaan we niet aan beginnen!” Ze vergeten dat een klassiek Dal Vrij ook gewoon €105 kostte en dat was eigenlijk nooit een probleem.

Helaas is het niet op te splitsen. Bij Dal Vrij krijg je dus Weekend Vrij er gewoon altijd bij.

Er zijn wel weekendabonnementen (Weekend Voordeel €2 en Weekend Vrij €31) waar je voor €3 per maand 40% korting buiten de doordeweekse spits aan toe kunt voegen (effectief dus Dal Voordeel €5 of het klassieke Weekend Vrij €34), maar er is geen Week Voordeel (€3) of zoiets.

Ik zie dat het antwoord van Robert B. als antwoord is gekozen terwijl het niet meer is dan een herhaling van de dingen die in de vraag staan met storende elementen. Voor mij het antwoord van bahnrider duidelijk het juiste en dus beste antwoord. Mijn vraag stel ik duidelijk aan de NS. Zoals bahnrider terecht opmerkt is dit een forum van klanten voor klanten. Daarin heb ik mij vergist. Dus het antwoord van bahnrider is het antwoord. Hoe is dit aan te passen?
Het antwoord van Robert B. vind ik storend omdat hij als geen NS medewerker stellig zegt dat het ‘Helaas is het net op te splitsen’. Hiermee suggereert hij dat er over mijn vraag een beslissing is genomen. Dat is gewoon onjuist.

Badge +3

Ik heb geen idee wie het antwoord gemarkeerd heeft maar (als niet NS) zeg ik alleen maar dat de abonnementen zoals ze nu zijn weliswaar ‘modulair’ lijken (zie je factuur) maar dat dus niet zijn. 40% korting doordeweeks in de daluren (€3) is dus niet los verkrijgbaar, en Dal Vrij €74 dus ook niet.

Storend? Tja, niet het antwoord dat je zou willen misschien… Als een moderator dit leest, dan onmarkeer het antwoord maar (en dan wat Bahnrider zegt als antwoord).

Reageer