beantwoord

NS Flex nog steeds niet bestelbaar

• 7 september 2018
  • 5 reacties
  • 273 Bekeken

Hoihoi,
Het lukt mij maar niet om NS Flex met Weekend Vrij te bestellen. Ik blijf de melding krijgen "Er is een fout opgetreden. Probeer het nog eens." (via de pagina van NS Flex) of "U kunt niet naar NS Flex overstappen." (in Mijn NS)
Ik heb een bestaande OV-chipkaart die nog geldig is tot 2022 en heb er verder geen andere abonnementen opstaan, behalve voor de OV-fiets. Ik snap dus niet wat het probleem is. Ik heb al contact opgenomen met de klantenservice maar krijg geen antwoord, vandaar dat ik het hier dus maar eens probeer.
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Stijn NS 11 september 2018, 14:19

Update: Het stopzetten van het OV-fiets abonnement van adriaan hopsakee heeft het probleem verholpen, hij heeft het NS Flex abonnement kunnen bestellen!

Voor de meelezers: Wanneer er problemen zijn met het bestellen van een NS Flex abonnement is het verstandig om contact op te nemen met onze Klantenservice.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Het kan zomaar zijn dat het OV-fiets abonnement roet in het eten gooit. Dit kun je niet omzetten naar Flex (althans niet via Mijn NS).

Wellicht lukt het wel om Flex Weekend Vrij te bestellen op een nieuwe kaart. Deze is gratis maar het duurt een week voordat je die in huis hebt en kunt gebruiken. Je huidige kaart kan je dan beschouwen als reserve, voor als de nieuwe kaart kapot gaat of kwijt raakt.
Kan ik in dat geval dan niet gewoon mijn OV-fiets abonnement stopzetten, omdat NS Flex daar toch ook al bruikbaar voor is? Ik zie alleen niet hoe dat moet.
Goedemiddag adriaan hopsakee! Het zou inderdaad kunnen dat het bestaande OV-fiets abonnement verantwoordelijk is voor deze fout. De suggestie van Robert B is sowieso een oplossing wat zou werken, maar als je liever niet een volledig nieuwe kaart wil bestellen kan ik ook even met je mee kijken of we het op een andere manier kunnen oplossen. Waarschijnlijk zal ik daarvoor het bestaande OV-fiets abonnement moeten beëindigen, maar dat is op zich niet erg gezien het OV-fiets abonnement inbegrepen zit bij NS Flex!

Zou je mij daarvoor dan een privébericht willen sturen (klik op mijn naam, knop 'Stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, OV-chipkaartnummer en e-mail adres?
Het bericht is verstuurd!
Update: Het stopzetten van het OV-fiets abonnement van adriaan hopsakee heeft het probleem verholpen, hij heeft het NS Flex abonnement kunnen bestellen!

Voor de meelezers: Wanneer er problemen zijn met het bestellen van een NS Flex abonnement is het verstandig om contact op te nemen met onze Klantenservice.

Reageer