beantwoord

NS Flex of Reizen op rekening

• 12 maart 2019
  • 3 reacties
  • 609 Bekeken

Ik heb sinds deze week een NS Flex abonnement op mijn ov kaart gezet. Nu heb ik voor het eerst ingecheckt en dan staat er Reizen op rekening trein. Klopt dit?
icon

Beste antwoord door Tochjo 12 maart 2019, 08:04

Ja, dat klopt. Uw abonnement staat niet op de kaart zelf, dus de paaltjes en poortjes kunnen het niet tonen. Dat maakt het bijvoorbeeld mogelijk het abonnement te wijzigen zonder dit bij een kaartautomaat te moeten bevestigen, en na het inchecken uw reisklasse nog te wijzigen.

In Mijn NS kunt u zien wat uw abonnement is en worden ook de juiste ritprijzen getoond. Die zijn immers ook niet te zien op paaltjes en poortjes.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Ja, dat klopt. Uw abonnement staat niet op de kaart zelf, dus de paaltjes en poortjes kunnen het niet tonen. Dat maakt het bijvoorbeeld mogelijk het abonnement te wijzigen zonder dit bij een kaartautomaat te moeten bevestigen, en na het inchecken uw reisklasse nog te wijzigen.

In Mijn NS kunt u zien wat uw abonnement is en worden ook de juiste ritprijzen getoond. Die zijn immers ook niet te zien op paaltjes en poortjes.
Maar ik moest hem wel ophalen. Ik ging er dus vanuit dat het abonnement dan wel op de kaart stond. Maar als het zo klopt zie ik de factuur eind van de maand wel verschijnen haha.
Badge +3
U moest het product Reizen op rekening ophalen, niet het specifieke NS Flex-abonnement.

Reageer