vraag

NS flex onherroepelijk

NS flex afgesloten in september.
Probeer sinds oktober ervan af te komen omdat deze slecht te combineren is met de veel voordeligere andere abonnementen.
Gevolg: ik reis op saldo maar alle reizen werden ook nog verrekdend met m'n NS flex. En daarna negatief vergoed waardoor alles 3x betaald werd.
Na de aanschaf van een nieuwe OV chipkaart leek het probleem opgelost te zijn, maar de driedubbele rekening bleef. Na maanden discussie besluit de directrice hoogstpersoonlijk dat ik niks vergoed krijg omdat dit onder de algemene voorwaarden valt.
In december heb ik mijn extra inkomsten en met wat bezuinigingen de extra reizen maar betaald omdat ik helemaal niks meer met de NS te maken wil hebben en ervan af wil zijn.
In januari begint de NS weer met afschrijven van geld, (overeenkomstig met de eerste rekening lijkt het op).
Inmiddels betekent dat dus dat ik niet driedubbel, Maar zesdubbel betaal en vermoedelijk tot het einde van mijn leven blijf betalen ..

7 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Ik heb je twitter berichten gelezen en hoop dat iemand hier een advies kan geven wat je het beste kunt doen.

Ik zou in ieder geval zo min mogelijk incasso's storneren of blokkeren, want dan gaan de rekeningen al gauw richting incassobureau en dan is het door NS uit handen gegeven en is er helemaal niets meer mogelijk 😥

Bovendien zal een incassobureau voor elke rekening er (wettelijk) €40 bovenop gooien, en daar kom je niet onderuit, want die doen niet aan coulance. Had een soortgelijk akkefietje met mijn zorgverzekeraar. Dat ging om een receptje van nog geen €5 dat me dus uiteindelijk €45 gekost heeft (herinnerings e-mails kwamen in een mailbox die ik amper lees)...
Hallo NS flex gedupeerde en welkom bij de NS Community.

Ik wil graag met je meekijken wat hier precies aan de hand is en een passende oplossing voor je proberen te vinden. Kun je me, in een privébericht, je naam, adres, woonplaats, geboortedatum, kaartnummer en e-mailadres sturen? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen. Je stuurt me een privébericht door op mijn naam te klikken en te kiezen voor "Stuur Bericht".
Badge +3
Vergezocht, maar meerdere ov-chipkaarten (in je portemonnee of zelfs in een tas over je rechterschouder) kan leiden tot meerdere in/uitchecks tegelijk. Een poortje denkt dan dat het meerdere personen zijn (of bij tas over je linkerschouder, het poortje naast je!)... en doet vrolijk wat het moet doen eigenlijk.

Dit n.a.v. iemand die zijn/haar portefeuille opengeklapt voor een scanner hield, met in elk deel een ov-chipkaart. Dat gaat dus gegarandeerd mis (want beide kaarten worden gescand)!

Elke andere kaart (maar ook dingen als telefoon met NFC of een smartwatch) dus minimaal 30 cm uit de buurt houden is redelijk belangrijk in dat geval.

Nu is NFC bij NS nog geen hot item, maar dat soort dingen komen er wel aan!
Reputatie 4
Mijn ervaring is dat je juist wel kunt storneren als je juridisch zeker bent van je zaak. Het raadplegen van je rechtsbijstandsverzekering of een (andere) jurist kan hierbij verstandig zijn om dit niet op een roekeloze manier te doen. Als je dit verkeerd aanpakt kan het inderdaad een dure fout worden.
Reputatie 5
Badge
zeg in ieder geval de abonnementen op die je niet meer wilt hebben en ga langs een automaat om deze definitief van je kaart af te halen. Zolang ze nog op je kaart(en) staan zul je blijven betalen.
Badge +3
MoDe schreef:

zeg in ieder geval de abonnementen op die je niet meer wilt hebben en ga langs een automaat om deze definitief van je kaart af te halen. Zolang ze nog op je kaart(en) staan zul je blijven betalen.

Dat sowieso, wat op je kaart staat zal die blijven doen... totdat je een 'bestelling' ophaalt om het te stoppen.

Maar ik ben wel benieuwd naar het driedubbel (in januari dus zesdubbel) moeten betalen voor Lex N. (dat is de TS) en wat daar dan aan vooraf gegaan is. Vanaf oktober al?

Vooral als directieleden NEE zeggen (de hoogste boom, ik vraag het dus maar aan Roger van Boxtel of zo...)

Die kunnen zeggen wat ze willen, maar hebben geen idee immers over de praktijk.
Helaas nog geen privébericht mogen ontvangen van @NS flex gedupeerde . Zodra ik dit wel heb zal ik het alsnog oppakken.

Reageer