beantwoord

NS Flex op huidige OV-chipkaart

• 15 juni 2018
  • 7 reacties
  • 3226 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Ik heb vandaag een mail gekregen waar ik wordt uitgenodigd om een NS Flex abonnement te nemen; dat zou ik graag willen.

Bij het aanmaken krijg ik een melding dat er al een abonnement op mijn kaart staat, voor zover ik weet gaat dat alleen om een OV-fietsabonnement en een Stallen op Fiets abonnement.

Voor zover ik weet zitten deze diensten niet in het NS Flex-abonnement. Waarom kan ik op mijn OV-chipkaart geen NS Flex-abonnement nemen?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 15 juni 2018, 13:16

Hi M04 en welkom bij de NS community.

Een nieuwe aanvraag is sowieso niet mogelijk. Alle NS producten die nu op je kaart staan zijn Reizen op Saldo producten. Je kunt op hier je abonnement over te zetten naar NS Flex. Je wordt dan doorgestuurd naar je Mijn NS account voor het aanvragen van de wijziging. OV-fiets en Stallen op rekening zit verwerkt in NS Flex.
Bekijk origineel

7 reacties

Een nieuwe aanvraag is sowieso niet mogelijk. Alle NS producten die nu op je kaart staan zijn Reizen op Saldo producten. Je kunt op hier je abonnement over te zetten naar NS Flex. Je wordt dan doorgestuurd naar je Mijn NS account voor het aanvragen van de wijziging. OV-fiets en Stallen op rekening zit verwerkt in NS Flex.

Dank je! Als ik dat doe krijg ik de melding:

U kunt niet overstappen naar NS Flex
Helaas, u kunt nog niet overstappen naar NS Flex. Zomer 2018 stellen we NS Flex open voor alle reizigers.
Wilt u een seintje ontvangen als het zover is? Stuur dan een mailtje naar ****

Is daar een oplossing voor?
Dan is het maximum voor dit moment bereikt. We zijn NS Flex voorlopig nog aan het testen waardoor we steeds maar een beperkte groep reizigers toelaten. Je kunt hier aangeven dat je op de hoogte wilt blijven van de ontwikkelingen, dan krijg je een e-mail als er meer reizigers worden toegelaten.
Dan is het maximum voor dit moment bereikt. We zijn NS Flex voorlopig nog aan het testen waardoor we steeds maar een beperkte groep reizigers toelaten. Je kunt hier aangeven dat je op de hoogte wilt blijven van de ontwikkelingen, dan krijg je een e-mail als er meer reizigers worden toegelaten.
Dat is wel heel snel dan. OK, jammer.
@M04 hetzelfde issue had ik bij het bestellen, als je toch een abonnement wil is misschien de optie "nieuwe ov-chipkaart " is voor jou. Vanaf dal-vrij is de kaart zelfs gratis.
@M04 hetzelfde issue had ik bij het bestellen, als je toch een abonnement wil is misschien de optie "nieuwe ov-chipkaart " is voor jou. Vanaf dal-vrij is de kaart zelfs gratis.
Bij het bestellen van een "gratis" nieuwe OV-Chipkaart in combinatie met Flex
gaat het Flex-abonnement pas ná 7 dagen in.

Voor NS Flex wordt eenmalig €10, - administratiekosten in rekening gebracht. Deze kosten
vervallen als u direct een abonnement erbij kiest (met uitzondering van Weekend Voordeel).

Er is al een NS Flex abonnement voor €5 (NS Flex Dal Voordeel).
Na 1 maand kun je deze overzetten op NS Flex Basis (€0 per maand).

Je hebt dan dus eigenlijk een OV-Chipkaart met "automatisch" opwaarderen
voor maar €5, i.p.v. een losse persoonlijke OV-Chipkaart á €7,50 die je dan
óók nog eens met €20 moet opwaarderen om te kunnen reizen bij NS.
@Jouke NS , je link bij hier werkt niet...
https://www.ns.nl/nsflex/webshop&_ga=2.264671951.1314289171.1528542075-42790100.1528542075#/bestelling/producten?utm_source=forum.ns.nl&utm_medium=referral

Volgens mij is de juist link https://www.ns.nl/nsflex/webshop

Reageer