NS Flex - OV Chipkaart Not Working Solved

  • 17 februari 2020
  • 4 reacties
  • 126 Bekeken

It is not stated clearly that customers have to go to the service desk to pick up their order. My recently-NS-Flex-activated OV Chipkaart's saldo got reduced til 0 and it keeps reducing the credit so I have to phone NS Customer Service. They said my card was activated already and I had to go to a service desk in the central station and ask the employee to reduce my credit to 0. But it was 0 already, so I was confused. I went to the service desk anyway and the lady told me that there's a lot of similar misunderstandings regarding this issue, especially for foreigners. Apparently, if you order NS Flex and receive an email saying your card will be "activated” after one hour, that means after that one hour has passed you have to pick up your order from the service desk. Nevertheless, my NS Flex is activated and it's ready to be used now.

 

Suggestion to NS:

  • Instead of having all these customers ask repeatedly about the same issue, I think it's better to state somewhere (maybe on the window after a customer successfully subscribes to NS Flex) that you have to pick up the order. Also preferably in English so it's clear to foreigners.

4 reacties

Welcome to the Community, jessicavivi.

When ordering NS Flex you indeed have to go to the machine to activate NS Flex and remove the remaining balance on the card (because with NS Flex you travel on account). The remaining balance on the card will be refunded via the next NS Flex invoice. I understand that in our communication it isn't really clear that you need to go to the machine or servicedesk to activate the product? At the moment people who order NS Flex get the following email:

To be honest I think this is really clear info about you having to go to the machine, even though it is in Dutch. Please let us know what is unclear exactly so I can share this with my colleagues.

Reputatie 5
Badge

Wat er dus niet duidelijk staat-ook niet in dit NL, is dat je je kaart 2x=TWEE x tegen de kaartlezer dient te houen; 1e x om aan te geven om welke kaart het gaat, na oph.bstl de 2e x om die op de kaart te zetten. Dito met saldo opladen en er zijn talloze meldingen die eropduiden dat dit nogal eens vergeten wordt. Komt mede door de layout van de onhandige NS automaten-iets wat trouwens bij de allernwste generatie die ook direkt kontaktloos betalen bieden, is verbeterd-ala voorbeeld GVB=RET-metro.

En werkt google translate eigenlijk wel voor al die PDF-brieven die NS dan mailt? Is er bvb een keuzemogelijkheid die klanten vooraf laat kiezen welke taal ze wensen-iets wat in BE doodnormaal is.

Waarbij ik nog eens herhaal: huur eens een stageaire van een of andere communicatie afd. die met open mind en zonder veel kennis van alle NS ingewikkeldheden alles heel kritisch doorleest. Maar tja-dan moet daarna de backoffice ook weer aan de slag en vaak krijg ik het idee dat daar veel mensen zitten in een heel ver goedkoop programmeerland die geen flauw benul hebben van geografie of spoorkennis.

Wat er dus niet duidelijk staat-ook niet in dit NL, is dat je je kaart 2x=TWEE x tegen de kaartlezer dient te houen; 1e x om aan te geven om welke kaart het gaat, na oph.bstl de 2e x om die op de kaart te zetten. Dito met saldo opladen en er zijn talloze meldingen die eropduiden dat dit nogal eens vergeten wordt.

 

 

Dit zal dan vallen onder ‘volg de aanwijzingen op het scherm’… :thinking:

 

Badge +3

Afhankelijk van het type automaat kan je de kaart (supermarkt) gewoon in het apparaat laten zitten, of (station) op de kaartlezer laten liggen.

Bij sommige (nieuwe GVB) automaten is de contactloze kaartlezer schuin geplaatst, maar dat is bewust gedaan zodat mensen hun kaart er niet op laten liggen… wat dus blijkbaar wel eens gebeurde.

Reageer